Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 12 09

Moterys reklamoje: nuo seksualios katytės iki supermoters

Gruodžio 3-iąją prasidėjęs devintasis kino festivalis „Šeršėliafam“ šiais metais kviečia ne tik mėgautis filmais, bet ir dalintis įkvepiančiomis istorijomis, diskutuoti apie lyčių stereotipus, kūrybiškumą. Pirmadienį kino teatre „Pasaka“ surengta reklamų peržiūra, pavadinta „Kanų liūtės“, kurią pratęsė diskusija apie moters įvaizdžio kaitą reklaminiuose klipuose.

Į intriguojantį pokalbį pirmadienio vakarą įsitraukė skirtingas industrijas atstovaujantys pašnekovai, tačiau visus juos vienija ne tik domėjimasis šiuolaikinėmis reklamos tendencijomis, savitas požiūris į jose eskaluojamus įvaizdžius, bet ir tiesioginis indėlis į tai, kokias reklamas išvysta lietuviai.

Diskusijoje dalyvavo agentūros „Not Perfect“ atstovė Stefanija Jokštytė, agentūros „McCann Vilnius“ kūrybos vadovas Mantas Velykis, lietuviškos kosmetikos gamintojo “Biok laboratorija„ rinkodaros vadovė Romualda Stragienė ir įmonės „Birštono mineraliniai vandenys“ valdybos pirmininkas Norbertas Pranckus​. Vakaro svečiai pasidalino įžvalgomis ir pastebėjimais apie medijų įtaką moterims ir jų vietą Lietuvos ir pasaulio reklamos industrijoje.

Viltės Visockaitės nuotr./Diskusija apie moteris reklamose
Viltės Visockaitės nuotr./Diskusija apie moteris reklamose

M.Velykio pastebėjimu, visame pasaulyje jau nuo 2012-ųjų pastebimi ryškūs pokyčiai: „Dar prieš kelerius metus moterys reklamoje buvo siejamos su seksu ir malonumu, vėliau toks jų vaizdavimas kiek sumenko, o dabar aiškiai matoma tendencija moteris vaizduoti kaip pasaulį valdančias ir stiprias asmenybes.“ 

VIDEO: Dove, Natural Beauty

Šiai nuomonei pritarė ir S.Jokštytė teigdama, kad didelę įtaką tam turėjo 2013 metais sukurta kūno priežiūros priemonių gamintojo „Dove“ reklaminė kampanija, skatinanti moteris pamilti savo kūną ir būti gražiomis visų pirma sau pačioms. „Pažiūrėkime į atlikėją Adelę, kuri, nors ir yra netobulų formų, tačiau „YouTube“ tiesiog lūžta nuo jos dainų peržiūrų – tai mes, moterys, imame diktuoti reklamose kuriamą savo įvaizdį,“ – įsitikinusi S.Jokštytė.

VIDEO: This Girl Can - Sport England

Vis dėlto sekso ir kūno kulto reklamoje gausu, o jų užsakovai tik prisideda prie tokio įvaizdžio plėtros. „Gamintojas verčia moteris justi nuolatinį deficitą – jaunystės, purių plaukų, odos švelnumo ir panašiai, todėl viena vertus jaučiuosi kalta, jog reklamomis darome tokią įtaką. Tačiau pastaraisiais metais atsigręžiame į vartotojas ir imame vertintis jas tokias, kokios yra. Ir jos yra gražios,“ – komentuodama reklamose kuriamus įvaizdžius teigė R.Stragienė. 

Neliko nuošalyje ir pastebėjimai apie pačių vartotojų įtaką reklamos kūrimui bei turiniui – pasak N. Pranckaus, tai žiūrovai lemia, kokio tipo moterys pasirodys reklaminiuose stenduose, plakatuose ir televizijoje: „Mes vis dar gyvename stereotipais – moterys lieka motinos-globėjos vaidmenyse“.

VIDEO: Strong Woman - AutoZone TV Commercial

Kiek pozityviau apie dominuojančius įvaizdžius atsiliepė M.Velykis, teigdamas, kad darosi madinga į šeimos gyvenimą reklamoje įsileisti tėvišką figūrą, tačiau, tenka pripažinti, Lietuvoje tokių „drąsių“ užsakovų pasitaiko retokai. „Klientai, norintys išbandyti kažką naujo, visuomet išlošia ir sulaukia žymiai daugiau dėmesio, todėl neverta laikytis nusistovėjusių tradicinių moters ir vyro vaidmenų,“ – teigė, o kartu ir ragino reklamos aentūros atstovas. 

Viltės Visockaitės nuotr./Diskusija apie moteris reklamose
Viltės Visockaitės nuotr./Diskusija apie moteris reklamose

Džiaugiuosi, kad neprisimenu, kada teko rašyti scenarijų apie kvailoką ir tuščią heroję.

Paklausti, kaip moteris vaizduoja būtent lietuviškos reklaminės kompanijos, vakaro svečiai karštai diskutavo, ar mūsų šalyje vyksta rimti pokyčiai.

„Lietuvoje moterims suteikti stiprių ir tvirtų asmenybių vaidmenį dar gana neįprasta, tačiau džiaugiuosi, kad neprisimenu, kada teko rašyti scenarijų apie kvailoką ir tuščią heroję, todėl manau, pamažu keičiasi ir lietuviška rinka,“ – teigė S. Jokštytė.

VIDEO: Under Armour I WILL WHAT I WANT (GISELE BÜNDCHEN) - 2015' Cannes Lions CYBER GRAND PRIX

R.Stragienės manymu, reklaminius įvaizdžius stipriai keičia realios žinomos moterys. „Kaip savotiškas prekinis ženklas man patinka Beata Nicholson – ji yra tokia, kokia yra – visiškai atvira ir atspindi namų moterį, mamą, tačiau tuo pačiu metu yra puiki verslininkė.“

Paklausti apie Lietuvos reklamos ateitį diskusijos dalyviai vylėsi, kad ilgainiui moterims nebereikės reklamų, skatinančių būti pasitikinčiomis savimi, drąsiomis ir užtikrintomis – nes jos tokios bus ir be jokių raginimų ar pamokymų. „Mums reikia sau pasakyti „Aš galiu!“. Pati auginu mergaites, kurios vėliau taps supermoterimis ir viską darys savarankiškai,“ – sakė R. Stragienė. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?