Jie abu Golfai. Ir abu turi tiek vienodų formų lempas, tiek vienodas paneles. Ir apskritai, atrodo net labai panašiai. Tačiau, jei pradėsime žiūrėti detaliau – pradėsime pastebėti skirtumus.
Visų pirma, „GTI“ modelis turi gražias, raudonas juostas priekiniuose žibintuose, kurios susijungia su tokia pat juosta, esančia ant grotelių. Tai padaro priekį žymiai stilingesnį. Gaila, tačiau „GTD“ versija to neturi. Toje vietoje yra paprasta, chromuota juostelė.
Taip pat skiriasi ir duslintuvai. „GTI“ versija turi 2 platesnius vamzdžius skirtingose pusėse, o „GTD“ versija taip pat 2, tačiau siauresnius ir vienas šalia kito. Taip „GTD“ versija atrodo mažiau agresyvi.
Viduje abu automobiliai pakankamai panašūs. Abu turi sportinius, oda aptrauktus vairus su plokščia apačia, iš šonų prilaikančias, sportinio tipo sėdynes ir plieninius pedalus. Pagrindinis dalykas, kuris skiriasi – apsiuvimas. „GTI“ versija turi prie mano jau pradžioje paminėtos juostos derančias, raudonas siūles.
Tai, kas po kapotu – pagrindinis dalykas, skiriantis šiuos automobilius vieną nuo kito. „GTI“ versijoje įmontuotas mūsų labai mėgstamas 2.0 TSI variklis, standartinėje versijoje turintis beveik 230 arklio galių. „GTD“ versija varoma jau iki skausmo pažįstamu TDI. 2.0l darbinio tūrio, keturių cilindrų, dyzeliniu varikliu. Su skausmu turiu pranešti, kad čia gamintojai į gardą įvarė tik 180 arklių. Taigi, ant popieriaus automobiliai skiriasi. O kaip yra gatvėje?
„Golf GTI“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 6.3 sekundės. Savo ruožtu GTD versija tik per 7.5 sekundės. Nors tai ir tėra 1.2 sekundės, tačiau gatvėje, per lenktynes, skirtumas būtų matomas aiškiai. Bet, kad ir kaip smagu būtų su šiuo automobiliu lėkti tiesiai, visas jo grožis atsiskleidžia trasose ir posūkiuose.
Vairuojant „GTD“ versiją kartais net galima pagalvoti, kad vairuoji „GTI“, tačiau tuoj pat susimastai, kad išmetimo garsas neturi jokio panašumo su „GTI“ ir grįžti į realybę. „GTI“ – greitesnis, garsesnis ir stilingesnis brolis. Važiuojant su juo lydi stipresnė emocija ir didesnis adrenalino pojūtis
Pagrinde „GTD“ versijoje trūksta apsukų kiekio. Jei vairuojant „GTI“ bėgį jungtumėte prie 6500 apsisukimų, tai „GTD“ versijoje jungsite prie 4500. Tačiau, kas liečia stabdymą ar „stovėjimą ant kelio“ posūkiuose – „GTD“ versija rodo labai aukštą lygį. Kartais net pasidaro keista, kaip dyzelinis automobilis gali būti toks sportiškas.
Apibendrinant – „GTI“ modelis yra mažiau konservatyvus, žaismingesnis ir gyvesnis. Žinoma, ir brangesnis. Tačiau jei jums nerūpi sąnaudos ir keliais tūkstančiais didesnė kaina, pirkdami „GTI“ versiją gausit ne tik daugiau galios, bet ir daugiau džiaugsmo.