Kaip rašoma Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ pranešime žiniasklaidai, ši instaliacija – ne tik kulinarinių tradicijų bendrystės tarp Lenkijos ir Lietuvos simbolis, bet ir kvietimas kaimynams atvykti į birželio 1 d. vyksiantį Vilniaus šaltibarščių festivalį (angl. „Pink Soup Fest“).
Rožinėmis vaišėmis pakvietė į Vilniaus šaltibarščių festivalį
Bendrą vilniečių ir liubliniečių stalą puošė rožinės dekoracijos, kurios savo spalvomis priminė, jog metus lauktas Vilniaus gastronominis renginys – jau čia pat. Anot agentūros vadovės Dovilės Aleksandravičienės, ši bendro stalo idėja kilo siekiant kūrybiškai pakviesti artimus kaimynus atvykti į Vilnių šios ryškios šventės metu.
„Su Lenkija mus sieja stiprūs istoriniai ryšiai, kurie jaučiasi iki šiol – lenkai yra vieni iš labiausiai Vilnių mylinčių ir jį lankančių turistų, pernai jų skaičius padidėjo 58 proc., palyginti su 2022 m.
Ne paslaptis, kad lenkų turistai Vilniuje dažniausiai lanko religinius ir istorinius bei paveldo objektus, tačiau matome ir vis ryškėjančią tendenciją mūsų sostinę atrasti kaip kultūrinį, pramogų ir gastronominių patirčių pilną miestą. Dėl šios priežasties kaimynus kviečiame prisijungti į Vilniaus šaltibarščių festivalį, kuriame nepritrūks nei pramogų, nei ryškių skonių ir gerų emocijų“, – sako D.Aleksandravičienė.
Laukiama dar daugiau svečių iš užsienio
Agentūros vadovė pažymi, kad pernai šaltibarščių festivalyje apsilankė apie 15 tūkst. žmonių, o šiemet jų laukiama ženkliai daugiau. Toks renginys, anot jos, stiprina sostinės tarptautinį žinomumą bei įvaizdį, be to, prisideda prie ekonominės gerovės: praėjusių metų duomenimis, festivalis įvairiems miesto sektoriams sugeneravo mažiausiai 200 tūkst. Eur finansinės naudos.
„Šio festivalio reikalingumą ir reikšmę miestui atspindi lūkesčius viršijęs dalyvių skaičius, tad neabejojame, kad ir artėjančioje šventėje išvysime ne tik vilniečius, bet ir svečius iš kitų Lietuvos bei kaimyninių šalių miestų. Daug dėmesio skiriame Vilniaus šaltibarščių festivalio viešinimui užsienio žiniasklaidoje, be to, ir patys žurnalistai aktyviai rodo susidomėjimą Vilniaus renginiu, jis dažnai įvardijamas kaip kūrybiškas ir novatoriškas Lietuvos sostinės pristatymas“, – teigia D.Aleksandravičienė.
Ji priduria, kad festivaliu siekiama kalbėti apie Vilnių kaip gastronominėmis patirtimis turtingą Europos miestą bei sukurti unikalią, pasaulyje atpažįstamą tradiciją, kuri būtų priskiriama būtent mūsų sostinei, kaip, pavyzdžiui, Neapolio picos festivalis ar „Oktoberfest“ Bavarijoje.