2021 03 13

Japonijos darbo kultūros grimasos: užmigti darbo metu ar tiesiog mirti nuo persidirbimo

Japonija daugelį žavi kaip tolima ir egzotiška šalis, kurioje naujosios technologijos puikiai dera su senomis tradicijomis. Tačiau mažai kas svajojantis apie gyvenimą „tekančios saulės“ šalyje susimąsto apie mums svetimą, nesuprantamą ir netgi baisiai išnaudojančią darbo kultūrą. Japonai beveik neatostogauja, dirba iki vėlumos ir beveik kas vakarą turi eiti išgerti (dažniausiai stipriai) su kolegomis. Kaip susiklostė tokia griežta, sudėtinga ir atrodytų netgi vergiška darbo kultūra?
Japonas
Japonas / 123RF.com nuotr.

Eiti atostogų – kaip ir gėdinga

Įstatymai užtikrina, kad per metus kiekvienas japonas galėtų išeit apmokamų atostogų 20 dienų, taigi iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad padėtis turėtų būti panaši į Lietuvos. Deja, 2018 metais Japonijoje vyriausybės atliktas tyrimas parodė, kad dirbantys žmonės pasinaudoja tik 52,4 procento jiems valstybės skiriamų atostogų.

33 metų vyras, dirbantis Tokijo įmonėje inžinieriumi, dalijosi savo patirtimi ir sakė, kad praėjusiais metais pasiėmė tik dvi atostogų dienas – vieną kartą, kai jo dukra buvo priimta į darželį, o kitą – kai norėjo pamatyti vaikų pasirodymus mokykloje ir darželyje.

Štai kitas japonas, dirbantis šefu restorane jau ketverius metus, sako, kad per visą tą laiką atostogavo tik 4–6 dienas, o paskutinį kartą į darbą neatėjo, kai stipriai susirgo. Ir tai – sau „pasveikti“ vyras skyrė tik vieną dieną, o tada vėl grįžo darbuotis.

Tokios istorijos mums gali pasirodyti keistos, nes dauguma lietuvių atostogas stropiai kaupia, kai kurie net įnirtingai planuoja, kaip jas praleis, ir beveik kiekvienam jų, rodos, dar ir pritrūksta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų