„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2017 11 04

Atmosfera darbe: niekas nesiskundžia, vadinasi, viskas gerai?

Darbuotojai yra bene didžiausia įmonės vertybė, ne tik padedanti siekti užsibrėžtų tikslų, tačiau ir kurianti pridėtinę vertę. Įmonės sėkmei reikalingi atsidavę ir savo darbą mylintys darbuotojai, tačiau ne mažiau svarbi yra ir tinkama, patraukli bei pozityvi darbe tvyranti atmosfera.
Kolegos
Kolegos / Vida Press nuotr.

Jau seniai kalbama, kad darbuotojų produktyvumui ir sėkmingam darbui nebeužtenka vien suteikiamų darbo priemonių ar priedų prie atlyginimo. Šių laikų specialistams reikalingas puikus mikroklimatas, geri santykiai su kolegomis ir vadovais.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gediminas Navaitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gediminas Navaitis

Kiekviena darbo diena žada naujus iššūkius ir atveria naujas galimybes, todėl darbdaviams ypatingai svarbu sukurti komandinę dvasią, aiškią vertybių sistemą ir taip skatinti meilę savo įmonei.

Apie tinkamos atmosferos darbo aplinkoje svarbą pasakoja šeimos psichologas ir psichoterapeutas, politikas, publicistas, psichologijos mokslo populiarintojas Gediminas Navaitis.

– Kodėl svarbu žmogui dirbti tinkamoje aplinkoje?

- Visų pirma, žvelgiant į praeitį, akivaizdžiai matomas darbuotojo statuso kitimas – vergovės laikotarpiu niekam nerūpėjo nei darbuotojų (vergų) sveikata, nei psichologinė būsena. Viduramžiais darbuotojai taip pat nebuvo lepinami, jiems buvo žadama gerovė po mirties.

Tik XIX–XX a. sandūroje darbuotojai pradėti vertinti kaip kolektyvo dalis, kaip dalis, tiesiogiai atsakinga už darbo našumą, produktyvumą. Dabar gera atmosfera kasdienėje darbo aplinkoje yra vis svarbesnė ir būtinesnė. Kalbant konkrečiau – vadovui ir darbuotojui vertėtų būti labiau kolegomis nei laikyti už skirtingų siūlo galų.

– Kaip tiesiogiai tinkama aplinka veikia darbo našumą?

Tinkama atmosfera darbovietėje leidžia darbams įgauti didesnę spartą. Ne veltui atliekama tiek daug tyrimų, specialiai sukurtos mokslo kryptys apie žmonių santykius darbinėje aplinkoje.

Svarbu suprasti, kad darbuotojas vadovui nėra tik detalė, nėra sraigtas, leidžiantis sparčiau suktis pajamų augimo mechanizmui. Šiuo metu išsivysčiusioje šalyje darbuotojas, kuriam sukurtos tinkamos sąlygos, atlieka darbą už 300 tokių pačių darbuotojų neišsivysčiusioje ir tinkamų sąlygų nesukuriančioje aplinkoje.

– Kaip formuojami tinkami vadovo ir darbuotojo santykiai?

Šiuo metu Lietuvoje vis dar yra nemažai senamadiškų vadovų, kurie sugretina žodžius „nepatenkintas“ ir „patenkintas“. Jei darbuotojas nėra nepatenkintas jam sukurta aplinka, tai visiškai nereiškia, kad jis yra laimingas. Taigi, jei darbuotojas tiesiog „nesiskundžia“, nereiškia, kad kuriama atmosfera yra tenkinanti visapusiškus poreikius darbo produktyvumui kelti.

– Taigi, kas yra meilė savo bendrovei?

Atsakysiu paprastai. Jei vyrui gera būti aplinkoje, kuri yra kuriama kartu su moterimi, jei buvimas kartu tenkina abi puses, jei buvimas kartu veda į priekį, tai tiesiog dažniausiai vadinama meile.

Taip yra ir su darboviete – jei malonu kasdien čia lankytis, jei palaikomi geri ryšiai su kolegomis, su vadovais, tai būtent meilė vers visus dirbti kartu, judėti į priekį, – reziumavo psichologas G. Navaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų