Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu

Dar prieš penkerius metus eiti pietų atrodė kaip ištisas procesas, reikalaujantis atsitraukti nuo darbų mažiausiai valandai. Restoranai, kuriuose nėra aptarnaujančio personalo, priminė ateitį iš fantastinių filmų, o šviežumas ir greitumas atrodė nesuderinami dalykai. Išmanieji „iLunch“ restoranai atsirado sąlyginai neseniai, tačiau jau spėjo pakeisti nusistovėjusius stereotipus bei parodė, kad teisingos technologijos ir gamybos optimizacija padeda net šviežiausią maistą patiekti per mažiau nei minutę.

Dėl šios koncepcijos pietauti vietoje, išsinešti su savimi ar užsakyti su „Wolt“ tampa kaip niekad efektyvu tiek laiko, tiek finansinių sąnaudų atžvilgiu. Norėjome sužinoti, kaip jiems tai pavyksta, tad kalbinome restoranų tinklo įkūrėją Aurelijų Jasevičių.

„Minutinių“ restoranų penkmetis

– Kaip kilo idėja įkurti ir Lietuvai pristatyti „iLunch“?

– Toks poreikis buvo visada: žmonėms trūksta laiko pietums – sulaukti, kol priims užsakymą, vėliau atneš patiekalus, sąskaitą. O ir pats visuomet mėgau inovacijas. Pavyzdžiui, žaviuosi „Apple“ produktais, kurie visada veikia patikimai, negenda, simbolizuoja kokybę. Man pasitaikė technologija ir programa, kuri gali padėti spręsti problemą bei tiekti maistą pastebimai greičiau.
Pasėdėjome kelis mėnesius, sudėliojome, kaip kas turi vykti – tiek iš užsakovo pusės, tiek mūsų, pavyzdžiui, kaip virtuvė turi optimaliausiai priimti užsakymus ir kaip turėtų vykti atsiskaitymai. Patalpa atsirado taip pat labai greitai – išsibandėme ir viskas pavyko.

Tad idėja visiškai netikėtai atėjo 2016 metais, o ateinančių metų gegužės 1-ąją sukaks penkmetis nuo tos dienos, kai atsidarė pirmasis „iLunch“. Šiuo metu Vilniuje jau yra 10 „iLunch“ restoranų, veikia pirmoji franšizė Kaune, o už kelių mėnesių ten planuojamas atidaryti ir antrasis. Iki metų pabaigos „iLunch“ atsiras Šiauliuose, ir ties tuo plėtra nesustos – tokie projektai planuojami ir kituose miestuose.

– Aurelijau, papasakokite apie save ir savo ryšį su maistu.

– Nesu iš restorano verslo ar maisto industrijos – tiesiog atsiradau ten, kur buvo poreikis. Elementariai pats buvau susidūręs su problema, jog nebuvo laiko pavalgyti pietų. Tuo metu greitai papietauti galima buvo tik degalinėje arba greito maisto restorane. Norėjosi suderinti greitį ir šviežią maistą. Tad viskas atėjo pas mane iš natūralaus poreikio. Nuo pat koncepcijos sukūrimo iki dabar daugiausia į šį verslą žiūriu iš vartotojo perspektyvos, kad patirtis „iLunch“ restorane jam būtų geriausia bei greičiausia.

Partnerio nuotr./Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu
Partnerio nuotr./Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu

– Kiek laiko užtrunka papietauti iLunch?

– Mūsų tikslas – nuo užsakymo iki jo atsiėmimo patiekti maistą vidutiniškai per 1 minutę.

– Kaip manote, ar jūs bandote pakeisti nusistovėjusią dienos pietų kultūrą?

– Taip, tik mes ne bandome, o jau pakeitėme. Kai tik pradėjome, žmonės iš viso ne itin aktyviai eidavo valgyti verslo pietų. Netgi skiriant valandą pietums, ne visuomet spėdavo – daugiausia dėl to, kad reikia sulaukti padavėjo, užsisakyti maistą, suvalgyti, sulaukti sąskaitos ir galiausiai dar atsiskaityti. Ypatingai skubant – asmenine mano patirtimi – yra pavykę nuo įžengimo į restoraną pilnai pavalgyti per 8 minutes. Tada supratau, kad mes tikrai keičiame kultūrą. Beje, per 8 minutes suvalgiau ir sriubą, ir karštą patiekalą, ir jau galėjau sugrįžti atgal į darbus.

know-how“ ir šonkauliukų sugrįžimas į meniu

– Ar sunkiai Lietuvoje prigijo nauja koncepcija?

– Pačioje pradžioje žmonių nebuvo labai daug – dienos pietų ateidavo dešimt, kelios dešimtys, o palengva pradėjo ateiti aštuoniasdešimt žmonių. Kai žmonės pajuto, kad pilnai, net su pasisėdėjimu gali pavalgyti per 10 minučių – srautai pradėjo sparčiai augti. Žmonėms patiko idėja, jog likusį laiką galima elementariai skirti pasivaikščiojimui, pasibuvimui su kolegomis, ramiai geriant kavą ar dar kaip nors kitaip. Mūsų koncepcija – tarsi tikra revoliucija.

Partnerio nuotr./Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu
Partnerio nuotr./Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu

– Kokie žmonių srautai juda dabar?

– Sunku pasakyti, tikrai priklauso nuo dienos. Neišsilaikytume, jeigu srautai būtų mažesni negu 100 žmonių. „iLunch“ idėja ir koncepcija yra vienoje vietoje, per kelias mūsų darbo valandas aptarnauti apie 1000 žmonių.

– Jūsų meniu keičiasi gana dažnai, kaip nusprendžiate, ką šiandien įtraukti į meniu eilutes?

– Kaip pastebėjote, kasdien yra siekis tiekti vis kitus patiekalus, bet dėl žmonių poreikio įsivyravo tam tikros tradicijos. Tarkime, pirmadienį – Teriyaki lašišą, antradienį – sūrio kepsnį. Trečiadienis – Kijevo kotleto, ketvirtadienis – šonkaulių, o penktadienis – žuvies diena. Šie patiekalai kartojasi kas savaitę, nors patiekalų pasikartojimo ciklas yra apie 3 savaites. Nuolat atidžiai stebime poreikius, pavyzdžiui, į meniu įvedame daugiau vegetariškų patiekalų.
Per pastaruosius trejus veiklos metus išsigryninome, ko žmonės nori. Buvo ir toks atvejis, kad, pabandžius išimti šonkauliukus, žmonės pasipiktino atvažiavę iš kito miesto galo ir jų neradę. Tad, žinoma, turėjome juos palikti.


– Kaip sugebate išlaikyti patrauklią kainą, tiekdami dar ir kokybiškus produktus? Tai gali skambėti kaip sunkokai įmanoma užduotis.

– Atsakymas labai paprastas – dideli srautai užtikrina, kad galime drąsiai tiekti kokybišką pietų asortimentą už gerą kainą. Dėl to drąsiai judame pirmyn. Be to, žmonėms patinka mūsų patiekalai. Daugiausiai tai yra namų maistas, bet siūlome ir Azijos skonius, įtraukiame itališkus bei kitus įdomius patiekalus. Turime daugiau planų, kaip nedidinat kainos, galima žmonėms pasiūlyti tikrą skonių įvairovę.

Mes gaminame mažais kiekiais, tad visas maistas yra šviežias. Virtuvė mato, ką turime ir ką reikia gaminti, tik nedideliais kiekiais, išvengiant likučių. Virtuvės procesai yra visas mūsų know-how norint išlaikyti kokybę ir greitį, nekeliant kainų.

– Kaži, o ar įmanoma sveikai pavalgyti už šią nedidelę kainą?

– Tikrai taip. Pas mus visada rasite ryžių, grikių, kuskuso ar salotų lėkštę. Taip pat galima užsakyti salotas su mėsa. Tad maitintis labai sveikai galima kiekvieną dieną.

Unikali lietuviška idėja nukeliavo iki Lenkijos ir netgi JAV

– Vadinasi, žmonės Lietuvoje gana lengvai prisijaukino inovatyvią greitų ir sveikų pietų idėją?

– Man atrodo, kad iš esmės lengvai, nes augimas pavyko itin greitas. Pačioje pradžioje žmonės buvo nedrąsus: įeina, jų niekas nepasitinka, reikia eiti prie planšetės, į kurią taip pat nedrąsiai pradžioje visi žiūrėjo. Dar prieš ketverius metus klientams jos buvo sunkokai naudojamos. Buvo žmonių, kurie net norėdavo apsisukti ir išeiti iš restorano, sakydami, jog ši vieta, matyt, yra ne jiems. Pats esu sustabdęs vieną garbingo amžiaus moterį ir pasiūlęs kartu pabandyti atlikti užsakymą: parodžiau, kaip rinktis patiekalus pagal nuotraukas. Vieną kartą pabandžiusi, dabar ji dažnai lankosi čia bei nemato jokių problemų užsakymo procese.
Dabar žmonėms apskritai nekyla jokių klausimų ir dėl įrangos – visi patiekalai labai suprantamai matomi ant ekrano, ir žmogus tiesiog pasirenka, ko nori. Taip irgi taupomas laikas, nereikia ilgai svarstyti: „Įdėkite man šiek tiek to, o gal, žinote, geriau ano...“. Skaičiuojame net sekundes. Esame inovatoriai, bet ir negalime sustoti: mūsų strateginis tikslas – Išlikti lyderiais inovacijų sferoje, be perstojo sekame naujoves, domimės žmonių poreikiais, siekiame tobulėti.

– Aurelijau, veikiausiai jūsų atstovaujamo tinklo restoranų duris dažniausiai varsto verslo žmonės?

– Prieš porą metų būčiau atsakęs teigiamai. Vis tik dabar labai dažnai ateina mamos su vaikais, pasiima maistą į namus, parneša namiškiams. Daug ir garbingo amžiaus klientų, studentų, moksleivių. Dešimt, maksimum – penkiolika minučių ir esi pavalgęs šviežio, naminio maisto už labai neaukštą kainą. Labai greitai ruošiame patiekalus ir išvežimui, tad sulaukiame nemažai užsakymų per „Wolt“ platformą.

– Kiek vidutiniškai kainuoja greitai ir inovatyviai papietauti iLunch?

– Vidutiniškai – apie 5 eurus. Bet tai išties įmanoma ir už 2,5 eurų: suvalgyti tortiliją (tostadą) ar quesadilla ir papildomą sriubą, kuri kainuos vos 0,90 centų. Tai yra pigiau negu gamintis namie. Ne visuomet galvojame apie uždarbį – mąstome pirmiausia apie žmones, norisi, kad jie pajustų tą malonumą be būtinybės gaminti maistą namuose.

– Kurie patiekalai yra populiariausi tarp „iLunch“ klientų?

– Vienareikšmiškai šonkauliukai, Kijevo kotletas, sūrio kepsnys, cepelinai, balandėliai – labai įvairūs. Pietums žmonės nori paprasto maisto. Perkamiausius patiekalus, žinoma, paliekame, pavyzdžiui, kai iš meniu bandėme išimti Kijevo kotletą, žmonės iškart parodė nepasitenkinimą. Mūsų koncepcijai nereikia įmantrių patiekalų, nes viską turime derinti su gamyba. Ir nors galbūt smagu būtų turėti įmantresnę antienos „confit“ kulšelę, jeigu negalėsime užtikrinti kokybės ir greičio, mes tokio patiekalo apskritai netieksime.

– Aurelijau, o kokie pietūs šiame restorane yra asmeniškai mėgstamiausi jums pačiam?

– Kiekvieną dieną atrandu kažką sau – labai priklauso nuo to, koks gyvenime momentas. Taigi, jeigu noriu maitintis kuo sveikiau, atsisakau patiekalų su plutele arba šonkaulius valgau be padažo. Bet visi patiekalai pas mus yra skanūs, nes dėl kokybės, skanaus maisto, šviežumo esame pamišę. Važiuoju kiekvieną dieną po padalinius, kartu įvertiname kiekvieną patiekalą. Tad visuomet „iLunch“ valgau pats, ir labai dažnai dar į namus parsinešu maisto.

– Ko dažniausiai užsiprašo namiškiai?

– Šeimyna mėgsta salotas, dubenėlius, šonkaulius, grilio vištieną. Labai mėgiamos mūsų sriubos, pavyzdžiui, Bolonijos. Nėra nei vieno patiekalo, kuris nebūtų mėgstamas. Pavyzdžiui, žmonės niekur pas mus nepamatys svogūnų, nes aš, asmeniškai, visiškai jų nevalgau.

Partnerio nuotr./Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu
Partnerio nuotr./Pietų revoliucija, arba Vieta, kur šviežias maistas pateikiamas bemaž akimirksniu

– Ar yra planų tiekti iBreakfast, o galbūt netgi ir iDinner?

– Taip, prie pačios koncepcijos gali tikrai prisijungti panašaus pobūdžio vietos greitu metu. Galbūt tai bus labiau kaip „iCoffee“ – pusryčiai, kava, pyragaičiai nuo 8:30 iki 11 val. Žinoma, pirmiausia plėsime „iLunch“ tinklą. Kalbant vien apie Vilnių, manau, kad jame jau artimiausiu metu turėsime apie 20 tokių restoranų.
Galbūt kai laiko plėtrai bus daugiau, atsiras, kaip ir minėjote, „iDinner“, tačiau šiuo metu yra labai svarbi ir mūsų tarptautinė plėtra. Maskvoje jau veikia 4 „iLunch“ restoranai, greitu metu bus ir Minske, preliminarios sutartys yra su Jungtinėmis Amerikos Valstijomis, Lenkija, kur po pandemijos duris atvers nauji „iLunch“ restoranai. Idėja laisvai gali paplisti ir visame pasaulyje, nes tokia mūsų inovatyvių restoranų mintis nėra atvežta kažkur iš Amerikos ar Kinijos. Kalbos, kad galbūt kažkur „nusižiūrėjome“ tokį konceptą jau yra nurimusios, nes niekur kitur nerasite tokio restorano. Lietuva gali didžiuotis, kad pasaulyje šis prekės ženklas bus matomas.

Taigi pasaulio laukia savotiška revoliucija, parodanti, kad skaniai ir šviežiai, o dar – ir nebrangiai pavalgyti galime per labai trumpą laiką. Didžiuojamės, kad šis lietuvių sukurtas prekės ženklas įveikė ir Lietuvos ribas.

Užsisakyti iLunch siūlomų patiekalų galite su „Wolt“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs