Šiemet Kuršių marių regatoje startuoja dvi naujos jachtos: „NEXT“ ir „Dia“.
„NEXT“ jachtos kapitonas Marius Ambrulaitis sako, kad tinkamas ir konkurencingas laivas lemia pusę sėkmės.
„Ar net daugiau nei 50 procentų lemia laivas, o ne komanda, ne kapitonas. Žinoma, kad praktika yra svarbi, žinios ir patirtis. Bet jei tu neturi konkurencingo laivo, o nori geresnių rezultatų – nieko ir nepadarysi“, – kalbėjo buriuotojas.
Kalbėdamas apie stiprėjantį Lietuvos laivyną M.Ambrulaitis sakė, kad tokia tendencija stebima jau apie penkerius metus. Pasak pašnekovo, lietuvių įgulos su gerais laivais Europoje vykstančiose varžybose parodo ir savo meistriškumą, ir pasiekia gerų rezultatų.
„Tie čempionatai būna įvairūs, visur. Svarbiuose pasaulio čempionatuose tikrai reikšmingi pinigai, tai yra – laivas. Tiesa, kai čempionatai vyksta, pavyzdžiui, Italijoje, ten sunku nusigabenti laivą. O kai vyksta Estijoje, dalyvauja ir lietuviai. Net jei ir neturi konkurencingo laivo, bet įdomu pamatyti kitus, stiprius laivus, naujas tendencijas“, – sakė M.Ambrulaitis.
Kiek kainuoja jachta, su kuria galima jaustis lygiaverčiu konkurentu? Pasak pašnekovo, su visa reikiama įranga gali kainuoti apie 300 tūkst. eurų. Tiesa, Lietuvoje dar nėra tiek daug tikrai konkurencingų laivų – tik vienas kitas: „Kiek žinau, dar kitais metais bus keli. Šiuo metu pačioje viršūnėje yra italų gamintojų laivai. Jie laimi.“
M.Ambrulaičio teigimu, tokie laivai ir yra statomi būtent varžyboms: „Yra jų atitinkamas balas. O toliau jau viskas priklauso nuo komandos. Jachtos variklis yra burės, todėl pagrindinės investicijos ir yra į jas. Toliau kalbant apie sėkmę varžybose, svarbu kiek komandos skiria laiko treniruotėms, kiek tobulinasi, ar pasidaro išvadas po pagrindinių klaidų.
Geriausia lygintis, jei tu matai, kad konkurentas plaukia su kito gamintojų burėmis ir jis laimi. Tada tu darai išvadas ir perki to gamintojo bures“, – kalbėjo pašnekovas.
Dalyvavimas čempionatuose yra svarbus ir dėl to, kad buriuotojai, įgula pamato visas naujoves, ko nėra Lietuvoje, kaip valdomi laivai.
„Labai daug išmoksi, įgauni varžybų praktikos. Net kaimyninėje Estijoje viskas yra gerokai aukštesnio lygio, ir finansavimas kitas. Šis sportas pas juos yra populiarus, be to, jie turi geras sąlygas (treniruotis). Jie turi ir vandenį, ir varžybų daug, ir konkurentai stiprūs. Lygis kyla“, – kalbėjo buriuotojas.
Atvažiavus į varžybas ir išvydus visai naują laivą apie jo galimybes pasakyti iš anksto nieko negalima: „Jei tai visiškai naujas laivas, tu nežinai jo galimybių. Tą sužinai po čempionato. Žinoma, priklauso ir nuo oro sąlygų. Vieni laivai prie stipresnio vėjo plaukia geriau, kiti – prasčiau. Bet patys brangiausi, geriausi laivai vienodai plaukia bet kokiomis sąlygomis.
Pasaulyje vyksta parodos, pristatomos naujovės. Daug lietuvių važiuoja į tokią parodą Diuseldorfe. Tačiau vienas dalykas, kai laivas yra stende – nėra aiškios jo galimybės ant vandens, neaišku, kaip jis plaukia. Jo parametrai gali būti labai įspūdingi, bet kai atsistoja prieš kitus – nieko gero.
Jei perki tokį pirkinį, tai pilnai susirenki apie tai informaciją. Kokie tavo tikslai, ko tu nori? Ar nori tik Lietuvoje laimėti čempionatą, ar kažką parodyti nori Europoje.“
Pasak M.Ambrulaičio, buriuotojai laivus keičia maždaug kas penkerius metus, tačiau yra ir tokių, kurie su ta pačia jachta plaukia dešimtmetį, dalyvaudami ir čempionatuose.
„Tai labiau finansiniai klausimai, ir viskas remiasi į pinigus. Tačiau norint konkuruoti pasaulyje, Europoje – laivą reiktų keisti kas penkerius metus. Konkurencija didžiulė.
Galima sulyginti su mašinų sportu, išties labai panašu. Gali būti labai geras šturmanas, labai profesionalus vairuotojas, bet jei automobilis – senas, šansų laimėti nėra“, – sakė M.Ambrulaitis.