Ar žinojot, kad gamintojai uždirba daugiau iš papildomų komplektacijos dalių nei iš pačio automobilio? Kai žinot šitą faktą, tampa visiškai suprantama, kodėl automobilių modeliai yra pastoviai naujinami, o standartinės komplektacijos dažniausiai būna „tuščios“.
80-aisiais buvo toks mažas automobilis, kurį išleido „Honda“. O pats modelis vadinosi „City“. Tai buvo labai mažas ir miestui skirtas automobilis. Tačiau koks mažas jis bebūtų, į miesto spūstis jūs vis tiek pakliūsit.
Dėl šios priežasties „Honda“ gamintojai siūlė šio automobilio pirkėjams kiek keistoką papildomą opciją perkant automobilį – sulankstomą motorolerį. Jis buvo padarytas taip, kad tilptų į jūsų automobilio bagažinę. Jau pats motoroleris atrodė juokingai, tačiau su juo važiuojantis žmogus – dar juokingiau. Tačiau kam tai rūpi? Bet kas yra geriau nei kelios valandos spūstyje.
Jeigu motoroleris jums atrodo keistai, ką pagalvotumėt, jei prie jūsų pasirinktos komplektacijos pardavėjas, kaip opciją, pasiūlytų antrą automobilį? Būtent tai ir padarė „Aston Martin“. Ir tai buvo ne taip seniai. Jie perdarė „Toyota IQ“, įdėjo persiūtą odinį saloną ir siūlė kaip papildomą komplektacijos dalį už 40 000 eurų klientams, perkantiems mums įprastus „Aston Martin“ automobilius.
Gamintojai taip elgėsi norėdami sumažinti savo parduodamų automobilių CO2 vidurkį. Jų buvo parduota vos 300 vienetų. Tačiau vien dėl to, kad jų taip mažai, tikėtina, kad ateityje jie bus labai patrauklūs kolekcionieriams.
Ką pagalvotumėt, jei prie jūsų pasirinktos komplektacijos pardavėjas, kaip opciją, pasiūlytų antrą automobilį?
Persikelkim į mano mėgstamą šalį – JAV. Ar girdėjote tokį, labai keisto (ir čia žodį keistas naudoju labai liberaliai) kėbulo savininką „Pontiac Aztek“? Jis geras „Multiplos“ bičiulis. Tai nedidelis SUV iš tų laikų, kai miestui skirti džipukai turėdavo šiek tiek galios ir miške. Šio automobilio gamintojai, kaip papildomą komplektacijos dalį siūlė „stovyklavimo paketą“. Būkim realistai – tai buvo palapinė.
Pirmosios kartos „Honda CR-V“ taip pat turėjo kiek keistoką papildomą opciją. Daug keliaujantiems, gamintojai siūlė dušo pasirinkimą. Dušo galvutė buvo pakabinama ant atidarytos bagažinės, o vanduo imamas tiesiog iš bakelio pastatyto šalia. Tačiau tai iš esmės tiesiog tas pats, kaip vanduo iš žarnos. Bet daug keliaujantys miškais ir purvynais neabejotinai sugalvotų, kaip šį dušą pritaikyti.
Tačiau „Honda“ kaimynai savo „Nissan“, savo „Leaf“ modelyje pasiūlė komplektacijos dalį, kuri galėtų būti naudinga daug kam. Šio elektromobilio galiniame spoileryje galite turėti saulės bateriją, kuri giedromis dienomis tieks energiją jūsų oro kondicionieriui. Žinoma, automobilis važiavimui energijos iš šios baterijos negauna, tačiau bet kokia papildoma elektra bus tik į naudą. O pagrindinis klausimas čia: kodėl tik spoileris? Kodėl ne visas stogas?
Dar vienas superautomobilių gamintojas siūlęs keistokas komplektacijos dalis – „Ferrari“. GTC4 modelyje šis gamintojas siūlė rinktis papildomą spidometro ekraną keleivio pusėje. Kam? Kad keleivis galėtų žinoti nuo kokio greičio prikrauna į kelnes? Juk dažniausiai ten sėdi jūsų antra pusė, kuri matydama šį ekraną tiesiog pastoviai lieps jums pristabdyti. To daryti su „Ferrari“ jūs tikrai nenorėsit.
Daug keliaujantiems, gamintojai siūlė dušo pasirinkimą. Dušo galvutė buvo pakabinama ant atidarytos bagažinės, o vanduo imamas tiesiog iš bakelio pastatyto šalia
„Lamborghini Diablo“ modelyje ta keista detalė yra laikrodis už 10 200 dolerių. Labai keistas, kvadratinis ir mano senelių žadintuvą primenantis laikrodis, kuris ne tik nežmoniškai daug kainuoja, bet ir gadina visą panelės vaizdą iškrisdamas iš konteksto.
„Bentley“ savo ruožtu yra tas automobilis iš kurio tikėtumeisi keistų komplektacijos dalių, tokių kaip lietsargis ar laikrodis. Tai netgi automobilis, kuriame tas ekstravagantiškas laikrodis atrodys gerai. Tačiau jis gali kainuoti net 160 000 dolerių. Taip, laikrodis, kuris kainuoja panašiai, kaip ir pats automobilis. Žinoma, tas laikrodis skirtas ne laikui matyti. Jis skirtas pasipuikuoti.
„Bentley“ taip pat gali pasiūlyti 100 000 dolerių kainuojančią komplektacijos dalį, skirtą žvejams. Tačiau daugiausiai tai tik dėtuvės jūsų kabliukams, meškerėms ir kitai įrangai bagažinėje. O pasigilinus rastume ir dar daugiau keistenybių. „Bentley“ – vienas daugiausiai komplektacijų pasirinkimų turinčių automobilių pasaulyje.
Daugelyje prabangių automobilių galima rasti nemažai keistų opcijų, skirtų ištraukti pinigus iš pirkėjų. Pavyzdžiui „Porsche“ siūlo rinktis oda aprauktus ortakius, kurie yra absoliučiai nereikalingi. Arba „džentelmeno sėdyne“ vadinama opcija perkant 7 serijos BMW. Tai funkcija, leidžianti jums patogiai valdyti priekinę keleivio sėdynę. Kam?
O „Rolls-Royce“ siūlo perkant jų automobilį įsigyti ir „žvaigždėtas“ lubas tik už 17 000 dolerių. Tą patį siūlo ir „Opel Atom“ gamintojai, tik šiame automobilyje žvaigždės kainuoja apie 450 dolerių. Žinoma, ir atrodo kaip už tiek.
1954 metų gamybos „Rolls-Royce Vignale“ automobilyje, galinėje sėdynėje buvo įmontuotas klozetas
Pirkdami „Fiat 500L“ modelį galite užsisakyti ypač itališką komplektacijos dalį. Tai „espresso“ kavos aparatas. Kodėl? Na, nes Italija.
„Mini“ savo kabrioleto kėbulą turinčiame „Cooper“ modelyje, kaip papildomą komplektacijos pasirinkimą siūlo įsigyti funkciją, kuri leis jums matuoti, kiek laiko važiuojate atsidaręs stogą. Neįsivaizduoju, kam tokia funkcija galėtų būti naudinga ar kodėl reiktų tai skaičiuoti, bet ji yra.
Na, o pabaigai – apie pačią keisčiausią komplektacijos dalį įmontuotą automobilyje. 1954 metų gamybos „Rolls-Royce Vignale“ automobilyje, galinėje sėdynėje buvo įmontuotas klozetas. Žinoma, turiu paminėti, kad tai buvo pagal užsakymą gamintas automobilis, o ši opcija įmontuota savininko prašymu, tad tai nebuvo pasirinkimas, siūlomas kiekvienam perkančiam. Bet kokiu atveju – labai keista. Na, o jei vairuotojui iš galo einantis kvapas pasidarydavo nepakeliamas – viduryje buvo pertvara, kuri užsidarydavo. Noriu paminėti ir ta, kad pertvara buvo visiškai permatoma...
Kad ir kaip keistai beskambėtų kai kurios aprašytos komplektacijos dalys, visgi yra džiugu, kad gamintojai pirkėjams duoda laisvę ir platų pasirinkimą. Šiandien sau tinkamą automobilį gali susikomplektuoti kiekvienas. Net pats didžiausias šiknius. Žinoma, kuo geresnė komplektacija – tuo didesnė mėnesinė įmoka.