Spurgos Vilniuje: kas išlaiko skonio testą?

Faktas, kad spurga spurgai nelygi: mums, lietuviams, spurgos yra varškinės; žydiškos Chanukos spurgos (sufganiyot) yra mielinės su raudona uogiene viduje; o amerikiečiai išvis neįsivaizduoja spurgos be skylės ir glajaus (nors teigiama, kad į JAV jos atkeliavo iš Olandijos ir pradžioje buvo pilnavidurės).
Spurgų testo dalyvės
Spurgų testo dalyvės / Strelkabelka nuotr.

Ir visai nekeista, kad, jei ką nors apninka bloga nuotaika, iš pašalio nuskamba klausimas „Tai gal spurgikę?“ Nes tokią „laimės“ kalorijų „duobę“ gali užpildyti tik amerikietiška ikona, sudaryta iš to, ko šiandien sąmoningi valgytojai purtosi labiausiai – glitimo, mielių, kazeino, gyvulinių riebalų, kaitinamų augalinių riebalų bei rafinuoto cukraus.

Bet, kadangi po kebabų mes nebebijome nieko, o pastaraisiais metais amerikietiškos spurgos Lietuvoje išpopuliarėjo, nusprendėme palyginti parduodamas specializuotose kepyklose ir prekybos centruose. Juolab kad artėja ir Meilės diena, kai reikia kam nors širdį pasaldinti, ir Užgavėnės, kurių atributas – riebesni, aliejuje kepti patiekalai.

Palyginimo paprastumui pasirinkome bene dažniausią variantą – spurgą su šokolado glajumi, ir apsilankėme specializuotose spurginėse „Donut Lab“, „Holy Donut“ bei pagrindiniuose prekybos tinkluose: „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ ir „IKI“.

Taip pat bandėme išsiaiškinti, kur būtų galima savaitgalį rasti „M Donuts“ autobusiuką, tačiau negavome atsakymo nei nurodytu telefonu, nei per „Facebook“ žinutes.

„Donut Lab“

Spurga antra pagal dydį – svoris beveik 100 g. Juodojo šokolado glajus saldus, be kartumo natų, apibarstytas lazdyno riešutais. Spurga šviežia, pakankamai puri ir drėgna, tačiau, lyginant su po to ragauta, tešla turi lengvą rūgštumo poskonį. Tačiau ragaudami kartu su glajumi tų niuansų greičiausiai nepastebėsite. Kepykla turi 3 prekybos taškus Vilniuje, po vieną Kaune ir Šiauliuose.

Svoris 93 g, kaina 1,25 EUR, lyginamoji kaina už 100 g – 1,34 EUR.

Strelkabelka nuotr. /„Donut Lab“ spurga
Strelkabelka nuotr. /„Donut Lab“ spurga

„Holy Donut“

Ši spurginė pirmiausia atsidarė Kaune, todėl Vilniuje sklido tik legendos. Jų spurga neabejotinai yra svorio kategorijos čempionė. Pistacijų trupiniais apibarstytas glajus su juodajam šokoladui būdinga rūgštele ir kartumu, tačiau lengvai susisluoksniuoja. Spurga taip pat šviežia, puri ir drėgna, tačiau, lyginant su prieš tai ragauta, tešloje jaučiasi aliejaus skonis. Labiau išvystytiems skonio receptoriams tai gali būti ne itin patrauklu, tačiau dauguma, valgydami kartu su glajumi, gali nieko specifiško ir nepajusti.

Svoris 122 g, kaina 1,65 EUR, lyginamoji kaina už 100 g – 1,35 EUR.

Strelkabelka nuotr. /„Holy Donut“ spurga
Strelkabelka nuotr. /„Holy Donut“ spurga

„Maxima“

Spurgos su kakaviniu glajumi pavadinimas rodo, kad į šokolado įspūdį net nepretenduojama, tačiau skonis normalus – neutraliai saldus, tešla šviežia, puri. Ši, kaip ir kitų prekybos tinklų spurgos, mažesnė už specializuotų kepyklų, tačiau skanesnė, nei buvo galima tikėtis pagal išvaizdą. Galutinė ir lyginamoji kainos – antra iš mažiausios pusės.

Svoris 58 g, kaina 0,31 EUR, lyginamoji kaina už 100 g – 0,53 EUR.

Strelkabelka nuotr. /„Maximos“ spurga
Strelkabelka nuotr. /„Maximos“ spurga

„Rimi“

Šio tinklo kepiniai, lyginant su konkurentų, yra tikrai neblogos kokybės, ir spurga iš išorės atrodo normaliai, tačiau atsikandusi supranti, kad ji nėra šviežia – sausa, nepadeda net šokoladiškesnis, nei prieš tai ragautos, glajus. Į tešlos skonio niuansus nepasigilinsi, nes ji paprasčiausiai per sausa.

Svoris 81 g, kaina 0,49 EUR, lyginamoji kaina už 100 g – 0,60 EUR.

Strelkabelka nuotr. /„Rimi“ spurga
Strelkabelka nuotr. /„Rimi“ spurga

„Lidl“

Šio tinklo kepiniai labai neblogai pasirodė kruasanų teste, tačiau šįkart suklupo ten pat, kur ir „Rimi“ – tešla sausoka, kakavinis glajus pats kiečiausias iš ragautų, taigi, nors galutinė ir lyginamoji kaina yra mažiausia, malonumo iš tokio kepinio mažai.

Svoris 59 g, kaina 0,29 EUR, lyginamoji kaina už 100 g – 0,49 EUR.

Strelkabelka nuotr. /„Lidl“ spurga
Strelkabelka nuotr. /„Lidl“ spurga

„IKI“

Šio tinklo kepiniai kol kas nė viename mūsų teste gerai nepasirodė, šįkart ir vėl nesėkmė. Spurga išsiskiria tuo, kad glajus su spalvotais traškiais pabarstukais, tai turėtų pridėti patrauklumo ir malonumo, tačiau tešla jau nebešviežia, kaip ir dviejų prieš tai ragautų spurgų. Šios spurgos lyginamoji kaina tarp keturių tinklų yra didžiausia.

Svoris 63 g, kaina 0,45 EUR, lyginamoji kaina už 100 g – 0,71 EUR.

Strelkabelka nuotr. /IKI spurga
Strelkabelka nuotr. /IKI spurga

Apibendrinus tampa aišku, spurga tikrai nėra pretenzingas kepinys, taigi pagrindinė jos vertybė yra šviežumas. Su juo problemų neturi abi specializuotos spurginės – jose ir spurgos, ir jų kainos yra didžiausios. Skirtumai tarp konkurentų menki.

Tuo tarpu 3 iš 4 prekybos tinklų parduodamų spurgų šviežumo kartelės neperšoka. Ir tai greičiausiai reiškia, kad situacija jų konditerijos lentynose yra labai nestabili – vieną kartą gali gauti šviežią, o kitą – ne. Aišku, lyginamoji kaina beveik perpus mažesnė, ir – jei tai svarbiausias kriterijus – galima bandyti laimę.

Nr.

Prekės ženklas

Svoris (g)

Kaina (EUR)

Lyginamoji kaina

(EUR) už 100 g

5

Lidl

59

0,29

0,49

3

Maxima

58

0,31

0,53

4

Rimi

81

0,49

0,60

6

Iki

63

0,45

0,71

1

Donut Lab

93

1,25

1,34

2

Holy Donut

122

1,65

1,35

Strelkabelka.lt yra dviejų autorių tinklaraštis apie dvi gyvenimo ir asmenybės puses: kietą ir minkštą, racionalią ir juslingą, ironišką ir sentimentalią. Strelkos ir Belkos gyvenimo būdas per kūno ir proto praktikas, psichologiją, patiekalų receptus, restoranų bei kitų dalykų apžvalgas.

Tinklaraščio paskyros socialiniuose tinkluose: Facebook ir Instagram

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis