Atgimsta 8-ojo dešimtmečio dekoro bruožai
Vis dėlto R.McKinley virtuvė spindi subtilia žemės tonų ir žaismingų spalvų pusiausvyra, kuri neperžengia kičo ribų. Tai ne tik šaunus ir raminantis interjero sprendimas, bet ir primenantis 8-ąjį dešimtmetį, rašo „Vogue“.
Taip, perskaitėte teisingai – neabejotinai sugrįžta 8-ojo dešimtmečio interjero dizaino tendencijos.
„Žemės tonai ir smagios įvairiaspalvės koncepcijos dabar yra aktualios tendencijos. Taip pat žemi minkšti baldai“, – sako R.McKinley.
Panašią mintį dar prieš porą mėnesių išsakė nemažai interjero dizainerių, puoselėjančių daug kartų smerktą rudą spalvą.
„8-asis dešimtmetis neabejotinai yra dizaino tendencija, – sako Giampiero Tagliaferri, „Studio Tagliaferri“ direktorius ir buvęs „Oliver Peoples“ kūrybos direktorius. – To meto dizainas buvo linksmas ir seksualus, bet rafinuotas – manau, tai labai patinka šiuolaikinei auditorijai.“
Netikite jų žodžiais? Štai keletas statistinių duomenų. 2022 metais „1stDibs“ atliktoje 600 dekoratorių apklausoje 26 proc. respondentų teigė pastebėję, kad atgimsta išskirtiniai minėto dešimtmečio dekoro bruožai.
Prabangių antikvarinių daiktų svetainėje taip pat išskirtas didžiulis šio laikotarpio ikoninių dizaino gaminių, įskaitant 1970 m. Mario Bellini sofą „Camaleonda“ (taip, tą svogūninę sofą, kurią matėte šmėžuojančią instagrame), 1973 m. Michelio Ducaroy „Togo“ ir Vico Magistretti sofą „Maralunga“, pardavimų šuolis.
O Giancarlo Piretti kūrinių paklausa išaugo 125 proc. Be to, dainininkas Harry Stylesas ant savo naujojo albumo viršelio stovi 8-ojo dešimtmečio kambaryje su žemai nuleistu poilsio krėslu, kuris primena italų meistro Giandomenico Belotto darbą.
Iš pradžių tai gali atrodyti kaip nepageidaujamas praeities sprogimas. 8-asis dešimtmetis seniai peikiamas dėl abejotinų pasirinkimų, tokių kaip plastiku dengti baldai, oranžinės spalvų paletės ir dulkėmis dvelkiantys šiferio kilimai. Tačiau dabar išrenkami to laiko įkvėpti akcentai, atsisakant pasenusių aspektų.
Būdinga ruda spalva, natūralios medžiagos
„Hollis and Morris“ vyriausioji dizainerė Mischa Courvette patikina, kad oranžinis atspalvis ir per didelis plastiko dekoro naudojimas liko praeityje, o „BoND“ atstovas Danielis Rauchwergeris teigia, jog šis dešimtmetis, bent jau dizaino prasme, yra dažnai nesuprastas.
„Manau, šiandien lengvai painiojame 8-ojo dešimtmečio dizainą su visuotine nostalgija, – sako jis. – Šis, palyginti su ankstesniais ir vėlesniais dešimtmečiais, tam tikra prasme buvo gana santūrus savo paletės ir medžiagų naudojimo požiūriu. Daug rudų ir šiltų tonų, natūralių, neapdorotų medžiagų, tokių kaip medis ir betonas, derinamų su drąsia geometrija ir raštais.“
Clive'as Lonsteinas taip pat yra šio laikotarpio šalininkas: „Pirmenybė teikiama tekstūrai, o ne formai, todėl matome daug paprastesnių formų, padengtų minkštesnėmis, spalvotomis medžiagomis.“
Dizaino elementai ir motyvai, kuriuos šiandien geriausi interjero dizaineriai skolinasi iš 8-ojo dešimtmečio, paprastai atitinka tam tikrus parametrus, rašoma „Vogue“.
„Pastebime daugiau faktūrinių audinių, geometrinių formų ir raštų, daugialypės paskirties ir laisvo judėjimo erdvių, tokių kaip įduboje įrengtos svetainės, kambarių pertvaros“, – teigia M.Courvette.
„8-ojo dešimtmečio dizaino bruožai: gamtos įnešimas į patalpas, aksomas ir rotangas, raštuoti tapetai. Pastebėjau, kad visa tai sugrįžta“, – priduria Enisas Karavilas.
Bene labiausiai dominuoja žemiškos spalvos, biofiliniai akcentai, tokie kaip lapiniai augalai ir grybo formos šviestuvai, bei žemi baldai. Neseniai įgyvendintame projekte Aspene'as C.Lonsteinas svetainę papuošė miško spalvos užuolaidomis, mediniais kavos staliukais ir rudais pūkuotais krėslais.
Šiuo metu R.McKinley projektuoja du gyvenamųjų namų projektus, kuriuose vyrauja sodrių žemės tonų spalvų gamos, žemai nuleisti baldai. O G.Tagliaferri atiduoda duoklę 8-ajam dešimtmečiui restorane, prie kurio dabar dirba Milane, C.Lonsteinas daugelį šių elementų įtraukia į savo buto Manhatane renovaciją.
Kodėl 8-ojo dešimtmečio mada sugrįžo dabar?
„1stDibs“ redakcijos direktorius Anthony Barzilay Freundas mano, kad su tuo susijusi pandemija, kai per vieną naktį daugelis ėmė dirbti ir gyventi vienoje vietoje.
„Žmonės pajuto, kad reikia ramios aplinkos – nieko, kas krenta į akis, kur iš karto būtų jaučiamas komfortas“, – sako jis.
8-asis dešimtmetis, pasižymintis šiltomis spalvomis, plačiomis atviromis patalpomis ir baldais, kur galima atsisėsti bei įsitaisyti, buvo puikus laikotarpis, iš kurio galima imti pavyzdį.
Kitas svarbus veiksnys – mada. Per pastarąjį dešimtmetį visuomenė ėmė rengtis laisviau: džinsus galima dėvėti biure, sportbačiai laikomi madingais, o kaklaraiščių pardavimai toliau mažėja. Atrodo, kad tai persikėlė ir į mūsų namus.
„Atvira namų erdvė tinka pramogoms ir žmonių bendravimui. Žemės atspalviai ramina, yra rafinuoti ir padeda žmonėms jaustis tvirtai ant žemės, – apibendrina R.McKinley. – Manau, daugeliu atžvilgių žmonės nori taip gyventi.“