Iki šiol trupės „Teatronas“ sąskaita buvo kitame banke. Kaip ir ankstesniais metais, trupė gavo finansavimą iš Lietuvos kultūros tarybos. Jis skirtas Kaune vykstančiam šiuolaikinio cirko festivaliui „Cirkuliacija“.
Kaip sakė G.Aleksa, pakeisti banką nutarta dėl per didelio dabartinio banko kaštų, mat į „Cirkuliaciją“ kasmet kviečiama nemažai cirko artistų iš užsienio.
„Tenka daryti daug tarptautinių pavedimų. Todėl, įvertinęs kitų bankų paslaugų įkainius, nutariau kreiptis į „Luminor“ banką“, – sakė G.Aleksa.
Tačiau per dvi dienas atidaryti sąskaitos taip ir nepavyko. Visų pirma bankas pareikalavo papildomų dokumentų, o galiausiai užkliuvo G.Aleksos pilietybė ir Izraelio pasas.
Nors G.Aleksa gimęs Lietuvoje, tačiau, būdamas penkerių metų, kartu su tėvais išvyko į Izraelį ir tapo šios šalies piliečiu.
„Grįžau būdamas paauglys. Man Izraelio pilietybė niekaip netrukdė, juolab, kad vis kalbama apie tai, kad Lietuvoje galiausiai bus įteisinta dviguba pilietybė. Bet šį kartą, nuėjęs į banką, pasijutau taip, lyg prekiaučiau ginklais“, – 15min sakė G.Aleksa.
Istorija, kuri nutiko banke, G.Aleksa pasidalijo socialiniame tinke.
„Nueini į banką, nori atsidaryti savo teatro sąskaitą jame, nes didelę dalį tavo (ne)turimų pinigų suėda dabartinis bankas.
DUBLIS pirmas.
„Mes negalime atidaryti jums sąskaitos, nes turime matyti, kad jūs aktyvūs. Atneškite sutartis, įrodančias jūsų veiklą.“
Sužinai per naktį, kad dėl Bendrojo duomenų apsaugos reglamento to padaryti negali, išieškai viešus duomenis, kokie tavo projektai yra finansuoti, atsispausdini, nueini į kitą skyrių.
DUBLIS antras.
Banke pamato mano ne lietuvišką pasą.
„Tuoj“, – pasako ir pabėga.
Svarstai, kodėl nenusiskutai veido, gal tame bėda? Grįžta.
„Užeikit į kabinetą.“
Užeini į kabinetą, ten jau kita darbuotoja, su švarku. Suprask: rimti reikalai.
„Kokius dokumentus atnešėt?“
„Viską atnešiau.“
„Viskas yra kačių ėdalas“, – pasako banko darbuotoja.
Stoja nejauki tyla.
„Kas jus sieja su Lietuva?“
Pradedi svarstyt, kaip čia nesigirt, sakyt: „Esu režisierius, manau, prisidedu prie Lietuvos kultūros...“ Kažkaip nekuklu).
„Na, dirbu Lietuvai...“
„Darbo sutartį turit?“
„Ne, aš...“
„Reikia darbo sutarties.“
Pradedu svarstyti, kad gimiau netinkamu laiku, ne tada, kai žmonėms dalino teatrus ir etatus.
„Aš dirbu pagal individualią veiklą.“
„Kas dar jus sieja su Lietuva?“
Pagalvoji, kas tau brangiausia šitoje šalyje.
„Žmona?“
„Žmonos neužtenka.“
Galvoju, kad man užtenka, nes dar ne vidurio amžiaus krizė, bet pamėginu kažką pradėti kalbėti apie kultūrą ir suprantu, kaip apgailėtinai jai ta kultūra skamba.
„Turite gyvenamąją vietą?“
„Taip“.
„Dokumentai, kad tai įrodyt?“
„Čia neturiu“.
„Na, tai niekuo negalime padėti, pas mus sugriežtinta tvarka užsieniečiams“.
„Vakar to neminėjo, liepė tik sutartis atnešti, įrodančias, kad mes aktyvūs.“
„Neturėjo to prašyt.“
„Viso gero, einu į kitą banką.“
„Viso gero.“
Dėkoju, „Luminor“, už priminimą, kad pigesnės paslaugos reiškia pigesnę kokybę.“
Į šią situaciją feisbuke netruko sureaguoti ir menininko bičiuliai, teigdami, jog tai – kvailystė ir diskriminacija.
„Gėda bankui ir visam personalui“, „Gimė naujos pjesės pavadinimas – „Viskas yra kačių ėdalas“. Stipru ir konceptualu“, „Man tai primena, kai būni užsienio doktorantas. Tada irgi bankui esi niekas. Bet viskas yra kačių ėdalas kiek per stipru“, – komentaruose rašė režisieriaus bičiuliai.
Bankas: laikomės griežtesnio požiūrio į nerezidentų sąskaitų atidarymą
„Luminor“ banko atstovė Giedrė Bielskytė: „Labai atsiprašome dėl nepatogumų ir netinkamo mūsų darbuotojų aptarnavimo.
Dėl griežtėjančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos teisinių reikalavimų, taip pat atsižvelgiant į pastarųjų metų praktiką šioje srityje, „Luminor“ bankas taip pat laikosi griežtesnio požiūrio į nerezidentų sąskaitų atidarymą ir operacijų atlikimą, o kiekvieną atvejį vertina atskirai.
„Luminor“ banko koncepcija – tai Baltijos šalių bankas, kuris aptarnauja daugiausiai vietinius verslus ir fizinius asmenis, kurie turi stiprius ryšius su Baltijos šalimis.
Dėl šių priežasčių, pradedant dalykinius santykius su nerezidentais, yra taikomi griežtesni reikalavimai, besikreipiančių asmenų yra prašoma pateikti dokumentus, įrodančius jų ryšį su Lietuva ar kitomis Baltijos šalimis (leidimas gyventi Lietuvoje, darbo sutartis su Lietuvoje įsteigta įmone ir pan.).
Bet kuriuo atveju, rekomenduotume pirmiausiai pasitarti su mūsų konsultantais telefonu ar el.paštu dėl to, kokių dokumentų reikalaujame atidarydami sąskaitą. Ir tik tuomet, surinkus reikalingus dokumentus, atvykti į klientų konsultavimo centrą.“