„Korėjiečių kalbos mokytis pradėjau norėdama suprasti dainų žodžius“, – sakė Monika. Mergaitės svajonė – ne tik išmokti kalbą, tačiau ir nuvažiuoti į Pietų Korėją, gyvą šio žanro grupės pasirodymą.
Šiuo metu Monikos kambario sienos nukabinėtos lapeliais, kuriuose – korėjiečių hieroglifai. Juose – skaičiai, mėnesių pavadinimai. Monika aiškina: nuo vieno skaičiaus „nuėmus“ pagaliuką, išeina kitas. O nuo kito skaičiaus patraukus kringelį – išeina dar kitas skaičius.
Sekant skaičius toliau, gali atrasti struktūrą, todėl įsiminti ir išmokti juos lengviau. Monikos mama Vaida juokiasi: nors Monika mėgsta skaičius, tačiau kol kas dar neišmoko daugybos lentelės.
„Perpratusi korėjiečių skaičių sistemą, manau, greičiau išmoks ir daugybos lentelę“, – sakė Vaida. Ją korėjietiškai Monika jau yra užsirašiusi. Ir perrašiusi ne vieną kartą.
„Juokėmės iki ašarų“
Praėjus maždaug mėnesiui po to, kai dukra susidomėjo korėjiečių kalba, tėtis dukrai nupirko ir šios kalbos kursus, kurie vyks nuotoliniu būdu.
Iki šiol Monika kalbos mokosi naudodamasi programėle. Kadangi korėjiečių kalba nėra tiek populiari, kiek, pavyzdžiui, anglų, užtruko ir programėlės paieškos.
„Monika yra skaičių žmogus. Skaičiai jai patinka, tačiau taip pat ji lengvai mokosi kalbų. Mokykloje – anglų, o rusų kalbą ji nepastebimai išmoko savarankiškai, žiūrėdama animacinius filmukus.
Kartą, kai su vyru kalbėjome rusiškai, norėdami, kad dukros nesuprastų, Monika mums tiesiog ėmė atsakinėti rusiškai. Anglų kalbos žinias ji taip pat patobulino žiūrėdama filmukus.
Kai Monika susidomėjo K-pop muzikos žanru, aš jai ir pasiūliau: gal tu norėtum pasimokyti tos kalbos, kad suprastum, apie ką dainuoja? Kai mes apie tai kalbėjome, kilo mintis, kad gal yra programėlių, kuriomis turėtų būti paprasta naudotis mokantis šią kalbą.
Buvo jų kelios, kai kurios – neaiškios, nepatogios, kai kur tiesiog viskas per greitai ir nepavyksta suprasti garsų. Neaiškus tarimas. Juokėmės iki ašarų, nes mums labai juokingai skambėjo, niekaip nepavykdavo atkartoti. Smegenys neskirdavo nei garsų, nei žodžių.
O paskui atradome kitą programėlę, kur viskas aišku, sisteminga. Taip Monika ėmė mokytis, o kažkurią dieną nutilo. Žiūriu, kalendorių korėjiečių kalba daro. Prisirašiusi jau nemažai sąsiuvinių šia kalba“, – pasakojo Monikos mama Vaida.
„Daugybos lentelėje yra logika“
„Žiūrėk, kaip paprasta“, – kartą mamai pasakė dukra, ir pradėjo aiškinti apie skaičius.
„Monika yra struktūrinio mąstymo, todėl kalbos ėmėsi pradėjusi dėlioti skaičius. Pirmoji dešimtis skaičių tarpusavyje keičiasi vietomis ir viskas, sakė ji, lengva. Kalbėdama apie daugybos lentelę irgi man sakė, kad korėjietiškai užrašytoje daugybos lentelėje yra logika“, – pasakojo Vaida.
Pasak Vaidos, Monikai tai svarbu: kad viskas būtų struktūriškai aišku.
Monikos šeima džiaugiasi šiuo naujuoju dukters pomėgiu. Besidomėdama korėjiečių kalba, Monikos mama sako supratusi, kad tai – populiarėjanti kalba, o Korėjos kultūros bei kalbos galima mokytis ir Lietuvos universitetuose, taip pat rengiami kursai.
„Skatiname Moniką šios kalbos mokytis“
Vaida sako, kad ją toks dukters susidomėjimas džiugina. Nesvarbu, ar jis tęsis dar mėnesį, ar metus.
„Žinoma, kad skatiname Moniką šios kalbos mokytis. Manau, kad tai naudinga. Juk mūsų smegenys geriausiai mokosi tada, kai joms yra įdomu. O jai įdomu. Kiek bus laiko įdomu? Nežinau, bet mes apie tai ir negalvojame“, – sako Vaida.
Mamai džiugu, kad dukra nesiima tik šnekamosios korėjiečių kalbos, tačiau bando perprasti ir raštą. Tiesa, nors tai atrodo tarsi kito pasaulio raštas, tačiau turi ir vieną panašumą – rašoma iš kairės į dešinę.
„Manau, kad kai mokaisi ne tik šnekamosios kalbos, bet ir rašto, smegenys geriau dirba. Mes ir patys, Monikai pradėjusi mokytis šios kalbos, susidomėjome. Dabar aiškinamės, ar Šiaurės Korėjos ir Pietų Korėjos kalba – tokia pati. Bet atsakymo dar neturime“, – juokėsi Vaida.
Vaida sako, kad kartais abejonėmis pasidalija ir pati dukra. Ypač po to, kai tėtis nupirko kalbos kursų programą.
„Ji klausia, o kas bus, jei pradės, bet nepabaigs? Bet koks skirtumas? Tegul mokosi, kol jai įdomu, o jei atsibos – darys kažką kita. Tegul mokosi tiek, kiek jai tai teikia džiaugsmo. Juk nebūtina mums būti visų sričių ekspertais, o net ir kitos kalbos pagrindų žinojimas yra jau gerai“, – sakė Vaida.
„Talentingi vaikai“ – 15min projektas apie gabius, išskirtinių talentų turinčius vaikus.
Jei auginate talentus, praneškite apie juos 15min komandai, pildykite anketą, ir mes apie jų gebėjimus ir įkvepiančias istorijas pranešime visai Lietuvai. Anketą rasite čia.