2017 02 02

Jaudina iki ašarų: danų TV reklama kviečia atsikratyti įkalinančių stereotipų

Daugelis mūsų aplinkinius vertiname priskirdami vienai ar kitai kategorijai. Pavyzdžiui: „miestiečiai“ ir „kaimiečiai“, „pasiturintys“ ir „skurdžiai“, „progresyvūs“ ir „atsilikėliai“, tokių apibrėžimų – begalės. Žinoma, nesame išskirtiniai, tai galioja visoms šalims.
Temos: 2 Stereotipai Reklama

Tokiu metu, kai pasaulyje vėl daugėja susiskaldymo ir konfrontacijos, prieš porą dieną pasirodžiusi Danijos televizijos kanalo TV2 reklama suskamba lyg pozityvumo blyksnis.

Reklamoje „Visa, kas mus sieja“ („All That We Share“) raginama neskirstyti žmonių į kategorijas, nes jos labai lengvai ištirpsta, užtenka pakeisti požiūrio kampą, o dar tiksliau – žvelgti į kiekvieną žmogų, kaip unikalią asmenybę, o ne „kategorijos atstovą“.

Kelių minučių trukmės vaizdo klipas prasideda belangės patalpos vaizdu, ant kurios grindų nubrėžti griežti stačiakampiai – nedideliais būreliais į juos žengia grupės žmonių: tie, „kas uždirba daug“, ir tie, „kurie vos suduria galą su galu“, tokie, „kurie kelia pasitikėjimą“, ir žmonės, „kurių verčiau vengiame“, „tikri danai“ ir „neseniai čia atvykę“.

Kadras iš reklamos „All That We Share“
Kadras iš reklamos

Tačiau visai netrukus vyriškas balsas ima užduoti klausimus, kurie skatina žengti į priekį tuos, „kurie buvo klasės juokdariai“, tuos, „kurie yra beprotiškai įsimylėję“, tuos iš čia esančių, „kurie šiuo metu jaučiasi vieniši“, arba tuos, „kurie mėgsta šokti“.

Labai greitai žmones įkalinantys stačiakampiai ima tuštėti, pasirodo, mes galime turėti labai daug bendra su tais, kuriuos priskyrėme visai kitai kategorijai, nei esame patys!

Kadras iš reklamos „All That We Share“
Kadras iš reklamos

Pasižiūrėkite šį puikų vaizdo kūrinį ir pabandykite nebeskirstyti žmonių į „dėžutes“. Nes ir jūs patys, vargu ar norėtumėte būti uždaryti į „dėžutę“.

VIDEO: TV 2 | All That We Share

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų