Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 02 29

Kaip tinkamai pasiruošti pokalbiui su būsimu darbdaviu?

„Jūs – priimtas!“ – tokius žodžius svajoja išgirsti kiekvienas, ieškantis įdomaus ir gerai mokamo darbo. Sėkmės galite sulaukti, jei tinkamai pasiruošite pokalbiui su darbdaviais.
Pokalbis dėl darbo
Pokalbis dėl darbo / „Fotolia“ nuotr.
Temos: 1 Darbas

1. Išvaizda – bene svarbiausias dalykas, kuriuo dera pasirūpinti prieš pokalbį. Universalių patarimų nedaug – tvarkingi nagai, malonus kūno kvapas, neryškus makiažas, gražūs plaukai. Psichologai rekomenduoja rinktis švelnių, šiltų spalvų drabužius ir ryškų akcentą – skarelę, rankinę, akinius ir pan. Neverta sureikšminti figūros – rimtoms kompanijoms profesionalumas kur kas svarbiau nei kūno linijos.

TAIP PAT SKAITYKITE: Ekspertė pataria: kaip susitarti dėl didesnio atlyginimo

2. Antros galimybės padaryti pirmą įspūdį neturėsite. Tad būkite mandagūs ir geranoriški visiems, ką sutiksite įstaigoje. Nepamirškite gražios laikysenos ir nuoširdžios šypsenos! Būkite pasiruošę pokalbiui, tačiau nesistenkite iškalti atsakymų į tikėtinus klausimus. Mobilųjį telefoną išjunkite, o, jei suskambėjo per pokalbio vidurį, neatsiliepkite.

3. Susitikę su būsimuoju darbdaviu ar pokalbį vedančiu asmeniu, prisistatykite. Palaukite, kol bus pasiūlyta atsisėsti. Atsipalaiduokite, nebūkite išsigandę, bet ir nedemonstruokite pernelyg didelio pasitikėjimo savimi, neplepėkite niekų, nežarstykite sąmojų. Kalbėdamasi žiūrėkite pašnekovui į akis.

4. Psichologai rekomenduoja per pokalbį dėl darbo nesiremti nugara į kėdės atlošą, nepriartėti prie pašnekovo arčiau nei per pusę metro, nelaikyti rankų kišenėje, nesiremti alkūnėmis į stalą. Nebloga išeitis – laikyti rankoje užrašų knygutę ir rašiklį. Ne tik padarysite gerą įspūdį, bet ir turėsite, kur dėti rankas.

5. Stenkitės parodyti, kad esate ramūs, pasitikite savo jėgomis. Jeigu niekaip nepavyksta nuslopinti įtampos, pagalvokite, kad ne tik darbdavys vertina jus, bet ir jūs jį. Stenkitės nepastebimai atkartoti jo pozą, gestus, tai, pasak psichologų, tarsi signalizuoja: „Aš panašus į jus, vadinasi, esu jums simpatiškas.“

6. Nesielkite taip, tarsi jums žūtbūt reikėtų šio darbo ar sutiktumėte su bet kokiomis sąlygomis. Šiukštu nekalbėkite nieko blogo apie buvusius darbdavius ir kolegas. Kaip, beje, ir apie save. Stenkitės šnekėti sklandžiai ir taisyklingai, be „emm“, „a-a“, „ta prasme“ ir pan.

Plačiau apie tai, kaip žinoti, ar iš tiesų atėjo metas atsisveikinti su senuoju darbu ir pradėti ieškoti naujo, skaitykite 8-ajame JI žurnalo numeryje!

Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis (8 nr.)
Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis (8 nr.)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs