2020 08 17

„Deals on Wheels“: kaip vairuoja seneliai, „marozai“ ir rimti dėdės?

Pabandom šiandien linksmai, gal kiek šaržuotai, tačiau apie realybę.
Sunkvežimio vairuotojas
Sunkvežimio vairuotojas / 123RF.com nuotr.

Kaip žmogus, kuris daug vairuoja ir per dieną automobiliu pravažiuoja bent jau 150 kilometrų (pabrėšiu – bent jau, nes vien šiandien jau nuvažiavau 150 ir laukia dar bent tiek) dažnai stebiu kitus vairuotojus, kaip jie vairuoja ir kas jiems būdinga.

Tai darau ne tik dėl to, kad tai linksma, bet ir dar dėl vienos svarbios priežasties. Kaip sakydavau savo mokiniams, kai dirbau instruktoriumi: turite žinoti ne tik, ką darysit patys, bet ir ką darys kiti eismo dalyviai esantys aplink jus. Mano kolega tai ypač pabrėždavo motociklininkams,
tačiau, manau, kad tai galioja visiems.

Iš karto noriu pasakyti, kad nieko nenoriu įžeisti, tačiau įvardinant vairuotojus stereotipiškai tiesiog linksmiau.

Taigi. Pirmoji vairuotojų grupė – studentai. Tai ką tik iš kaimų ir mažų miestelių suvažiavę jauni žmonės, kurie ne tik nesupranta, kad jei Vilniuje važiuoji lėtesniu, nei leistina greičiu stabdai eismą, bet ir keturių
juostų kelią pirmą kartą mato. O persirikiuojant tokiame kelyje, ir ne vieną kartą prakaitas dar išmuša. Pridėkim nepatyrimą, jaunatvišką išsiblaškymą ir turėsim pavojų kelyje.

123RF.com nuotr./Vairuotojai
123RF.com nuotr./Vairuotojai

Antroji vairuotojų grupė – seneliai. Tai brandžioji mūsų visuomenės karta, kuriai visada ir be išimties rodau šimtaprocentinę pagarbą. Net tada, kai tik į priekį žiūrintis 70 metų senolis rikiuojasi į kitą juostą ir stumia mane iš jos lauk, o aš visas raudonas ir perpykęs noriu pradėti saugaus vairavimo pamokėlę rūsčiu veidu, vis tiek nieko nesakau.

Pamoju ranka ir tyliu, kaip kapas. Ir dar šypteliu. Jam ir taip buvo gyvenime sunku. Siūlau panašiai elgtis ir jums.

Trečioji vairuotojų grupė knysliukai. Ir negalvokit, kad taikau tik besidažančioms moterims. Gink Dieve, ne. Yra nepaprastai gerai vairuojančių moterų. Saugiai, greitai ir pagarbiai. Tačiau šią grupę taip pavadinau, nes jos nariai dažniausiai būna knysliukai.

Knisasi po savo tašę, dažosi, spaudo telefoną, valgo bandelę ar daro bet ką, kas nukreiptų jų dėmesį nuo kelio. Tokie vairuotojai, kuriems kartais raudonu veidu norisi pravesti saugaus vairavimo paskaitą.

123RF.com nuotr./Valgo vairuodamas
123RF.com nuotr./Valgo vairuodamas

Ketvirtoji vairuotojų grupe – marozai. Tai mums visiems puikiai pažįstami eismo dalyviai. Dažniausias jų pasirinkimas – „BMW“ markės automobiliai. Jei juodos spalvos – absoliučiai tobula. Jie dažniausiai renkasi sėdėjimą labai žemai, kad matytųsi jų mažos ir nedaug viduje turinčios galvytės. Vairuoja viena ranka, kad būtų kiečiau ir ne taip saugu, bei visuomet viršija greitį, šokinėja iš juostos į juostą, nors laiko visiškai dėl to nesutaupo. Susitikus sankryžoje mėgsta daug ir nelogiškai rėkti. Dažniausiai turi psichologinių problemų.

Penktoji vairuotojų grupė – rimtas dėdė. Tai – prabangių automobilių vairuotojai. Dažniausiai jie renkasi „BMW X5“, „Porche Cayenne“, „Audi A8“ ir kitus panašaus tipo automobilius. Juos puikiai atskirsite iš tokių momentų, kaip privažiavimas prie jūsų automobilio galo per 1 milimetrą automagistralėje, arba labai pikto žvilgsnio ir telefono pridėto prie ausies (nepaisant to, kad yra laisvų rankų įranga) miesto sankryžoje, kai
jiems panorėjus, kur nors jų nepralesite. Dažniausiai nelabai kalbūs, bet jei nori jus pagąsdinti sankryžoje, sakinys dažniausiai prasidės: tu žinai, kas aš esu (kirčiuoti panevėžietiškai)?

123RF.com nuotr./Turtingas vairuotojas
123RF.com nuotr./Turtingas vairuotojas

Šeštoji vairuotojų grupė – motociklininkai. Tai grupė eismo dalyvių, kuriai kartais priklausau ir aš. Šie vairuotojai bando įlįsti į kiekvieną, nors ir miniatiūrinį tarpelį ir daro viską, kad tik nereikėtų stovėti kamštyje. Kaip ir suprantama.

Tačiau mes, kaip automobilių vairuotojai turėtume ne kenkti ir nepraleisti, tačiau kaip tik palikti didesnius tarpus kamščiuose, kad šie eismo dalyviai galėtų greit ir saugiai dingti iš mūsų akiračio.

Dažnai pastebiu žmonių, kurie pyksta ar nervinasi, kai juos, stovinčius kamštyje, aplenkia motociklas. Kodėl? Šio klausimo atsakyti dar nespėjau, tačiau manau, kad jie turi asmeninių problemų.

Septintoji vairuotojų grupė – fūristai. Nors šios grupės atstovas niekada nebuvau, kartais labai ją užjaučiu.

Kasdien mieste matau, kaip kažkas vis užlenda prieš krovininius automobilius, kuriems po to reikia greit stabdyti ir rizikuoti savo kroviniu, bei stengtis neatsitrenkti į priekyje užlindusį „šmikį“. Juk tai darbuotojai be kurių „Maximose“ nebūtų abrikosų, „Rimi“ nebūtų importinio sūrio, o visi kiti vairuotojai negautų taip laukiamų, kokybiškų, vokiškų tepalų.

Pamatę sunkiasvorę transporto priemonę turėtume stengtis ne kuo greičiau aplenkti, o padėti persirikiuoti ar išvažiuoti atbulomis iš kiemo.

Na, ir paskutinė vairuotojų grupė – taksistai. Suprantu, kad jų gali būti ir knysliukų, ir marozų, ir senelių, bet turiu būtinai išskirti juos, kaip atskirą grupę. Neslėpsiu, tai vairuotojai, kuriems turiu mažiausiai pakantumo.

Ir tikrai ne dėl stereotipų. Taip yra dėl jų pačių. Ką čia slėpsi, esu jaunas žmogus, gyvenu viename gražiausių ir gyviausių Europos miestų – Vilniuje ir tikrai dažnai savaitgaliais išsliūkinu į miestą. Todėl beveik kiekvieną savaitgalį paskutinius keletą metų taksi pasinaudoju bent 2 kartus. Ir žinot, situacija negerėja.

Gal tik 1 iš 5 taksi vairuotojų vairuoja pagal taisykles. Ir tikrai nelaikau taisyklių pažeidimu 20km/h viršyto greičio – taip elgiasi visi. Kalbu apie pastoviai nerodomus posūkius, užlindinėjimą prieš kitus vairuotojus, pypsėjimą, kai pas tave keleiviai, ištisinių juostų kirtimą ir rėkimą ant kitų vairuotojų. Tai jau nėra normalu.

O gal pabandom naują akciją? #pagauktaksistą. Kai visi bandysim nufilmuoti kelių eismo taisykles pažeidinėjantį taksi vairuotoją ir viešinsim? Gal tai padėtų pakeisti situaciją?

O pats „geriausias“ momentas, kurį esu matęs – užrašas ant taksi automobilio „Nepyk, aš dirbu“. Nu, kas čia per variantas?

Tai jei tu dirbi ir kasdien važinėji gali pažeidinėti taisykles? Juk mes visų pirma eismo dalyviai, o tik po to vairuotojai. Jei taksi vairuotojas gali pažeidinėti taisykles dėl to, kad visą dieną vairuoja, gal galiu ir aš? Aš taip pat visą dieną vairuoju. Gali ir krovininio transporto vairuotojai. Gali ir vadybininkai, kurie visą dieną kursuoja. Gali ir autobusų vairuotojai. Absurdas.

Victor Xok nuotr./ Unsplash nuotr./Pavežėjas
Victor Xok nuotr./ Unsplash nuotr./Pavežėjas

O šiaip, tai siūlau visiems vadovautis tuo, kuo ir rekomenduoja Lietuvos policija – pagarba ir savitarpio supratimu. Būkit kantrūs ir mandagūs. Ne visi vairuoja taip gerai, kaip jūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų