Tradiciniai patiekalai – iš giminės receptų
Juokaujama, kad po lietuvių švenčių visų balkonuose dar savaitę stovi baltos mišrainės kibirėlis. Kaip apskaičiuoti, kad visiems visko užtektų ir nereikėtų nei maisto išmesti, nei sukti galvos, kaip jį suvartoti? V. Radzevičius prisipažįsta, kad ir pats neišvengia tokių situacijų, nes tiek per Kalėdas, tiek per Velykas ar gimtadienius į jų namus susirenka giminės su nemažu pulku vaikų, tad norisi svečius įdomiau ir gausiau pavaišinti.
Vytaras brangina giminės receptus – jie laiko patikrinti ir niekada nenusibostantys. Būtinasšvenčių atributas Radzevičių namuose – virtas rūkytas kumpis ir įdaryta višta. „Visada kepame vištą, įdarytą prieskoniais ir pagardintais naminiais makaronais – tai senovinis smetoniškas receptas, atėjęs iš žmonos šeimos. Neatsilaikau prieš nuo vaikystės pamėgto, pagal mano močiutės receptą kepamo pyrago „Mozūras“ skonį, o sviestiniai sausainiai, kurių irgi visada būna ant švenčių stalo, ištirpsta tiesiog akimirksniu: vieną į burną dedi, o kita ranka jau sieki dar, – juokiasi V. Radzevičius. – Švenčių meniu dažniausiai visada būna toks pat.“
Vytaras sako, kad jo šeimoje įprasta nieko neatidėti paskutinei akimirkai, o apsipirkti bent porą dienų iki svarbios šventės: „Niekam nepatinka blaškytis minioje, o blogiausiu atveju, ar ką pamiršus, važiuojame į parduotuvę arba labai anksti, arba vėlai. Manau, kad taupyti visada geriausia ne kokybės, o kiekio atžvilgiu: per šventes pirkti ir gaminti ne kasdien valgomus produktus, pasilepinti delikatesais, bet apskaičiuoti, kad maisto neliktų. Jeigu matote, kad visi sotūs, o maisto ant stalo dar užtektų antrai šeimai, nelaukite ir iškart pagalvokite, ką juo galėtumėte pavaišinti ar kokį naują patiekalą iš likusių produktų pagaminti sekančią dieną.“
Privati etiketė – dar vienas būdas sutaupyti
Prekybos tinklo „Rimi“ komercijos direktorė Olga Suchočeva sako, kad sutaupyti apsiperkant galima prekybos centruose pasirenkant privačia „Rimi“ etikete pažymėtus produktus: „Mūsų „Rimi Basic“ linija yra sukurta pirkėjams, kurie gali sutaupyti, pirkdami kasdienius produktus, verta atkreipti dėmesį į ekologiškų produktų liniją „I love eco“, o ieškantys įdomesnių pasaulio skonių, tikrai jų ras „Rimi planet“ etikete pažymėtose prekėse. Privačios etiketės produktų vertinimą atlieka ekspertų komanda, jiems taikome laboratoriškai patikrintas gaminių sertifikacijas, tad tai puikios kokybės produktai“.
Pasak O. Suchočevos, reguliariai vykdomi konkursai padeda užtikrinti žemą ir konkurencingą privačių etikečių prekių kainą. Be to, skirtingai nei žinomų prekės ženklų gamintojai, privačių etikečių prekių gamintojai į kainą neįtraukia rinkodaros išlaidų, o tai leidžia pirkėjams pasiūlyti žemesnes kainas: „Visame „Rimi“ asortimente šiuo metu yra daugiau nei 3500 prekių su privačia etikete. Net 40 proc. mūsų asortimento sudaro lokalios prekės,
kai kuriose prekių grupėse, pavyzdžiui, pieno, šis rodiklis siekia daugiau nei 80 proc. Gamintojų ir tiekėjų už Lietuvos ribų ieškome tik tais atvejais, kai tarp vietinių gamintojų nepavyksta rasti galinčių užtikrinti tinkamą kokybę už prieinamą kainą.“
Daugiau su projektu susijusių straipsnių bei video turinio rasite čia.