Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 09 22

Kaip išvengti vaikų keliamų scenų parduotuvėje? Psichologės patarimai

Krentantis ant žemės ir garsiai rėkiantis vaikas parduotuvėje – dažna tėvų baimė. Tačiau didelės vaikų užgaidos gali ne tik sukelti nemalonias situacijas viešumoje, bet ir išbalansuoti santykius šeimoje. Tad vaikų psichologė išplatintame pranešime paaiškina, kaip elgtis, kai vaikų norai „prispaudžia prie sienos“ ir kertasi su šeimos finansiniais sprendimais.
Parduotuvėje
Parduotuvėje / 123RF.com nuotr.

Skaitmeninių finansinių paslaugų įmonės „Credit24“ Klientų patirties valdymo vadovė Donata Stoškuvienė įspėja, jog bendravimas su vaiku apie pirkinius – būtinas.

„Nors vaikų norus visada norisi patenkinti ir ypač skaudu būna negalėti to padaryti, visgi pastovūs net ir maži pirkiniai gali tapti finansinę šeimos situaciją apsunkinančių išlaidų priežastimi.

Liūdniausias pavyzdys – kai tėvų nesugebėjimas susitarti ir su vaiku išspręsti jo užgaidų klausimo priverčia atsisakyti išties reikalingų išlaidų ar net joms atskirai skolintis. Tačiau suvaldyti tokias situacijas be barnių nėra lengva, todėl norime pasidalinti specialistės patarimais, kurie gali padėti išvengti nesutarimų ir nereikalingų finansinių problemų“, – teigia D.Stoškuvienė.

Scenų priežastis – ne nuoširdūs norai, o nuovargis

Vaikų psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė tikina, kad dramos ar scenos parduotuvėse – nėra stipraus noro išraiška.

„Dramas vaikai kelia kai jie būna pavargę, nepavalgę, pikti ar suirzę. Dovanų noras ar scenos parduotuvėse dažnai kyla iš nuovargio ar noro gauti tėvų dėmesio, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į ryšį su vaiku. Jei nuolat pirksite dovanas užuot daugiau dėmesio skyrę vaikui, scenos niekur nedings“, – pataria vaikų psichologė.

Dramos parduotuvėje? Pakeiskite aplinką

Jei su vaiku imate nesutarti parduotuvėje, psichologė rekomenduoja palikti pykčio erdvę.

„Jei matote, kad vaikas krenta, ima rėkti ir niekaip negalite užmegzti su juo pokalbio – palikite parduotuvės erdvę, išeikite iš situacijos“, – teigia M.Skerytė-Kazlauskienė.

Shutterstock nuotr./Šeima parduotuvėje
Shutterstock nuotr./Šeima parduotuvėje

Specialistė pataria – palikus ginčo aplinką, kalbėkite su vaiku, bandykite išsiaiškinti, kodėl panašios problemos kyla. Atsižvelkite į vaikų norus, tačiau jų nebūtina tenkinti kiekvieno apsilankymo į parduotuvę metu.

Aptarkite apsilankymo parduotuvėje taisykles

M.Skerytė-Kazlauskienė pastebi, jog viešų vietų lankymo taisyklių sudarymas galėtų padėti geriau išsiaiškinti vaiko norus.

„Susitarkite, kaip elgiatės parduotuvėje ar viešoje vietoje. Supažindinkite vaiką su pirkinių planavimu – kartu renkite pirkinių sąrašą, duokite limitą, iki kokios sumos pirkti galite nesuplanavę“, – sako vaikų psichologė.

Specialistė primena, jog vaikai iki septynerių metų dažnai nori visko, ką tik mato. Todėl pirkinių planavimas ar išlaidų limitai gali ne tik padėti išvengti scenų parduotuvėse, tačiau ir užmegzti pokalbį apie finansus.

Svarbiausia ištikus krizei nepasiduoti vaiko emocijoms.

Kalbėkitės ne tik prasidėjus ginčui

Vaikų psichologė tikina – geriausias konfliktų sprendimo būdas yra pokalbis su vaiku. Svarbiausia prisiminti, jog krizės ištinka kiekvieną šeimą.

„Pasikalbėję su vaiku, nepamirškite reaguoti jo norus, stenkitės daugiau bendrauti ir klausyti. Svarbiausia ištikus krizei nepasiduoti vaiko emocijoms, nes būtent pasiduodami sukeltai isterijai išmokome vaiką zyzti ir neigiamai reaguoti. Visuomet siūlykite pasitarti ir šnekėkite su vaiku“, – pataria M.Skerytė-Kazlauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai