2022 05 26

Madingiausia 2022 m. interjero spalva: patiks minimalizmo gerbėjams

Spalvų psichologija nurodo, kad rudos spalvos apsuptyje žmonės jaučiasi saugiai ir užtikrintai. Kodėl? Ji asocijuojasi su žeme – raminančia ir atsparia stichija, kuri tiesiogine to žodžio prasme palaiko mus ant žemės.
Interjeras
Interjeras / 123RF.com nuotr.

Turbūt nenuostabu, kad po dvejus metus trukusios pandemijos nežinomybės pastebimas didžiulis rudos spalvos atgimimas namų dekoro ir interjero srityje, rašo „Vogue“.

Keli vieni geriausių interjero dizainerių, Danielle Colding, Athena Calderone, Justina Blakeney ir Markas D.Sikesas, „Vogue“ metinėje namų dekoro tendencijų ataskaitoje šią spalvą įvardijo kaip tą, kurią reikia pamėgti.

„Visi nori būti artimi žemei ir jaustis jaukiai, nesvarbu, ar tai būtų ekologiškas rudas linas sofai, ar sodrus šokoladinis šilkinis aksomas ant beržerių (prancūziškų fotelių), skirtų svetainei“, – pasakoja M.D.Sikesas.

123RF.com nuotr./Miegamasis
123RF.com nuotr./Miegamasis

Neseniai Čikagoje jis įrengė gyvenamąjį kambarį su šokolado rudos spalvos lakuotomis sienomis ir dramblio kaulo spalvos detalėmis.

„Tai pats prašmatniausias kambarys“, – pažymi dizaineris.

Dar vienas veiksnys, prisidedantis prie rudos spalvos patrauklumo, yra šiltas minimalizmas. Pernelyg dažnai jis buvo suprantamas kaip vien balta spalva: baltos sofos, baltos sienos, balti akcentai. Taip, gražu, bet kartu ir griežta.

Kai pandemija privertė visus sėdėti namie ir žiūrėti į sienas, ši vienspalvė estetika daugeliui iš mūsų buvo paskutinis dalykas, kurio norėjome.

Vietoje to geriau įveskite rudą spalvą: ji yra nuraminanti, tačiau vis dar gali tilpti į neutralią paletę, kurią mėgsta minimalizmo šalininkai.

„Manau, kad žmonės ieško naujos neutralios spalvos“, – sako D.Colding.

Su tuo sutinka ir interjero dizaineris Jake'as Arnoldas.

„Mano šūkis – visada ruda, niekada pilka. Rudi atspalviai suteikia šilumos, žemiškumo ir ramybės, kurie yra nesenstantys bei įžeminantys“, – teigia jis.

Tai nereiškia, kad maksimalistai neras, kas jiems patiktų. M.D.Sikesas mini Tomo Scheererio piešimo kambarį „Lyford Cay“ klube, kurio sienas puošia šokolado spalvos tapetai su dramblio kaulo spalvos palmėmis, kaip vieną garsiausių „rudųjų kambarių“ istorijoje, taip pat aukštuomenės dekoratoriaus Alberto Hadley interjerus.

„Sugrįžo visi rudos spalvos atspalviai – nuo sodrios šokoladinės iki elegantiškos karamelinės, skirtos tiek sienoms, tiek užuolaidoms, tiek apmušalams. Jie dera su viskuo – nuo pagrindinių spalvų iki brangakmenių atspalvių ir kitų neutralių spalvų“, – pabrėžia D.Colding.

Šiuo metu ji įrenginėja šeimos kambarį, kuriame šokolado spalvos žolinės medžiagos audinys derinamas su terakota ir sodriais brangakmenių tonais.

123RF.com nuotr./Svetainė
123RF.com nuotr./Svetainė

J.Arnoldas taip pat priduria, kad ruda spalva puikiai tinka tiems, kurie patenka kažkur per vidurį tarp abiejų dizaino stilių: „Ji puikiai papildo ir yra pagrindas kitoms spalvoms erdvėje.“

Giampiero Tagliaferri, „Studio Tagliaferri“ direktorius ir buvęs „Oliver Peoples“ kūrybos direktorius, pateikia papildomą teoriją: aštuntas dešimtmetis. Pamažu, bet užtikrintai jis pastebėjo, kad geresni šio dešimtmečio dekoro bruožai sugrįžta.

„Kai žiūriu į to laikmečio interjerus, visada jaučiu, kad ruda spalva yra tarsi neutrali to laikmečio spalva, todėl ji gausiai naudojama, – sako Tagliaferri. – Aštuntasis dešimtmetis neabejotinai yra dizaino tendencija, ir čia atsiranda ruda spalva.“

Įtikinote savo erdvę papildyti žemiškais akcentais? Štai geros naujienos: priešingai nei kai kurios interjero dizaino tendencijos, ruda spalva išliks amžinai.

Išvadą daro D.Colding: „Tai viena iš tų spalvų, kurios visada sugrįš. Ir tai iš tikrųjų yra dizaino esmė – kad ir kiek kalbėtume apie tendencijas, tikrasis meistriškumas slypi gebėjime kurti erdves, kurios išlieka.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis