2018 09 04

15 mažų gudrybių, padėsiančių patikti kitiems

Ne visiems pavyksta sukurti darnius santykius su aplinkiniais. Greičiausiai kiekvienam teko susidurti su situacija, kada be jokio paaiškinimo nepatinkame kitiems arba kažkas nepatinka ir neįtinka mums. Priežasčių, kodėl taip nutinka – daugybė.
Pora fotografuojasi
Pora fotografuojasi / „Scanpix“ nuotr.

Svarbu suvokti, kad nebūtina patikti visiems iš eilės, tačiau mokėti bendrauti net tada, kai jaučiame abipusė antipatija, – menas. Kokių bendravimo gudrybių turėtumėte nepraleisti pro akis?

Įsiminkite vardus

Nėra malonu, kai ką tik susipažinus jūsų vardas pašnekovo lūpose skamba iškraipytai arba yra išvis pamirštamas. Kai į mus kreipiamasi vardu, esame linkę sureaguoti greičiau. Garsusis Dale'as Carnegie buvo įsitikinęs, kad ši gudrybė padės turėti krūvas gerbėjų, rašoma lifehacker.ru.

Tačiau nekartokite vardo per dažnai, kadangi tai skamba itin dirbtinai. Sugebėkite atrasti vietą, laiką, situaciją ir emociją, kada tai labiausiai priimtina bendravime.

Kontroliuokite emocijas

Technologijos vis labiau išsiurbia natūralų bendravimą, tačiau nepaisant to, mes išliekame socialiomis būtybėmis, demonstruojančiomis emocijas. Mes pasąmoningai renkamės bendrauti su tais žmonėmis, kurie į mus panašūs emocine prasme ir nesukelia atstūmimo efekto.

Bendraujant labai svarbu suvokti emocijų svarbą, gebėjimą įsijauti, empatiją ir pačias emocijas kontroliuoti. Todėl venkite kraštutinumo – perdėto entuziazmo ar visiško niūrumo. Palaikant pokalbį labai svarbu pajausti, kaip sutampa jūsų emociniai laukai.

Naudokitės neverbalinėmis bendravimo priemonėmis

Labai svarbu išmokti klausyti ir ne tik ausimis. Parodykite, kad pašnekovas jums svarbus neverbalinėmis priemonėmis. Ką galite padaryti?

„Atspindėkite“ pašnekovą – tai yra, elkitės panašiai kaip jis (nuo mimikos iki kalbos manieros), tačiau nepersistenkite, kad tai neatrodytų pernelyg keista ir dirbtina.

Palaikykite akių kontaktą. Niekam nėra malonu pokalbio metu matyti, kaip pašnekovas kažkur klaidžioja savo mintimis žvilgsnį nukreipęs į „lankas“.

Gestikuliuokite, šypsokitės, linktelėkite – tik nenaudokite visų neverbalinių priemonių vienu metu.

Praktikuokite aktyvų klausimą

Aktyvus klausymas yra labai svarbus norint palaikyti konstruktyvų pokalbį. Jūs daug labiau patiksite aplinkiniame, jeigu susikoncentruosite į pokalbio palaikymą, o ne į pašalinius dalykus. Aktyvus klausimas – tai ypatingas dėmesio parodymo metodas, kuris pasitelkiamas psichologijoje ir psichoterapijoje.

Jis naudojamas norint parodyti, kad suvokiate pašnekovo jausmus ir esate pasiruošęs padėti. Pauzės, patikslinimai, perpasakojimas, empatija, užduoti klausimai pokalbio metu padės sukurti darnesnį ir artimesnį pokalbį.

Sukurkite atgalinį ryšį

Tam, kad parodytumėte žmogui, kad esate neabejingas, aptarkite su juo jau anksčiau kartu tyrinėtą temą. Jūsų draugas pasakojo, kad ruošiasi daryti remontą namuose? Paklauskite, kaip jam sekasi. Kolegos sūnui sukako 5-eri metai? Paklauskite, kaip praėjo gimtadienis.

Jums nereikia aptarinėti kokių nors sudėtingų ir globalių temų. Gyvenimas kartais susideda iš smulkmenų, todėl dėmesys ir interesas joms sukuria pokalbius. Žmonėms malonu, kai domimasi jų gyvenimo įvykiais.

Negailėkite pagyrimų

Atsiminkite, kad pagyros yra malonios, tačiau padlaižių niekas nemėgsta, todėl girkite nuoširdžiai ir tada, kai manote, kad to tikrai reikia ir norisi.

Pasak jau minėto psichologo Dale'o Carnegie, žmonės trokšta pagyrimų, tačiau vietoj to sulaukia kritikos ir ironiškų pastebėjimų. Todėl nebūkite šykštūs gražių žodžių, kuriuos išsakykite nuoširdžiai.

Mokėkite kritikuoti konstruktyviai

Žmonės mėgsta pagyrimus, tačiau kritika taip pat reikalinga. Tik ar mokate kritikuoti? Žmonės gali būti neįtikėtinai pažeidžiami, todėl nekritikuokite viešai, būkite taktiški ir delikatūs. Naudokitės tokia schema – pagyra-kritika-pagyra. Kaip tą padaryti?

Netinkamas pavyzdys: Jūsų plaukai labai gražūs, tačiau ataskaitą atlikote pasibaisėtinai. Kur pirkote šį puikų megztinį?

Tinkamas pavyzdys: Jūsų ataskaita įkvepianti, tačiau pastebėjau keletą klaidų, kurias būtų gerai ištaisyti. Ar galėtumėte dar kartą viską patikrinti? Norėčiau pridurti, kad paskutinis jūsų įrašas socialiniuose tinkluose apie mūsų įmonę sulaukė puikių atsiliepimų.

Kritikos tikslas yra tas, kad turime suvokti savo klaidas savarankiškai be nuolatinio baksnojimo, kas padaryta ne taip. Todėl neskubėkite kritikuoti, o kritikuodami išlaikykite taktiškumą.

Ne įsakykite, o pasiūlykite

Mažai kam patinka įsakmus tonas ir liepimas daryti tai, kas ne prie širdies. Tačiau ką daryti, jeigu jums kažko reikia? Savo pasiekti galite užduodami reikiamus klausimus.

Pavyzdžiui, „Man reikia šiandien ataskaitos ir kuo greičiau!“ visiškai netinkamas norintiems komunikuoti efektyviai ir pasiekti savo tikslų. Kur kas geriau yra pasakyti: „Sakykite, ar šiandien suspėsite užbaigti tą ataskaitą? Būčiau labai dėkingas“.

Būkite žmogumi, o ne robotu

Pasitikėjimas savimi aplinkiniams atrodo patraukli savybė. Tačiau reikia išlaikyti balansą, kad netaptumėte pasipūtėliu, kurių niekas nemėgsta. Būkite atviri, tačiau nelįskite iš odos laukan, kad kažkam įtiktumėte, nes žmonės labai greitai pamato tai, kas netikra ir dirbtina.

Laikykitės savo žodžio – aplinkiniai turi žinoti, kad nepriklausomai nuo jūsų emocijų ir nusiteikimo jie gali tikėti ir pasitikėti jumis bei jūsų veiksmais.

Paprasčiausiai stebėkite save ir tai, kaip save pateikiate, kaip elgiatės su kitais. Ar to tikėtumėtės ir iš kitų? Ar jums priimtinas jūsų elgesys?

Išmokite pasakoti istorijas

Žmonėms patinka klausyti pasakojimų, todėl gebėti papasakoti nutikimus – tikras menas. Išmokite akcentuoti įdomiausius momentus, aiškiai formuluoti ir reikšti savo mintis, sekti savo elgesį ir neužgožti pašnekovų.

„Omnitel“ nuotr./Moteris su planšetiniu kompiuteriu.
„Omnitel“ nuotr./Moteris su planšetiniu kompiuteriu.

Nesusitelkite tik į telefoną

Jeigu su kažkuo bendraujate, tuomet išmanųjį telefoną laikykite atokiau. Niekas taip nedirgina pokalbio metu kaip nuolatinis žvilgčiojimas į telefoną, žinučių ir pranešimų garsai ir visa kita, kuo pasižymi išmanusis telefonas.

Bet koks pokalbis yra kur kas malonesnis, kai telefonas yra antrajame plane, o jūs pasinėrę į bendravimą.

Nebijokite prašyti patarimo

Tai vienas iš būdų patikti kitiems, kadangi prašydami patarimo priverčiame kitus pasijausti svarbiais. Taip pat tai atskleidžia, kad vertiname jų nuomonę, juos gerbiame. Bendraujant tokios savybės ir požiūris yra itin svarbu.

Venkite klišių

Niekam nepatinka nuobodūs, nuspėjami ir neįdomus žmonės. Dažniausiai įsidėmime tuos, kurie yra kitokie, ryškūs ir kartais net šiek tiek keisti. Bendraujant nesunku pafantazuoti ir pokalbyje pasitelkti ne visiems žinomas mandagumo frazes, bet ką nors naujo ir netikėto. Štai elementarus pavyzdys: vietoje „buvo malonu susipažinti“ galite sakyti „pagaliau mes susitikome – džiaugiuosi, kad pasišnekučiavome artimiau“.

Užduokite klausimus

Užduokite klausimus žmonėms, su kuriais jūs norite sukurti darnius ir įdomius santykius. Klauskite, kas jiems įdomu, ką jie skaito, kokias laidas žiūri, ką mėgsta veikti. Šis būdas paprastas ir jame nepridarysite klaidų bendraudami.

Dažnai žmonės mėgsta kalbėti apie save, todėl suteikite jiems tokią galimybę.

Būkite objektyvūs

Sunku bendrauti su tuo, kuris niekada nenori išgirsti kitokios nuomonės ir požiūrio bei mano, kad tik jis yra teisus. Tai bendravime sukuria nejaukią atmosferą ir atstūmimo reakciją.

Todėl venkite riboto mąstymo, žvelkite plačiau, tyrinėkite, atraskite naujus šaltinius, domėkitės ir išmokite išklausyti priešininką. Gebėjimas mąstyti ir analizuoti dažniausiai padeda atrasti svarbiausius dalykus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis