2020 10 23

„Deals on Wheels“ – apie mėgstamiausią Adolfo Hitlerio automobilį, kurio „Volkswagen“ nebegamins

Po daugiau nei 80 metų trunkančios ilgos ir labai banguotos kelionės, 2019 metais „Volkswagen“ paskelbė apie jau ikona tapusio modelio gamybos pabaigą.
„Volkswagen eKäfer“
„Volkswagen eKäfer“ / Žilvino Pekarsko nuotr.

„VW Beetle“ – mėgstamiausias Adolfo Hitlerio automobilis, užsakytas būtent jo. Jis buvo traktuojamas, kaip „žmonių automobilis“ (volks wagen). Sukurtas nuostabaus dizainerio – Fernando Porsche, mažas, keistų formų, bet labai mielas automobiliukas buvo įperkamas, praktiškas ir patikimas. Dėl savo išvaizdos ir puikių savybių jis tapo šeštojo dešimtmečio JAV simboliu.

„Beetle“ gamyba buvo sustabdyta jau 1970 metais, tačiau „Volkswagen“ koncernas 1998 metais netikėtai pristatė naująjį „Beetle“ modelį, kuris turėjo būti žymiai modernesnis, tačiau tuo pačiu ir priminti apie senąjį, klasikinį „Beetle“. Gaila, tačiau tai buvo tiesiog kitokias kūno linijas turintis „VW Golf“.

Dar vienas, trečiasis, ir jau paskutinis „Beetle“ modelis buvo pristatytas 2012 metais, tačiau, kaip ir po antrojo modelio pasirodymo, taip ir po šio pardavimai tik krito žemyn. Nuo 43 000 vienetų 2013 metais iki maždaug 15 000 vienetų 2019 – aisiais.

Kad atiduotų duoklę modeliui, kuris padėjo VW tapti didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje, dar buvo išleistos dvi paskutinės šio modelio versijos: „Final Edition SE“ ir „Final Edition SEL“.

O dabar – trumpai apie jo praeitį.

1938 metais, norėdamas pagaminti prieinamą automobilį Vokietijos darbininkams, Adolfas Hitleris pavedė Ferdinandui Porsche suprojektuoti paprastą ir ekonomišką automobilį žmonėms. Pirmasis VW „vabalas“ turėjo oru aušinamą variklį gale ir keletą dizaino elementų, pasiskolintų iš senesnių „Porsche“, bei tuomet dar Čekoslovakijos gamintojo „Tatra“ automobilių. Tik prasidėjusi, gamyba civiliams buvo greit sustabdyta dėl antrojo pasaulinio karo, tačiau buvo gaminami VW „Beetle“ karininkams, o Hitleris gavo pirmąjį kabrioletą.

Wikipedia.org nuotr./Ferdinandas Porsche pristato Adolfui Hitleriui „Volkswagen Kaefer“.
Wikipedia.org nuotr./Ferdinandas Porsche pristato Adolfui Hitleriui „Volkswagen Kaefer“.

Pasibaigus karui, gamykla buvo kontroliuojama britų. Iki 1946 metų buvo pagaminta 10 000 šių automobilių, o dar per dešimt metų parduotas maždaug milijonas. Tais metais šie skaičiai buvo tiesiog žvėriški.

1959 metais, vadovaujama Williamo Bernbacho, Niujorko reklamos agentūra „Doyle Dane Bernbach“ sukūrė jau legenda tapusį šio automobilio reklaminės kampanijos šūkį - „Think small“. Po keturiasdešimties metų ši reklama buvo pripažinta geriausia dvidešimto amžiaus reklamine kampanija.

1968 metais automobilis jau oficialiai gavo vardą „Beetle“, kuris pakeitė iki šiol buvusį pavadinimą „Kafer“. Tais pačiais metais kompanija „Disney“ išleido ir pirmąjį iš šešių filmų apie „vabalą Herbį“. Tai buvo VW „Beetle“ su 53 numeriu ant dangčio. Vienas iš 1977 metais filme „Herbie goes to Monte Carlo“ naudotų „Beetle“ aukcione pasiekė šių automobilių pardavimo rekordą. Jis buvo parduotas už 128 700 JAV dolerių.

1971 metais VW pristatė ir premium modelį, kuris buvo žinomas kaip „Super Beetle“. Automobilis turėjo naują priekinę pakabą ir daugiau vietos daiktams po kapotu. Kitais metais – 1972, nuo konvejerio nuriedėjo VW „Beetle“ numeris 15 007 034, taip pagerindamas keturis dešimtmečius galiojusį ir „Ford Model T“ priklausiusį daugiausiai parduotų automobilių pasaulyje rekordą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Meksikoje nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis „VW Beetle“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Meksikoje nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis „VW Beetle“

1998 metais VW po beveik 30 metų pertraukos pasaulį supažindino su naujuoju „Beetle“. Tai buvo pirmasis realus šio modelio pasikeitimas. Automobilis buvo parduodamas su 2 litrų, 115 arklio galių varikliu. O parodydamas atsidavimą senajam modeliui ir gėlių vaikų laikams, dar turėjo ir mažą vazą prietaisų skydelyje. Įsimintiniausias šio modelio pasirodymas buvo filme „Austin Powers“ kartu su Mike'u Myersu.

Na, o 2018 metais, stebėdama stipriai mažėjančius pardavimus, VW paskelbė apie šio automobilio eros pabaigą. Kaip manote, ar tai tikrai šio, jau legenda tapusio automobilio, eros pabaiga? Na, „Volkswagen Group of America“ prezidentas ir generalinis direktorius Hinrichas J.Woebckenas pasakė: „Never say never.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos