Į šiuos klausimus padėjo atsakyti ir profesiniais patarimais pasidalijo 15min fotografas, fotožurnalistas Žygimantas Gedvila.
– Žygimantai, ką galėtumėte patarti mūsų skaitytojams, atostogų metu norintiems įsiamžinti prie didelių objektų? Pavyzdžiui, statulų, piramidžių ir pan. Kokios būtų pagrindinės taisyklės?
– Manyčiau, kad konkrečių taisyklių tam nėra. Tiesiog reiktų įvertinti, kiek tas objektas svarbus – jis visas ar tik jo dalis, kuri vaizdiškai gali suteikti tą patį informacijos kiekį, kaip ir visas objektas.
Kaip pavyzdį galima būtų paminėti Luvrą. Didžioji dalis žmonių fotografuojasi prie piramidės Luvro kieme, o ne prie muziejaus fasado, ir visiems aišku, kur žmogus lankėsi.
Na, paprasčiausias patarimas, tai reiktų nepatingėti paėjėti ir paieškoti taško iš kurio objektas matytųsi visas, ypač jei jis didelis.
Žinoma, didžiausia niekad neatsibostanti klasika – objektas laikomas delne ar pirštų galais už viršaus, ant galvos, arba vaizduojamas pasirėmimas į jį.
– O kaip įsiamžinti kalnuose? Tai galbūt galėtume priskirti prie didelių objektų.
– Taip, taisyklės išlieka tos pačios. Taip pat galima fotografuoti tekančią ir besileidžiančią saulę. Kalnų siluetai turėtų puikiai atrodyti raudonai oranžinio dangaus fone. Arba ryte saulės nušviestos kalnų viršūnės irgi puikiai atrodo.
– Kaip galėtume tinkamai užfiksuoti vandens telkinį?
– Vandens telkiniai dažnai labai fotogeniški kylant arba leidžiantis saulei. Reiktų vengti ryškios priešpriešinės saulės šviesos. Geriau, kad saulės šviesa kristų šonu arba jums iš nugaros.
Taip pat, jei žmogus turi droną, būtų galima užfiksuoti ežero formą, viduryje ežero esančią salą, upės vingius ir panašiai. Galiausiai – save su kompanija valtelėje plūduriuojančius vidury ežero. Dronu nufotografuotos nuotraukos tikrai paįvairintų atostogų akimirkų galeriją.
– Kaip įamžinti šiuos žadą atimančius vaizdus? Kokiais patarimais galėtumėte pasidalinti?
Lokaciją taip pat svarbu žinoti iš anksto, nes ieškoti vietoje nebus laiko.
– Fotografuojant saulėlydį, galioja tas pats kaip ir tekančiai saulei, fotografavimui reikia būti pasiruošus iš anksto, kadangi saulėlydžio grožis trunka neilgai.
Lokaciją taip pat svarbu žinoti iš anksto, nes ieškoti vietoje nebus laiko.
Ir saulėlydžiai, ir saulėtekiai puikiai atrodo esant atspindžiui vandenyje. Taip pat, abiem atvejais, pirmame plane esantys objektai nuotraukai suteikia gyvumo ir emocijos.
– Manau, kad ne man vienai sudėtinga užfiksuoti judančius objektus. Ar įmanoma telefonu nufotografuoti pavyzdžiui, dviratininką?
– Tikrai nereikia specialios įrangos, užfiksuoti dviratininką galima ir mobiliuoju telefonu. Dabar turbūt beveik visuose telefonuose yra funkcija leidžianti fotografuoti nuotraukų serijas. Kai kuriuose net yra speciali judančių objektų fotografavimo funkcija. Tai palengvina tokį fotografavimą.
Na, o fotografuojant fotoaparatu, taip pat galima pasirinkti sporto fotografavimo režimą. Norėdami užfiksuoti judantį objektą, fotografuojant jį reikia sekti judėjimo kryptimi ir fotografuoti serijomis. Nuspaudus fotografavimo mygtuką, fotoaparatas turi daryti daugiau nei vieną kadrą.
– Dar visai sudėtinga padaryti neišplaukusią, nesusiliejusią nuotrauką naktyje.
– Tokiu atveju labai praverčia trikojis. Taip pat, reiktų paieškoti atidėto fotografavimo funkcijos, kitaip dar vadinamos laikmačiu. Ji sumažina tikimybę spaudžiant fotografavimo mygtuką sujudinti fotoaparatą ir taip sulieti fotografuojamą vaizdą.
Ši funkcija taip pat suteikia laiko nubėgti priešais objektyvą ir įsiamžinti. Tiesa, prieš objektyvą reiktų visai nejudėti, dėl to paties galimo kadro susiliejimo.
Neturint su savimi trikojo, galima naudoti plokščius, stabilius paviršius. Esant reikalui paremti telefoną ar fotoaparatą, galima panaudoti piniginę ar vandens buteliuką.
– Kokias didžiausias klaidas pastebite, kurias daro mėgėjai fotografai?
– Tenka matyti, jog patingima paieškoti įdomesnio rakurso. Žingsnis į vieną ar kitą pusę, pasilipimas ar pritūpimas matomą vaizdą gali stipriai pakeisti, pagyvinti ir atverti visai kitą matymo kampą.
Taip pat - turėjimas per daug fototechnikos ir nemokėjimas ja naudotis. Geriau turėti vieną fotoaparatą su vienu universalesniu objektyvu ir mokėti juo naudotis, žinoti funkcijas ir valdyti nustatymus, negu turėti daug technikos ir nežinoti, ką ji gali.
Gražių nuotraukų!
Daugiau Žygimanto Gedvilos darbų galite pamatyti čia.