2016 12 07

Kaip užmegzti pokalbį su nepažįstamuoju? Būdai, kurie pravers ir vakarėlyje

Ar žinojote, kad kalbėjimas prieš auditoriją yra pati dažniausia žmonių jaučiama baimė?
Draugai kavinėje
Draugai kavinėje / Vida Press nuotr.

Atsistoti prieš minią žmonių ir tarsi oratoriui rėžti iš koto verčiančią kalbą, pavyktų tikrai ne dažnam. Vis tik kai kuriems, net ir pokalbis akis į akį gali sukelti tam tikrų keblumų, ypač, jei tas žmogus yra visiškai nepažįstamas.

Kaip ir nuo ko pradėti norint pasikalbėti su naujuoju kolega darbe, nepažįstamu kaimynu ar galiausiai – gatvėje ar kavinėje sutiktu žmogumi?

Viešojo kalbėjimo specialistas ir daugelio garsių įmonių patarėjas Bernardas Marras portalui businessinsider.com atskleidžia 9 būdus, kurie padės užmegzti pokalbį beveik su bet kuo.

Praleiskite kalbas apie nieką. Tokie klausimai, kaip „Na, ir kas gi čia pasidarė su tuo oru?“ arba „Na, ir reikėjo tikėtis, kad [įrašykite mėgstamos sportinės komandos pavadinimą] laimės“ yra tokie patys blogi, kaip ir nuvalkioti klausimai: „Kaip sekasi?“, „Kas naujo?“ ir pan. Stenkitės vengti pabodusių temų ir ieškokite unikalesnių būdų pokalbiui pradėti.

Paklauskite nuomonės. Ją turi visi! Jei žmogaus gerai nepažįstate, pradėkite nuo nuomonės apie maistą/muziką/atmosferą. Pavyzdžiui: „Ar jums patinka ši daina?“, „Ką manote apie šį maistą?“ ir pan. Su nepažįstamu žmogumi geriau nesileisti į diskusijas kiek slidesnėmis temomis: apie politiką, sportą bei požiūrį į juos.

Paprašykite patarimo ar rekomendacijų. Tai ypač puikiai suveikia komentuojant patinkantį nepažįstamojo stiliaus elementą ar maistą. „Koks dailus kaklaraištis! Kur jį pirkote?“ arba „Visas maistas čia atrodo puikiai! Ką jūs valgysite?“.

Užduokite klausimą, į kurį būtų paprasta atsakyti. Tai puikus būdas, jei apie nepažįstamąjį žinote tik tiek, kad jis yra puikus tam tikros srities specialistas. Tarkime, jei kalbate su savo įmonės IT specialistu, pasidomėkite, ar jis yra atsakingas už programinę ar techninę įrangą. Venkite uždavinėti sunkius klausimus ar prašyti paaiškinti ką nors itin sudėtingo. Nieko baisaus, jei prie to galiausiai nuves pokalbis, tačiau nuo pat pradžios uždavę tokius sunkius klausimus, pasirodysite esantys pernelyg reiklūs.

Pakomentuokite aplinką. Kad ir kur būtumėte visada yra dalykų, kuriuos galėtumėte pakomentuoti. Galbūt tai muzika, šviesos, svečiai... Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti. Net jei esate užstrigęs lifte su kitu žmogumi, norėdami vis tiek atrastumėte, ką galėtumėte pakomentuoti.

Pasidomėkite naujienomis. Jei žmogų menkai pažįstate ar pamenate tik keletą nuogirdų apie jį ar ją, pasidomėkite, kaip jai/jam sekasi toje srityje. Pavyzdžiui: „Marija, minėjai, kad pradėjai lankyti šokius. Kaip tau ten sekasi?“. Tai kur kas geresnis ir išsamesnis klausimas už atsibodusį ir lakonišką „Kaip sekasi?“.

Užduokite atvirus klausimus. Jei į jūsų klausimą galima atsakyti tik „taip“ arba „ne“, nesistebėkite, jeigu tik tiek ir gausite. Jei turėsite paremiančių klausimų, tik išlošite. Tarkime, jei klausiate patarimo dėl to, kokį maistą rinktis, sulaukę atsakymo, dar galite pasidomėti ir tuo, koks gėrimas prie šio maisto geriausiai tiktų. Paremiamuoju klausimu visuomet gali tapti ir paprastas „Kodėl?“, tik neuždavinėkite jo per dažnai, kad neskambėtumėte kaip mažas vaikas.

Užduokite hipotetinius klausimus. Tai tokie klausimai, kurie pašnekovą skatins kiek pasvarstyti ar pasitelkti savo fantaziją, taigi taip pat bus puikus būdas pokalbiui pradėti. Galite pradėti maždaug taip: „Dar visai neseniai žiūrėjau filmą, kur vieną dieną buvo sustabdytas visų įstatymų galiojimas. Ką jūs darytumėte, jei bent vieną dieną pasaulyje negaliotų jokie įstatymai?“.

Pasidomėkite jų vaikais, augintiniais, laisvalaikiu. Žmonėms patinka kalbėti apie tai, kas jiems yra svarbu. Tad jei žinote, kad jūsų viršininkas, tarkime, mėgsta buriuoti, paklausę apie paskutinę jo išvyką, tikrai jį prakalbinsite.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis