Šio produkto pristatymu įvairiose šalyse kompanija siekia atkreipti visuomenės dėmesį ir skatinti imtis priemonių, kurios leistų išvengti niūros ateities be kavos, rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
„Kavos augintojai šiuo metu susiduria su ne viena grėsme, tarp kurių didžiausios – klimato kaita ir nepakankamos ūkininkų pajamos. Dėl šių priežasčių ateityje kavos gali būti užauginama tiek mažai, jog ji taps prabangos preke, prieinama labai nedaugeliui“, – sako „Paulig Coffee Lietuva“ Marketingo vadovė Rita Sudnienė.
Pasak jos, kavamedžiai, ypač arabika rūšies, kuriai pirmenybę teikia dauguma kavos mylėtojų, labai jautriai reaguoja į klimato kaitą. Jai grėsmę kelia sausros, perteklinės liūtys, šalnos ir audros, taip pat kenkėjai ir augalų ligos, sukeltos tos pačios klimato kaitos. Jei globali vidutinė oro temperatūra kasmet kils 2–2,5 laipsnių, teritorija, kurioje auginama arabika kava, iki 2050-ųjų sumažės 50 proc., o iki 2080-ųjų 25 mln. kavą auginančių ūkių kils grėsmė netekti vienintelio pajamų šaltinio ir galiausiai visiškai išnykti.
Atsižvelgdama į blogiausią galimą scenarijų, „Paulig“ pakvietė pasaulio baristų čempionatų laimėtoją ir tarptautiniu mastu žinomą kavos ekspertą Matt Perger bendradarbiauti kuriant ateities kavą. Kartu su juo dirbo „Paulig“ ekspertai, tarp kurių – Lietuvoje viešėjęs kavos treneris Jori Korhonen.
Panašiausias į kavą yra gėrimas iš tamsaus ir vidutinio skrudinimo miežių salyklo, džiovintų figų, fermentuotos pu‘er žaliosios arbatos ir saldžiųjų ceratonijų miltelių.
Po ilgo bendro darbo, ši komanda nusprendė, jog panašiausias į kavą yra gėrimas iš tamsaus ir vidutinio skrudinimo miežių salyklo, džiovintų figų, fermentuotos pu‘er žaliosios arbatos ir saldžiųjų ceratonijų miltelių (sveikuoliško kakavos pakaitalo). Nors tai geriausias iš visų komandos kurtų ir testuotų variantų, visi jos nariai pripažįsta, jog geros kavos neįmanoma sukurti be tikros kavos pupelių – niekas neatstos jų skonio ir kvapo, sudaryto net iš 800 įvairių aromatų.
„Blend 2080“ leidžia mums ne tik pažvelgti į ateitį, bet ir jos paragauti. Laimei, šios niūrios – labai prasto skonio ir kvapo ateities galima išvengti ir „Paulig“ jau ėmėsi veiksmų, kad taip neįvyktų. Kompanija yra pirmoji tarp didžiųjų kavos gamintojų, kuri jau dabar didžiąją dalį kavos perka iš tvariai veikiančių ūkių, o iki šių metų pabaigos jų skaičius pasieks 100 proc.“, – sako Rita Sudnienė. Pasak jos, pagrindinis tokio sprendimo tikslas – užtikrinti aukštą kavos kokybę, kuri tiesiogiai priklauso nuo ūkininkavimo metodų ir paties ūkio efektyvumo.
„Kavos auginimas reikalauja labai daug rankų darbo, yra sunkus, bet, deja, nelabai pelningas, todėl jaunimas nenori perimti tėvų verslo, kavos ūkiai sensta: vidutinis jų šeimininkų amžius – 60 metų. Dėl šių priežasčių investuojame į tvaraus ūkininkavimo programas, kuriose dalyvaujantys ūkininkai mokomi tinkamai pasirūpinti dirvožemiu ir kitomis kavamedžių auginimo sąlygomis, aplinkai draugiškais būdais kovoti su augalų ligomis ir kenkėjais, jiems suteikiami verslo valdymo pagrindai. Taip siekiame, kad ūkyje auginama kava būtų aukštos kokybės, o ūkininkavimas taptų pelninga veikla“, – sako R.Sudnienė. Tvaraus ūkininkavimo programos, pasak jos, taip pat padeda ūkininkams prisitaikyti prie kintančių klimato sąlygų, pasitelkiant naujas ūkininkavimo priemones, renkant informaciją šia tema bei dalijantis geriausia praktika.
Tvarumo principų kompanija laikosi ne tik kavos augintojų – žaliavų tiekėjų atrankoje, bet ir kituose verslo procesuose. Pavyzdžiui, kompanijos skrudykloje Vuosaari rajone, Suomijoje, iš kurio kava atvežama ir į Lietuvą, ji skrudinama naudojant tik biodujų energiją.