2020 03 17

Koronavirusas privertė dirbti iš namų: 5 patarimai, kaip organizuoti produktyvius nuotolinius susirinkimus

Koronavirusas uždarė namie ištisas darbo komandas. Daliai tai nepatogumas, o daliai – nuotykis, kad reikės dirbti kitaip. Absoliučiai daugumai atrodo, kad nuotolinis darbas yra labai paprasta alternatyva, nes juk turime visas reikalingas priemones: elektroninį paštą, videoskambučių platformas, įvairių internetinių planavimo įrankių.
Gediminas Galkauskas
Gediminas Galkauskas / Asmeninio albumo nuotr.

Sunkiau nei atrodo

Praktikoje šis lengvumas yra labai apgaulingas. Net per gyvus susitikimus biure žmonės sugeba įlįsti į savo telefonus, kompiuterius ar tiesiog mintimis iškeliauti ten, kur šilčiau ir geriau. Dalyvaujant nuotoliniame susirinkime tai padaryti dar lengviau – sėdi sau ramiai su pižama, „dalyvauji“ skambutyje, o iš tiesų naršai feisbuke.

Koronaviruso situacija bei karantinas sulėtins Lietuvos ekonomiką. Norint kuo greičiau atsigauti, mums labai svarbu net per krizę išlikti produktyviais, o darbas iš namų tai apsunkina.

Dabar pasipylė daugybė patarimų, kaip išlikti produktyviam dirbant iš namų. Tai labai svarbu – klausykite tų patarimų. Visgi, pasigendu informacijos, ką daryti vadovams, kurių atsakomybė ne tik patiems būti produktyviais, bet ir padėti komandai tokia būti.

Nuotolinio darbo organizavimo patarimai vadovams

Praktikoje veikia penki svarbiausi patarimai, kuriuos nėra sudėtinga įgyvendinti, tačiau jie padės bendrauti su komandomis gerokai efektyviau:

  1. Kiekvieną rytą suorganizuokite 30 minučių komandos vaizdo skambutį, kuriame dalyvauja visi komandos nariai. Dirbant nuotoliniu būdu labai lengva kiekvienam žmogui vis labiau panirti į savo nuostabų namų pasaulį, atsiriboti nuo komandos ir darbų. Kasdienis vaizdo skambutis ir pasidalinimas nuveiktas darbais, planavimas, pasikeitimas nuomonėmis leis žmonėms neatitrūkti ir jaustis komanda.
  2. Jei organizuojate atskirą susitikimą konkrečiu klausimu, iš anksto pasidalinkite darbotvarke su jos dalyviais. Leiskite ir kitiems papildyti darbotvarkę. Nuotoliniai susirinkimai – keistas ir nelengvai valdomas žvėris, tad išankstinis planas labai palengvins procesą.
  3. Stenkitės laikytis savo darbotvarkėje numatytų trukmių. Geriausia praktika: darbotvarkėje turi būti leidžiama pasisakyti visiems skambučio dalyviams ir kiekvienas dalyvis turi kalbėti kuo trumpiau. Jei vienas žmogus turi kalbėti 3 klausimais, išskaidykite juos. Tegu žmogus pasisako vienu klausimu, tuomet tą patį padaro kiti. Kito rato metu, jis pasisako antru klausimu ir t.t. Nuotoliniu būdu labai sunku klausytis vieno ilgai kalbančio žmogaus. Jei nebus greičio ir dinamikos, jūsų nuotolinio susirinkimo dalyviai ilgainiui mintimis vis tiek iškeliaus kur nors po palme arba ras juokingą GIF'ą feisbuke.
  4. Susirinkimo metu visi privalo būti įsijungę vaizdo kamerą. Kai esi su pižama ir neplautais plaukais, gal ir kyla pagunda nesijungti kameros. Visgi, jei dirbame tai dirbame – kolegos turi įsijungti kamerą. Tai leis visiems labiau pasitempti, o kai kam ir išlipti iš lovos, kas jau savaime priartina prie darbo.
  5. Kai apsvarstote bet kokį klausimą, būtinai paklauskite, ar visiems viskas aišku, ar niekas neturi komentarų. Kiekvienas skambučio dalyvis atskirai turi garsiai pasakyti „Taip“, jei dalyvių daug, bent jau kiekvienas turi palinksėti galva į kamerą. Kai darbuotojai žinos, kad jiems reikės būti įsitraukus, tuomet jie labiau mobilizuosis skambučio metu.

Gediminas Galkauskas yra nepriklausomas verslo konsultantas, sertfifikuotas dizaino sprinto ekspertas ir padeda komandoms efektyviai siekti rezultatų. Jis taip pat padeda vadovams išmokti efektyviai dirbti su komandomis nuotoliniu būdu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis