2023 10 01

Kaip mane sukčiai viliojo: „pirksiu jūsų sekciją“ ir „siunta vėluoja, susimokėkite“

Velniava prasidėjo, kai panorau atlaisvinti erdvę svetainėje ir parduoti sekciją. Įkėliau skelbimą į „Facebook Marketplace“ ir prasidėjo užklausos, kurios visos skambėjo vienodai, tik anglų arba lietuvių kalbomis. Greitai pradėjau įtarti, kad pirkėjai nėra suinteresuoti mano spinta – labiau mano asmens duomenimis ir banko sąskaita. Netikri pirkėjai taip įgriso, kad teko išimti skelbimą – sekcija vis dar stovi namie.
Sukčių žinutės ir sekcija, kurią bandyta parduoti
Sukčių žinutės ir sekcija, kurią bandyta parduoti. Omniva interneto svetainė pasirodė esanti sukurta sukčių / Asmeninio albumo nuotr.

Kaip vėliau paaiškino advokatė Eglė Morkūnienė, į tokias sukčių pinkles, deja, pakliūva vis daugiau asmenų, ir pasisavinami ne tik jų asmens duomenys, bet ir pinigai. Tik ne visi drįsta tuo pasidalinti viešai ar kreiptis į policiją – juk seniau buvo įprasta, kad apsigauna tik garbūs senjorai.

Tad, jei pastaruoju metu gaunate žinučių, neva gavote baudą už greičio viršijimą, kurią reikia susimokėti; kad jūsų siunta strigo muitinėje; kad viršytas jūsų siuntos svoris, todėl reikia primokėti; kad nepavyko susimokėti už „Netflix“ ir reikia atnaujinti duomenis bei mokėjimą; kad perka jūsų prekę – be jokių klausimų apie ją, – būkite tikri, kad sukčiai jau taikosi ir į jus. Į mano asmeninį telefoną tokios žinutės skrieja dažniau nei meilės laiškai, kartais ir labai nepadoriu metu – naktį.

„Tokios sukčiavimo schemos nėra naujos, tačiau anksčiau apgauti žmonės nedrįsdavo apie tai kalbėti viešai. Galiu tik pasidžiaugti, kad vis daugiau jų išdrįsta pasidalinti savo patirtimi ir tokiu būdu apsaugoti kitus. Manau, kad tokių nusikalstamų veikų tik daugės, o apgavysčių būdai tobulės“, – tvirtina Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos narė, advokatė E.Morkūnienė.

Asmeninio albumo nuotr./Melagingos žinutės
Asmeninio albumo nuotr./Melagingos žinutės

Sukčiai puolė it musės prie medaus

Pradėkime nuo pradžių. Man asmeniškai įtarimų, kad sekcijos pirkėjai nėra tikri, kilo pirmiausia dėl to, kad jų užklausos „Facebook Marketplace“ buvo praktiškai vienodos: „Ar dar turite šią prekę?“. Kai kurie net nepasakė „Laba diena“ ar „Sveiki“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis