– Tarptautinėje parodoje „Ambiente“ dar spėjome apsilankyti, o Milano dizaino fiestą, turėjusią įvykti balandį, savaime suprantama, atšaukė. Kaip, jūsų nuomone, ši epidemija paveiks dizaino sritį?
– Koronaviruso pandemija paveiks visą dizaino industriją. Matome, kaip sumažėjo vartojimas. Jau seniau ėmėme savęs klausti, kiek daiktų mums reikia.
Koronaviruso protrūkis šį klausimą dar labiau išryškino. Tai nebūtinai viruso padarinys, tiesiog tokios mintys, svarstymai suintensyvėjo. Juk ir jūs greičiausiai sau iškeliate klausimą, ar šiais neramiais laikais reikia dar vienos žvakidės?
Viruso pandemija veikiausiai įneš daug pokyčių. Ar būtina du kartus per metus rengti muges? Mados savaitės Paryžiuje, Milane ir Londone atšauktos. Ar reikės atnaujinti drabužius? Namus?
Manau, jei pandemija truks ilgai, įsigalės naujas gyvenimo būdas. Ypač tai priklausys, kiek tęsis pandemija ir kiek laiko jausime padarinius.
Kuo greičiau grįšime prie įprasto ritmo, tuo sparčiau vėl imsime vartoti. Situaciją galima palyginti su 2010 m. atšauktais skrydžiais dėl pelenų debesies. Tai truko dvi savaites, vėliau greitai grįžome prie įprasto gyvenimo. Kadangi dabartinė situacija gali tęstis kur kas ilgiau, taigi gali ir stipriau mus paveikti.
Ši pandemija įdomi (ir baugi) daugeliu aspektų... Pastebiu, kad norime priartinti gamybą ir dizainą prie esamos padėties.
Uždavėte klausimą dėl parodų. Savaime suprantama, kelsime klausimą, aptarsime jų aktualumą, bet aš tikiu parodomis. Jos – lengvas būdas pamatyti naujus produktus, susipažinti su žmonėmis.
Veikiausiai jų bus organizuojama mažiau, apsilankys mažiau žmonių, kita vertus, tai – reikalingi renginiai. Tik gal prekės ženklui nebūtinai reikia apsilankyti keturiose mugėse. Gal pakanka tik vienoje? Atsakymą į tai sužinosime jau greitai.
– Gal jau pastebėjote interjero tendencijų pokyčių?
– Kol kas ne, ir tai man atrodo įdomu. Nematau, kad kas nors naudotųsi šia proga. Gal todėl, kad visi esame išsigandę. Pateikiama idėjų tema „kaip ištverti karantiną su šeima“ ar pan. Socialinėje žiniasklaidoje matyti įvairių įdomių, linksmų dalykų, bet nei dizaineriai, nei kūrybingi žmonės nepateikia savo idėjų. Dauguma kol kas tiesiog pereina į paslaugų teikimą nuotoliniu būdu.
– Grįžtant prie „Ambiente“ parodos – kokias tendencijas išskirtumėte?
– Sakyčiau, šįkart parodoje daug dėmesio buvo skirta poilsiui, naujų užsiėmimų paieškoms, kai savaitgalius leidžiame vieni. Išlieka dėmesys tvarumui, matyti didėjantis dėmesys vietinei produkcijai. Į namus įsileisime vis daugiau spalvų – spalvų schemos daug laisvesnės, galima derinti, maišyti, kiek tik norisi. Pamatysime, ką pasiūlys kitų metų „Ambiente“ paroda, kuri įvyks vasario 19–23 d. Frankfurte.
– Ar pastebėjote daugiau dėmesio tvarumui ar kitoms tendencijoms?
– Tvarumo tendencija išlieka labai stipri. Tiek gerąja prasme, tiek ja dangstantis, norint daugiau parduoti. Susidomėjimas tvarumu didėja taip intensyviai ir taip greitai, kad gana sunku atskirti, kas tikra, o kas – tik reklama, siekiant parduoti savo produktus.
Įvairiausių puikių produktų gamintojai siekia kažką sukurti, kreipdami dėmesį į medžiagas. Taigi pradėkite domėtis medžiagomis. Ar tai perdirbta medžiaga? Ar nauja?
– Kaip šiais laikais keičiasi interjero dizainas?
– Šio metu visiems viskas prieinama. Tendencijos gali ypač staigiai išpopuliarėti socialinėje žiniasklaidoje. Tai natūrali tendencija, nes žmonės nori nemokamų patarimų, pagalbos priimant sprendimus namuose. Spėju, kad turėsime naują vadinamųjų influencerių-ekspertų (kuriems nemokės už reklamą) erą.
– Įvardinkite pagrindines šio šiltojo sezono tendencijas.
– Sakyčiau, dvi tendencijos buvo akivaizdžios iki koronaviruso pandemijos, veikiausiai jos išliks aktualios ir ilgiau. Pirma – tvarumas. Plati tema, mes norime gyventi tvariau įvairiais gyvenimo aspektais. Antrą tendenciją pavadinčiau „laimės pojūtis“. Daugiau spalvų, daugiau savų sumanymų, daugiau emocijų.
– Šiuo metu itin išpopuliarėjo muji interjero dizaino stilius. Papasakokite apie jį daugiau.
– Muji stiliaus, dar vadinamo „kokybiški gaminiai be garsių gamintojų etikečių“, pagrindinė idėja yra, kad būtų kuriami praktiški, paprasti, tuo pačiu – kokybiški, funkcionalūs namų apyvokos daiktai ir drabužiai. Įkvėpta dvasinio pažinimo dzen sistemos, muji skleidžia elegantišką, minimalistinę estetiką.
Muji stiliuje mažiau yra daugiau – tai vienas kertinių aspektų. Švarūs, neperkrauti namai – būdas pasiekti jaukią, meditatyvią būseną. Kita vertus, persistengus, namai gali atrodyti tušti, be gyvybės. Viskas turi būti subalansuota.
Jei manote, kad muji – minimalizmo sinonimas, klystate. Šis stilius propaguoja kokybiškus, meistriškai pagamintus baldus, kurie ilgai tarnaus ir išryškins dzen gyvensenos esmę. Namų vidus turi būti atviras lankstumui, prisitaikyti prie besikeičiančio gyvenimo būdo ir visos šeimos poreikių.
Galbūt jums atrodo, kad nesudėtinga sukurti paprastą, tvarkingą stilių? Iš tiesų reikia meistriškumo, įgūdžių, norint sukurti nenuobodų, neblankų muji stilių.
Atsiminkite – muji nėra vien tik minimalistinis stilius. Esminiai muji interjero dizaino požymiai:
- švarus, tvarkingas dizainas,
- kokybiški, praktiški baldai, kuriuos galima greitai pritaikyti prie besikeičiančių poreikių,
- lengvai komponuojamas dekoras (linijinės, aiškios formos),
- natūralios spalvos ir natūralios medžiagos (medis, metalas, medvilnė ir linas),
- dzen gyvensena – šviesios, atviros erdvės su keliais augalais.
Gal būtent tai ir yra, ko dabar ieškome?
– Dėkojame už pokalbį.