2020 05 14

Ateities įgūdžių universiteto įkūrėja I.Jablonskė dalijasi 10 žingsnių, nuo ko pradėti ieškant darbo

Lietuvą ir pasaulį palietusi koronaviruso pandemija neišvengiamai sutrikdė daugelio žmonių įprastą gyvenimą. Kai kurie verslai buvo priversti užsidaryti, nemaža dalis žmonių jau neteko darbo, kiti su nerimu laukia, ką atneš rytojus. Tad frazė „ieškau darbo“, kaip teigia „WoW University“ įkūrėja ir vadovė, mokymo programų autorė, lektorė, verslininkė ir visuomenininkė Inga Jablonskė, greitai gali tapti populiari ne tik pas mus, ir bet visame pasaulyje. Ir, deja, ne todėl, kad pabodo turimas darbas ar jame ėmė trūkti savirealizacijos.
Darbo pokalbis
Darbo pokalbis / 123rf.com

Kaip „Facebooke“ įkurtoje grupėje „Women of Wonder“ rašė I.Jablonskė, šalyje gresiant bedarbių dešimtmečio rekordui, nemažai žmonių jau prarado ir, tikėtina, dar praras darbus, iškils būtinybė išmokti naujų įgūdžių ir persikvalifikuoti arba – susirasti naują darbą.

„Geriausias vaistas nuo nerimo yra žinios ir informacija“, – teigia I.Jablonskė ir dalijasi patarimais, kurie turėtų praversti kiekvienam, šiuo ar greitu metu besiruošiančiam ieškoti darbo.

Kristinos Jasudaitės nuotr./Inga Jablonskė
Kristinos Jasudaitės nuotr./Inga Jablonskė

10 žingsnių pagal Ingą Jablonskę, padėsiančių ieškantiems darbo:

1. Parašykite laišką savo visiems draugams, bičiuliams, giminaičiams, buvusiems kolegoms, partneriams, tiekėjams ir viešą „Facebook“, „LinkedIn“ įrašą, taip pat, neužmirškite pasikeisti statuso į „Ieškau darbo“. Asmeninis tinklas ir rekomendacijos visada laimi prieš tiesiog šaltą CV siuntinėjimą.

2. Būtinai susisiekite su savo buvusiais vadovais, kolegomis, partneriais ir, jeigu dar neturite jų rekomendacijų, paprašykite.

3. Naujai perrašykite savo CV, atsižvelkite į Lietuvos ir pasaulio dabartinę situaciją naujai įvardydami savo gebėjimus, kurie gali būti itin reikalingi krizės ir pokyčių laikotarpiu.

4. Išsirinkite penkias įmones, kuriose norėtumėte dirbti, ir su visomis asmeniškai susisiekite – skambinkite jų personalo žmonėms ar vadovams ir susitarkite dėl pokalbio (bent 20 minučių). Jeigu pokalbiui laiko nenorės paskirti, paprašykite, kad leistų asmeniškai pristatyti motyvacinį laišką, tai gali garantuoti bent 5 minutes individualaus pokalbio, per kurį turėsite galimybę pasidalyti, kodėl šiuo metu galite būti geriausias jų talentas.

5. Kiekvienam trokštamam darbdaviui parašykite unikalų motyvacinį laišką, prieš tai detaliai susipažinkite su įmonės istorija, evoliucija, vertybėmis, dabartine situacija.

6. Jeigu žinote tą vienintelę įmonę, kurioje norėtumėte dirbti – pasiprašykite į darbą nemokamai – 1–3 mėnesių praktikai, kuriai pasibaigus vadovas galės nuspręsti, ar kuriate realią vertę organizacijai.

7. Pradėkite rašyti įrašus-įžvalgas savo ekspertine tema „LinkedIn“ tinkle.

8. Kai tik baigsis karantinas, susiraskite renginius-susibūrimus, kuriuose renkasi jūsų potencialūs darbdaviai, kiek įmanoma detaliau prieš tai išsiaiškinkite dalyvių sąrašus ir susidarykite TOP 10 žmonių, su kuriais ten norite susipažinti, sąrašą. Būtinai pagalvokite įdomių temų pokalbiui užmegzti ir gyvai improvizuokite.

9. Susiraskite savanorišką veiklą, kurioje galėtumėte įgyti dar daugiau įvairesnės patirties savo srityje arba naujų žinių, jei norite persikvalifikuoti.

10. Susidarykite TOP 10 idėjų (rizikų, inovacijų ir t. t.) savo rinkos sričiai, profesijai sąrašą ir parenkite ekspertinį straipsnį, kurį galėtumėte pasiūlyti žiniasklaidai – čia visada ieškomos naudingos ir įdomios temos.

Ir, be abejo, svarbiausia - visą savo dėmesį skirkite mokymosi procesui – naujiems įgūdžiams įgauti ir vystyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis