Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 10 31

„NY Times“: Vis daugiau žmonių tiki vaiduokliais. Kodėl?

Yra daugybė skirtingų būdų kiekybiškai įvertinti žmonių tikėjimą vadinamaisiais paranormaliais reiškiniais. Vienas iš tokių būdų – paklausti atrinktų žmonių, atstovaujančių tam tikrą populiaciją, ar jie tiki vaiduokliais.
„Ouija“ lenta
„Ouija“ lenta / Vida Press nuotr.

2019 metais „Ipsos“ atliktoje apklausoje 46 procentų respondentų į šį klausimą atsakė teigiamai.

Klausimą galima pakreipti ir šiek tiek kitaip – pasiteirauti žmonių, ko jie bijo.

Remiantis Chapmano universiteto Amerikos baimių tyrimo duomenimis, šiais metais apie 9 procentai iš 1035 apklaustų suaugusiųjų teigė, kad bijo vaiduoklių. Tiek pat jų teigė, kad baiminasi zombių.

Kita vertus, gerokai daugiau žmonių atskleidė, kad juos baugina valdžios korupcija, koronavirusas ar plačiai paplitę pilietiniai neramumai.

Paskutinį kartą, kai „Gallup“ vykdė apklausą apie vaiduoklius (2005 metais), 32 procentai respondentų teigė tikintys „vaiduokliais arba kad mirusių žmonių dvasios gali sugrįžti tam tikrose vietose ir situacijose“.

Palyginimui – kai „Gallup“ uždavė tą patį klausimą 1990 metais, tokiais dalykais tikinčių buvo 25 procentai.

Tokie įsitikinimai JAV kultūroje ir žiniasklaidoje gyvuoja jau ne vieną šimtmetį. Tačiau kai kurie mokslininkai dabar klausia, ar jų daugėja iš dalies todėl, kad per pastaruosius kelis dešimtmečius pagausėjo žmonių, kurie nepriskiria savęs jokiai religinei bendruomenei.

„Žmonės ieško kitų būdų atsakyti į svarbius gyvenimo klausimus, kurie nebūtinai susiję su religija“, – sakė Thomas Mowenas, „Bowling Green“ universiteto sociologas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos