Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Netikėtumas gurmanams: lietuviai pristatė ąžuolo statinėje brandintą kavą

Šių metų pavasarį „King & Mouse“ pristatė viskį, kurio receptą kūrė Škotijoje. Viskis buvo brandinamas ąžuolo statinėje, kurioje susiformuoja didžioji gėrimo skonio ir kvapo dalis. Brandinimas – vienas pagrindinių viskio gamybos etapų, mat ąžuolo mediena savyje turi nemažą eterinių medžiagų užtaisą, kuris ir suformuoja gėrimo skonį. Pirmą kartą Lietuvoje viskio statinė panaudota kavos pupelių brandinimui, kuris užtruko net keturis mėnesius.
Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas
Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas / Organizatorių nuotr.

Rezultatas pranoko eksperimentui pasiryžusių verslininkų Šarūno Karaliaus ir Emanuelio Ryklio lūkesčius.

„Dar prieš ruošiant viskį išpilstyti į butelius, Emanueliui iš kavos manufaktūros „Crooked Nose & Coffe Stories“ užsiminiau apie statinę, kuri artimiausiu metu turėjo būti ištuštinta, bet savyje dar turi nemažai kvapo ir skonio potencialo. Su Emanueliu esame pažįstami jau turbūt daugiau nei 10 metų. Abu vairuojame nedideles įmones, dirbančias skonio srityje ir Lietuvai pristatančias naujus skonius bei produktus. Mane visada žavėjo jų kitoks požiūris į kavą bei užsispyrimas pristatyti iki šiol Lietuvoje nežinomą kavos skonio pusę“, – apie idėją pasakojo pranešime žiniasklaidai cituojamas „King & Mouse“ savininkas Šarūnas Karalius.

Organizatorių nuotr./Emanuelis Ryklys ir Šarūnas Karalius
Organizatorių nuotr./Emanuelis Ryklys ir Šarūnas Karalius

E.Rykliui pasiūlius brandinti kavą, Š.Karaliui ši idėja atrodė kaip žaibas giedrą vasaros dieną. Tai nauja, įdomu, novatoriška, tad verslininkai iškart sutarė dėl idėjos ir pradėjo gvildenti bei gilintis į šio proceso išpildymo galimybes. Pradžioje buvo brandinta nedidelė kavos partija pabandymui. „Rezultatas mus pribloškė“, – neslėpė Š.Karalius.

Organizatorių nuotr./Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas
Organizatorių nuotr./Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas

Bręstant viskiui 200 litrų statinėje ilgus metus, į jos sieneles susigeria maždaug 3–5 litrai gėrimo. Kavos pupelės į save traukia drėgmę. Brandinimui statinėje buvo pasirinktos klasikinės kavos pupelės iš Gvatemalos, kurias E.Ryklys puikiai žino.

„Tam, kad galėtume nuosekliai sekti procesą, kavą vis išbandydavome ir kaskart džiūgavome ragaudami. Po keturių mėnesiu kavos pupelės pasiekė brendimo piką, tad jas nusprendėme skrudinti“, – apie kavos pupelių brandinimo procesą kalbėjo „King & Mouse“ savininkas.

Organizatorių nuotr./Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas
Organizatorių nuotr./Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas

Po brandinimo kava įgavo lengvų kriaušės ir apelsino poskonių, jaučiami ąžuolo, dūmo skoniai bei šokolado ir viskyje mirkytų razinų dvelksmas. „Taip mums pavyko pagaminti ypač įdomią kavą. Iš viso jos pagaminome tik apie 100 kilogramų“, – atskleidė Š.Karalius.

Viskio statinėje brandintos kavos pavadinimas savotiškai suvienijo kavos ir viskio pasaulius. Pirmiausia tai viskio pasaulyje gerai žinomas „Angel Share“ (Angelų dalis – liet.) terminas. Tai viskis, kuris prarandamas, nes tiesiog išgaruoja brandinimo metu. Taip pat ir „Coffee Break“ (Kavos pertraukėlė – liet.). „Taip ir prilipo kavai pavadinimas „Angels Break“, – kalbėjo Š.Karalius.

Organizatorių nuotr./Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas
Organizatorių nuotr./Ąžuolo statinėje brandintos kavos pristatymas

„King & Mouse“ ir „Crooked Nose & Coffee Stories“ vyks minėtos kavos degustacijos, kurių metu susirinkusieji turės galimybę patirti visą brandinimo chronologinį procesą. Nuo viskio ir nebrandintų kavos pupelių iki galutinės „Angels Break“ versijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?