2019 01 23

Interjero tendencijos iš parodos Vokietijoje: dėmesys individualumui

Prieš rinkdamiesi stilių pagalvokime, kas tokie esame ir ko norime. Taip galėtume pavadinti vieną iš svarbiausių neseniai Vokietijoje, Kelno mieste, vykusios tarptautinės interjero parodos „Imm Cologne“ akcentų.
&Tradition gamintojo stendas parodoje
&Tradition gamintojo stendas parodoje

Pranešime žiniasklaidai jį pabrėžė ir iš šios parodos su įspūdžiais grįžusi Laima Aleknavičienė, interjero salono „Skandinaviški interjerai“ rinkodaros vadovė.

Interjeras – gyvenimo atspindys

„Interjero tendencijos atspindi tai, kuo gyvename. Tai nėra nei mada, nei taisyklės, o greičiau impulsai – galime juos priimti arba ne“, – pastebi L.Aleknavičienė.

Pasak jos, interjero tendencija yra bandymas kuriant interjerą reaguoti į šių dienų aktualijas ir padėti žmogui susikurti jam padedančią, pozityviai, įkvepiančiai ar stabilizuojančiai, raminančiai nuteikiančią aplinką. Kaip pavyzdį ji pateikia interjero tendencijas, kurias pastaruoju metu lėmė itin greitai besikeičiantis technologijų pasaulis, kuriame nesunku pasijusti nesaugiai.

&Tradition gamintojo stendas parodoje
&Tradition gamintojo stendas parodoje

„Šiuolaikinės modernios technologijos nėra apčiuopiamos ir itin greitai besikeičiančios, todėl žmogus natūraliai siekė ko nors, kas įkūnytų stabilumą ir ne taip stipriai laiko kaitai pasiduodančius dalykus, todėl interjeruose vėl išvydome modernios klasikos kūrinius ir natūralias, ilgaamžes medžiagas, pavyzdžiui, marmurą“, – atkreipia dėmesį L.Aleknavičienė, šiemet turėjusi progą savo akimis pamatyti, kokias tendencijas vizualizavo „Imm Cologne“ paroda.

2019-ųjų metų interjero tendencijos

1. Mažiau yra daugiau. Tai atspindi mažesnį vartojimą, ilgaamžius sprendimus, laikui nepavaldų dizainą ir ilgaamžes medžiagas.

2. Biofilija. Tai įkūnija žmogaus ir gamtos santarvės siekį, poreikį bendrauti su gamta, patirti save kaip gamtos dalį. Tokie natūralūs, organiški elementai kaip medis, akmuo, dienos šviesa ir dideli augalai primena mums už namų sienų esančią gamtą, tarytum įsileidžia ją į interjerą. Dekoruose ir tapetuose taip pat matome gėlių raštus.

3. Natūralios medžiagos ir rankų darbas. Jis išlieka aktualus, nes robotų ir technologijų valdomame pasaulyje jaučiame nostalgiją tikrumui ir tam, ką galima padaryti rankomis.

4. „Memphio“ judėjimo stiliaus, arba spalvingi, ekstravagantiški, žaismingi, dekorai. Jie palengva perima sceną iš moderno.

5. Ryškios brangakmenių spalvos. Tai – smaragdų žalia, safyrų, rubino. Jas papildo vadinamoji „hunter“ spalva – spalva, atitinkanti gamtos spalvų gamą ir galinti padėti įsilieti į natūralią aplinką.

6. Šviesus medis. Šviesus medis tampa pagrindiniu, renkantis grindis ir baldus.

7. Tamsesnis marmuras, prabangios medžiagos, dažyta natūrali oda.

8. „Maksimalistinis“, arba gausiai dekoratyvus, menas.

L.Aleknavičienė taip pat įvardijo ir 2019-aisiais pasitraukiančias interjero tendencijas. Tai – sukulentai, terazzo (mozaikinis betonas), mid-century (arba vintažinis) stilius, rožinis auksas, lakuotas medis, žalvario perteklius, akcentinės sienos, vario baldai, minimalistinis menas, ryškūs raštuoti audiniai.

Interjero rinkos ekspertė vis dėlto pastebi, kad šiemet bandantys įvardinti visas parodos tendencijas galėtų netgi sutrikti: jų šiemet itin daug. Tačiau olandų dizaineriai Floor Knaapen ir Dick Spierenburg šį skirtingumą labai aiškiai perteikė jų sukurtoje erdvėje „Trend Atmospheres“.

Interjeras materialistui, keliautojui, romantikui ir kolekcininkui

Jau minėti olandų kūrėjai išskyrė žmonių prototipus, atspindinčius tendencijas ir jiems būdingą namų atmosferą.

Vienas tokių prototipų buvo pavadintas materialistu. Tai – puristas, mėgstantis odą, popierių, medį ir kamštinę dangą. Jis nuolat ieško kontrasto skaitmeniniam pasauliui su jo spalvų ir vaizdų pertekliumi. Materialistas nori būti apsuptas gamtos ir paprastumo. Perdirbimas, išmanūs sprendimai, tausojimas, sugrįžimas prie pradmenų – tai, ko siekia ši asmenybė.

MUUTO gamintojo stendas parodoje
MUUTO gamintojo stendas parodoje

Antrasis prototipas, kuris pavadintas „The Nordic new“, yra švelnių atspalvių mėgėjas. Jam tinka pastelė, minkštos formos, aiškios linijos, aiškios apdailos. Jis įkūnija ir šeštojo dešimtmečio optimizmo paieškas krizės metu, kuriant asmeninę svajonių erdvę: harmoningą, ramią, gaivią, šviesią ir pozityvią. Šįsyk nebijoma naujausių technologijų, kaip pavyzdžiui 3D spausdinimas.

Trečiasis prototipas – keliautojas. Tai – botanikos mėgėjas, jis visada ieško nuotykių, mėgsta bendrauti ir patirti kitų kultūrų įtaką. Šiuolaikiška asmenybė, vienybėje su flora ir fauna. Jam tinka įvairiaspalviai raštai su paukščiais, gėlėmis, džiunglėmis – nieko jam nėra „pernelyg“. Nori likti jaunas ir sveikas taip ilgai, kaip įmanoma.

Ketvirtasis prototipas – minimalistas. Jis yra išgrynintų ir aiškių linijų mėgėjas. Nėra spalvų fanas, vietoj to mėgsta modernias formas ir grafinius sprendimus. Mėgsta kontroliuoti padėtį, matyti plačiai, žavisi tokiomis medžiagomis kaip plienas, stiklas dermėje su marmuru ir betonu. Visada ieško naujausių technologijų, mėgsta išmanius įrenginius. Įkvėpimą jam teikia ateitis. Grįžęs namo po darbų, jis nori, kad jį suptų pailsėti nuteikianti, neblaškanti erdvė.

Penktasis olandų sumodeliuotas prototipas – romantikas. Tai – jausmų, jausmingumo ir minkštumo mėgėjas. Mėgsta velvetą, pagalvėles, minkštus audinius. Didelis komforto ir patogumo fanas. Jam tinka subtiliais būdais derinami raudonos ir rausvos spalvų atspalviai.

Kolekcininku pavadintas prototipas – meno mėgėjas ir modernistas. Ieško senų dizainų ir raštų, kurie jį įkvepia. Įkvėpimo semiasi iš praeities, pavyzdžiui, iš Ettore Sottsass‘o, Andy Warholo. Visada kritiškas ir ieškantis kolekcijos vertų daiktų – nepavaldaus laikui dizaino ir medžiagiškumo objektų.

&Tradition gamintojo stendas parodoje
&Tradition gamintojo stendas parodoje

Septintasis olandų dizainerių pristatytas prototipas yra „nightrider“, pažodžiui iš anglų kalbos – „nakties raitelis“. Jis mėgsta tamsą ir mistiką, tai – prieskonius vertinanti asmenybė. Jis neria į nakties gelmę mėgautis gėrimais ir glamūru. Jam prie širdies pritemdytos erdvės tiek namie, tiek viešose vietose. Drąsi, savimi pasitikinti ir nuolat iššūkių ieškanti asmenybė.

Kviečia ieškoti savitumo

„Manau, kad tiksliausia būtų pasakyti, kad pagrindinė 2019 metų interjero tendencija – ieškoti ir išreikšti savo individualumą, susikurti sau patogią ir įkvepiančią aplinką – galbūt pasitelkiant tendencijų suflerį, o galbūt kuriant intuityviai. Jeigu jus tendencijos įkvepia – puiku, tačiau kviesčiau ieškoti savitos jų išraiškos jūsų kuriamame interjere“, – ragina L.Aleknavičienė.

Pasak jos, kiekvieno namai pasakoja istoriją apie tai, kokie žmonės juose gyvena, kuo tiki, ką mėgsta. O juk šiandien, L.Aleknavičienės teigimu, turime kaip niekada plačias galimybes savo namų interjere susikurti itin individualius poreikius atitinkančią aplinką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų