Panašu, kad tik tuomet naujakuriai ar savo būstą šiam specialistui patikėję gyventojai gali būti tikri dėl laukiamo rezultato. Tai kaipgi tinkamai atsirinkti ir iš ko pažinti statybų rinkos profesionalą?
Vertina savo laiką
„Jis negaiš savo laiko nemokamų konsultacijų dalyboms, tad nenustebkite, jei paskambinę telefonu su juo galėsite pasišnekučiuoti ne ilgiau nei 3 min.
Kas kita – mokama konsultacija, jei žmogus sutinka, galima išsiaiškinti poreikius ir pasiūlyti geriausią sprendimo variantą“, – sako ne pirmą dešimtmetį Vilniuje santechniku dirbantis Vytautas Juknevičius.
„Kodėl turėčiau savo žiniomis ir patirtimis dalytis nemokai, jei tuo laiku galiu uždirbti pinigus taisydamas kranus ar maišytuvus“, – garsiai svarsto V.Juknevičius.
Užtikrintumo nori ir meistras
„Saugumo ir užtikrintumo reikia ne tik jums, bet ir meistrui, kurį samdote. Supraskite, dalis klientų šiandien nemokūs. Taigi, kai meistras atvažiuoja pas jus ir atsiveža medžiagas, normalu, kad prieš pradėdamas darbus pasiims 100 proc. pinigų už medžiagas ir 50 proc. už darbą“, – patikina V.Juknevičius.
Kaip elgiasi meistras, jei klientas nesutinka susimokėti? Apsisuka ir išvažiuoja iš objekto.
„Jei nesusikalbame jau pažinties pradžioje, nesame linkę rizikuoti, kad paskui nereikėtų stovėti ranką ištiesus ir prašyti jau uždirbtų pinigų“, – atviras rinkos senbuvis.
Taigi, norėdami apsidrausti, kad meistrai nepabėgtų, pasiūlykite jiems pervesti avansą. Tuomet meistras bus užtikrintas, kad jūsų ketinimai rimti.
Paklauskite savęs: laukiate mėgėjo ar profesionalo?
Pagal tai ir turėtumėte formuoti savo lūkestį ir būsimą meistro honorarą.
„Supraskite, profesionalas už „ačiū“ nevažiuoja, apžiūrėti, kas gi ten jums nutiko. Nebent neturi ką veikti ar tinka meistras, prašantis atsuktuvo ir savo elgsena parodantis, kad jam tai tik pomėgis. Tai irgi pasirinkimas.
Reikėtų suprasti: nesame nemokami jūsų mokytojai, mes savo srities žinovai“, – aiškiai ribas brėžia V.Juknevičius.
Iškalbinga detalė – nesikeičiantis meistro telefono numeris
Bene daugiausiai meistrų kontaktų vienijančio portalo Paslaugos.lt įkūrėjas Daumantas Kirkutis atkreipia dėmesį, kad iškalbinga meistro patikimumo detalė ir daugybę metų nekintantis jo telefono numeris.
Sutikite, jei pradėjo leisti tik sutaisytas vandens čiaupas, o meistro telefonas išjungtas jau kelinta para, kažin, ar tai ženklas apie profesionalumą.
Ką sako klientų atsiliepimai
Savotiškas lakmuso popierėlis, atskleidžiantis meistro reputaciją, yra ir atsiliepimai prie jo kontaktų. Peržiūrėję, kiek teigiamų, o kiek neigiamų atsiliepimų yra, įspūdį jau galite susidaryti.
Kaip sako D.Kirkutis, kuo daugiau teigiamų atsiliepimų turi paslaugų tiekėjas, tuo arčiau patikimo ir to, kuriuo galima pasitikėti, jis yra.
Aktyviai į klientų skundus reaguojanti portalo komanda žino, kad net ir nepriekaištingai savo darbą atliekantis meistras profesionalas kartais susiduria su klientais, kurie lieka ne visuomet patenkinti. Todėl išvengti skundų, kažin, ar pavyksta ir patiems geriausiems.
„Kliento skundą registruojame tik tuomet, kai sulaukiame įrodymų, kad paslauga atlikta nekokybiškai, bet kaskart prašome daiktinių įrodymų“, – patikino D.Kirkutis.