Taupykime kaip šveicarai: kodėl daugiau nei pusė jų pirkinių – privačių prekių ženklų produkcija?

Ar kokybiškas, tvarus produktas – būtinai yra brangus? Vienų turtingiausių pasaulio šalių gyventojai savo pasirinkimu įrodo, kad dažnu atveju tai nėra tiesa. Tiek šveicarai, tiek belgai – aktyviausi privačių prekių ženklų, pasižyminčių draugiška kaina, produkcijos pirkėjai. Vis dažniau ties šio tipo prekėmis ir sąvokomis „kokybė“ bei „tvarumas“ yra rašomas lygybės ženklas.
Apsipirkimas
Apsipirkimas / Lidl Lietuva nuotr.

„Pastaruoju metu privačių prekių ženklų gaminių pardavimai vis labiau auga. Kadangi tokia produkcija yra pigesnė nei žinomų prekių ženklų, yra manoma, kad privačių prekių ženklai labiau domina sunkiau besiverčiančius pirkėjus. Vis dėlto, toks požiūris nėra teisingas – tyrimai rodo, kad tokie produktai yra itin populiarūs aukštu pragyvenimo lygiu galinčiose pasigirti šalyse, o privačių prekių ženklų produktų kokybė maloniai nustebina juos pirmąkart įsigijusius pirkėjus“, – teigia „Lidl Lietuva“ komercijos vadovas Lukas Gudas.

PLMA asociacijos („Private Label Manufacturers Association“) duomenimis, privačių prekių ženklų rinka nuolat auga, o tokius produktus daugiausiai yra linkę rinktis turtingų Europos šalių – Šveicarijos ir Belgijos – gyventojai.

Lidl Lietuva nuotr./Apsipirkimas
Lidl Lietuva nuotr./Apsipirkimas

Privačių prekių ženklų rinka auga

Nuo 1998 m. kasmet sudaromas privačių prekių ženklų gamintojų sąrašas 17-oje Europos šalių rodo, kad tokių ženklų dalis rinkoje pastebimai didėja. Remiantis 2023 m. tyrimų bendrovės „NielsenIQ“ duomenimis, šiose šalyse privačių prekių ženklų rinkos dalis išaugo iki 38,1 proc. tarp visų parduodamų produktų ir yra 1,7 proc. didesnė nei 2022 metais.

Tarp Europos šalių, kuriose pernai fiksuotas didžiausias privačių prekių ženklų rinkos augimas, patenka Portugalija (padidėjo 4,4 proc.), Vokietija (2,9 proc.), Čekija (2,8 proc.) ir Ispanija (2,2 proc.).

Nors Šveicarija yra vienintelė šalis, kurioje pernai fiksuotas nežymus 0,1 proc. privačių prekių ženklų rinkos sumažėjimas, vis dėlto ji išlieka pirmaujanti Europoje – net 57,1 proc. prekių, pernai parduotų Šveicarijos prekybos centruose, buvo privačių prekių ženklų produkcija.

„Šveicarai – nors ir pasižymi aukštu pragyvenimo lygiu, bet tuo pačiu yra ir praktiški, jiems svarbus kainos ir kokybės santykis. O aukštą privačių prekių ženklų kokybę prekybos tinklai siekia užtikrinti ir į tai nuolat investuoja. Pavyzdžiui, net 90 proc. „Lidl“ asortimento sudaro privačių prekių ženklų produktai, kuriuos gaminame patys arba užsakome tose pačiose gamyklose, kuriose gaminami ir žinomi tarptautiniai prekės ženklai. Užsakydami produkto gamybą ar gamindami jį patys, galime kelti papildomus kokybės reikalavimus tiek pačiai gamybai, tiek naudojamoms žaliavoms ir taip užtikrinti, kad privatus prekės ženklas atitiks aukštus pirkėjų lūkesčius, pasižymės beveik identiška ar net geresne sudėtimi nei žymių prekių ženklų gaminiai“, – sako L.Gudas.

Lidl Lietuva nuotr./Apsipirkimas
Lidl Lietuva nuotr./Apsipirkimas

Lemia ir kaina, ir kokybė

Kitos daugiausiai privačių prekių ženklų produkcijos 2023 m. pardavusios šalys – Belgija (55,4 proc.), Portugalija (54,4 proc.), Ispanija (52,1 proc.), Jungtinė Karalystė (50,6 proc.), Nyderlandai (50,5 proc.).

„NielsenIQ“ duomenimis, pernai labiausiai augo privačių prekių ženklų ilgai negendančio ir šaldyto maisto, gyvūnų ėdalo, nealkoholinių gėrimų, namų priežiūros, popieriaus gaminių kategorijų produkcijos pardavimai.

Augantį privačių prekės ženklų populiarumą liudija ir Europoje vykstantys privačių prekės ženklų apdovanojimai. Juose yra vertinami įtakingiausi, novatoriškiausi privatūs prekių ženklai, kuriuos galima rasti Europoje esančiuose prekybos centruose. Pernai tarp geriausiai įvertintų buvo ir „Lidl“ privačių prekės ženklų gaminiai – sūris, ledai ir kt.

„Pagrindinės privačių prekės ženklų populiarumo priežastys – žemesnė kaina bei aukšta gaminių kokybė. Tokių prekių kainos neišaugina papildomi rinkodaros kaštai, galutinę kainą taip pat galime sumažinti prekes užsakydami dideliais kiekiais, o kokybės kontrolę užtikrina minėti gamybos procesai. Prekybos tinklas „Lidl“ taip pat dažnai atlieka tyrimus, kurių metu tiriamos gaminių maistinės savybės, nepageidaujamų medžiagų likučiai, analizuojamos produktų sudedamosios dalys. Aukšti gamybos standartai taikomi visiems Lietuvos ir kitų užsienio šalių tiekėjams“, – tvirtina L.Gudas.

Nebrangus ir tvarus produktas – įmanoma

Pasak „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovo Antano Bubnelio, prekybos tinklai, gamindami savo produkciją, gali kurti ne tik nebrangias, kokybiškas, bet ir tvarias prekes ar inovatyvius produktus. 2022 m. pabaigoje–2023 m. pradžioje atlikto „Sustainable Brand Index“ tyrimo metu net 71 proc. lietuvių nurodė, kad tvarumas jiems yra svarbus rodiklis įsigyjant prekes ar paslaugas.

„Mūsų pirkėjai vis didesnį dėmesį skiria tvarumui, todėl tam didelį dėmesį skiriame ir mes – ne tik dėl to, kad patenkintume pirkėjų lūkesčius, bet ir siekdami tausoti aplinką ir norėdami prisidėti prie teigiamų visuomenės bei planetos pokyčių“, – pastebi A. Bubnelis.

Jis pabrėžia, kad į „Lidl“ privačių prekės ženklų kokybės kontrolę įeina daugybė tvarumo reikalavimų, kurie padeda sukurti naujoviškus, tvaresnius, bet vis tiek itin geros kainos produktus – pavyzdžiui, sveikatai palankesnius maisto produktus, iš perdirbto plastiko pagamintus sporto rūbus, kosmetiką be mikroplastiko ir pan.

„Pavyzdžiui, „Pilos“ prekės ženklo sūreliuose yra naudojama tik sertifikuota kakava, kuri užauginta aplinkai draugiškesniu būdu. Gamindami šiuos sūrelius ir kitus maisto produktus, bendradarbiaujame su Kauno technologijos universiteto mokslininkais, mažiname pridėtinio cukraus kiekį, taip siekdami sveikesnės gyventojų mitybos. Užpernai mūsų privačių prekės ženklų produktuose buvo sumažinta net 31 tona pridėtinio cukraus“, – aiškina A.Bubnelis.

Turėdama savo privačius prekės ženklus, „Lidl“ taip pat turi galimybę prisidėti prie plastiko naudojimo ir jo daromos žalos gamtai mažinimo. Pavyzdžiui, valymo priemonių buteliams naudojamas perdirbtas plastikas, iš kosmetikos produktų sudėties šalinamas mikroplastikas.

„Tvarumas mūsų pirkėjams papildomai nekainuoja, nes tiek maisto produktus, tiek kosmetiką ar drabužius gaminame dideliais kiekiais su visa „Lidl“ grupe, o tai leidžia išlaikyti draugišką gaminių kainą“, – pastebi A.Bubnelis.

2023 m. „SB Insights“ atliktame tyrime Lietuvos gyventojai jau ketvirtą kartą įvertino „Lidl“ kaip tvariausią prekės ženklą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų