2020 08 05

„Deals on Wheels“: Pikapai – ne tik miškininkams, elektrikams ir statybininkams. Kaip išsirinkti savąjį?

Kiekvienais metais besiskundžiantys derliumi ir gamtos sąlygomis ūkininkai vis dar yra pagrindiniai pikapų pirkėjai. Kita dalis vairuotojų, mėgstančių tokius automobilius, yra medžiotojai.
„Toyota Hilux“
„Toyota Hilux“ / Gamintojo nuotr.

Juk vienas patogumas susikrauti savo kruviną laimikį į automobilio krovinių skyrių, o vėliau tiesiog su vandens srove jį išplauti. Tik nepamirškite, kad už medžioklės taisyklių pažeidimus gali būti konfiskuotas ir automobilis, tad neišmanymas ar piktnaudžiavimas gali kainuoti itin brangiai.

Pikapus dar naudoja tokių profesijų atstovai kaip miškininkai, elektrikai, statybų sektoriaus darbuotojai. O pagrindiniai tokio automobilio privalumai yra geras pravažumas ir galimybė (palyginti su standartiniu visureigiu) lengviau bei pigiau tą pravažumą dar labiau pagerinti – papildomos dugno apsaugos, gervė ir kiti dalykai.

Kitas privalumas – tai didelis svorio ir purvo nebijantis krovinių skyrius. Tačiau vis dažniau pasitaiko, jog pikapus perka ir aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys asmenys. Pavyzdžiui, jėgos aitvarų, vandenlenčių, ekspedicijų gerbėjai ar tiesiog sodybų turėtojai.

Tai nebėra automobiliai, skirti tik prastiems keliams.

Viena priežasčių, be anksčiau minėtų, kodėl tokios transporto priemonės domina platesnį ratą pirkėjų, kad tai nebėra automobiliai, skirti tik prastiems keliams. Čia galite gauti ir nemažai komforto įrangos – aplinkinio vaizdo kameros, navigacinė sistema, odinės sėdynės ir t. t. O važiuoti tolimesnius atstumus irgi nėra taip jau nepakenčiama.

Žinoma, jei norite padoresnio komforto, geriau jūsų pikapas turėtų nepriklausomą galinę pakabą, kitu atveju nepakrauta galinė dalis šokčios kaip pirmą kartą arkliu jojantis pilietis (turbūt išskyrus „Toyota Hilux“). O ir padangas svarbu pasirinkti pagal poreikius, nes bekelei skirtos padangos bus prastas pasirinkimas važiuojant asfaltuotais keliais.

Taigi, kokie pikapai būtų geriausias pasirinkimas visiems gyvenimo atvejams?

Universalus karys. Numero uno „Toyota Hilux“. Šio modelio gamyba jau viršija pusšimtį amžiaus. Galbūt teko matyti „Top Gear“ laidą, kurioje „Hilux“ buvo daužomas, deginamas, skandinamas ir kitaip mėtytas bei vėtytas, bet galiausiai vis tiek užsivedė. Tai ir yra legendinis „Hilux“ patikimumas bei priežastis, dėl ko šiuos automobilius galite išvysti įvairiose konfliktų zonose ar ekspedicijose.

Galvojate, kad pirkdami naują mašiną negalėsite apsispręsti tarp galybės opcijų? Nebūtinai. Juk čia „Toyota“. Siūlomas vienas variklis, 2,4 l darbinio tūrio, 150 AG. Atrodo per silpnas? Tada rinkitės kitus variantus. Arba luktelėkite pasirodančio atnaujinto modelio, kuris turės 2,8 l darbinio tūrio motorą su 204 AG. Beje, „Toyotą“ galima pagirti už tai, kad mūsų tautiečiams yra siūlomas lietuviškas „Hilux“ konfigūratorius, kuriame galėsite susikomplektuoti savo svajonių pikapą (nepaisant to vieno variklio).

Štai viena įdomesnių opcijų – už 86 Eur galite užsisakyti didelį užrašą „Hilux“ ant galinio borto, jei kam iškiltų klausimas, ką vairuojate. Kaip teigia aprašymas prie šios opcijos, „besididžiuojantys vairuotojai gali puikuotis šiuo ženklu“.

Beje, „Toyota“ kaip laiko patikrintą variantą vis dar naudoja galinę linginę pakabą, kuri, to nesitikint, sugeba nustebinti savo neprastu komfortu. Bazinės „Hilux“ versijos prasideda nuo 25 050 Eur. Kaip darbinis variantas tai būtų puikus pasirinkimas, turint omenyje, kad standartiškai gaunate galinio diferencialo blokavimą ir išjungiamą 4WD sistemą.

„Toyota“ nuotr./„Toyota Hilux“
„Toyota“ nuotr./„Toyota Hilux“

O kodėl tai universalus karys? Nes anksčiau minėta pigiausia „Hilux“ versija su dviguba kabina kainuoja netgi šiek tiek pigiau nei toks bazinis „Isuzu D-Max“ modelis.

Labai panašiai kainuoja ir „Mitsubishi L200“. Patys suprantate, kad tiek savo kokybe, tiek rinkos verte po 5 metų nei „Isuzu“, nei „Mitsubishi“ negali prilygti šiam japonui. Jeigu norite daugiau prabangos iš „Toyota“, pasirinkę brangesnę komplektaciją, nesunkiai pasieksite ir 40 000 Eur ribą.

Kokias alternatyvas verta rinktis, jei „Toyota“ prekių ženklas kelia alergiją? Vienas iš protingesnių variantų yra „Nissan Navara“. Kuo jis kitoks?

Žymesnis skirtumas, kad jau standartinėse modifikacijose šis pikapas turi daugiasvirtę galinę pakaba. Tai suteikia daugiau komforto ir mažiau lingavimo važiuojant tiek nelygiais žvyrkeliais, tiek renkant kilometrus asfalto danga. Kitas privalumas, kad „Nissan“ siūlo ir galingesnę variklio versiją su 190 AG – mėgstantiems dinamiką jis patiks. Kaina? Nuo 30 000 Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų