2021 01 09

„Inception“ – režisieriaus sapnas apie sapnus: ar iš tiesų esame minčių savininkai?

Režisierius Christopheris Nolanas 2010 m. filme „Pradžia“ kelia laisvos valios klausimą ir tai daro itin originaliai – verčia mus keliauti sapnais. Juosta yra įvairių žanrų mišinys, komplikuota ir spalvinga, kaip pats sapnas. Visgi sapnavimo procesą režisierius interpretuoja savotiškai, kaip tikras menininkas – iš esmės prieštaraudamas mokslui.
Filmas „Pradžia“
Filmas „Pradžia“ / Vida Press nuotr.

Filme japonų verslininkas Mr.Saito (akt. Kenas Watanabe) siekia suskaldyti savo konkurento Maurice Fischerio (akt. Peteris Postletwhite) statybų imperiją, ketindamas šią idėją įdiegti mirštančio priešininko sūnui Robertui Michaelui Fischeriui (akt. Cillianas Murphy). Tam jis pasitelkia „minčių vagis”, kurie specializuojasi grobti iš sapnuojančio žmogaus. Vagių lyderis Domas Cobbas (akt. Leonardo DiCaprio) pareiškia, kad norint implantuoti mintį, reikia pasąmonei ją pateikti per jausmus. Vagys, vietoje to, kad implantuotų teiginį „Aš atkeršysiu nemylinčiam tėvui ir suskaldysiu jo imperiją”, renkasi variantą: „Mano mylintis tėvas nori, kad elgčiausi savarankiškai”, nes pozityvios emocijos veikia efektyviau nei negatyvios.

Užpuolikai ketina atlikti operaciją transatlantinio skrydžio metu — užmigdyti statybų imperatoriaus sūnų ir įlįsti į jo sapną. Tačiau saugumo tarnyba treniravo sūnų apsiginti nuo minčių vogimo iš pasąmonės, todėl vagims tenka imtis gudrybės: sapne jie apsimeta minčių apsauga ir prašo sūnaus padėti išsiaiškinti, ką įsibrovėliai bandė pavogti. Iš tiesų, jie kuria spektaklį, kad tėvas sūnų mylėjo ir norėjo, kad jis elgtųsi kaip savarankiška asmenybė, o šią mintį patvirtina tariamas krikštatėvis Peteris Browningas (akt. Tomas Berengeris).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis