2021 11 26

Ryškiausios 2022 m. vonios kambario interjero tendencijos: kokios jos?

Minimalistinis, neperkrautas stilius vis labiau įsitvirtina ne tik atskirose gyvenimo srityse, bet ir mūsų namuose. Dizaineriai taisyklę „mažiau yra daugiau“, kaip, beje, ir naujakuriai, siekia pritaikyti ne tik bendrose, dažnai naudojamose erdvėse, bet ir labiau intymiose zonose, pavyzdžiui, vonios kambaryje.
Minimalizmas vonios kambaryje
Minimalizmas vonios kambaryje / 123RF.com nuotr.

Ar įmanoma mažoje patalpoje, kur savo vietą turi atrasti ne tik tualetas, praustuvas, vonia ar dušas, o neretai ir skalbyklė, džiovyklė ar kiti daiktai, sukurti minimalistinį efektą? O galbūt tai – tik laikinas mados klyksmas?

Tegyvuoja technologijos

Pasak interjero dizainerių Daivos Pocevičienės ir Audronės Ambrazienės, kalbant bendrai apie dominuojančias tendencijas, kurios karaliauja dabar bei savo pozicijų neužleis artimiausiu metu, akys labiausiai krypsta į technologijas.

„Šiandien vonios pasaulį užkariauja galimybės rinktis šiuolaikinius daugiafunkcinius techninius sprendimus, pavyzdžiui, išmanus WC puodas su apiplovimo, oro gryninimo funkcijomis, džiovintuvu, naktinio apšvietimo režimu bei galimybe nuleisti vandenį be prisilietimo. Į šią kategoriją taip pat patenka šiuolaikiniai maišytuvai su įdiegta bekontakčio rankų plovimo, džiovinimo funkcija“, – komentuoja dizainerės.

Apibendrindamos estetinius pasirinkimus, specialistės mini įvairių vonios kambaryje esančių dangų medžiagiškumo ir kolorito įvairovę: nuo poliruoto bespalvio, aukso, vario bei rudų, juodų atspalvių iki šlifuoto, matinio balto iki juodo paviršių. Įvairovė šiais laikais stebima ir tarp praustuvų ar WC puodų keramikos spalvų, kurias galima žaismingai derinti su plytelėmis ir kitomis dangomis, esančiomis vonios erdvėje.

Daiktų chaoso priešingybė – minimalizmas

Nors minėti aspektai, anot D.Pocevičienės, leidžia laisvai kurti vonios kambario interjero nuotaiką, ją gana greitai apkartina įvairūs daiktai ir niekučiai, ilgainiui vienaip ar kitaip atsirandantys vonioje. Štai kodėl tarp revoliucinių tendencijų rikiuojasi ir iš Skandinavijos mus pasivijęs minimalizmas – stilius, kuriuo dėka puikiai dera estetika ir inovacijos.

„Esminiai minimalistinės vonios akcentai yra paprasti: įsivaizduokite vonios erdvę, kurioje yra tik tai, kas būtina ir nieko daugiau. Tai – „švari“ erdvė be pašalinio daiktų chaoso“, – teigia interjero dizainerė.

Jai antrina ir A. Ambrazienė, pridurdama, jog minimalizmas vonios kambaryje atsiranda tuomet, kai objektas, pavyzdžiui, WC puodas, praustuvas, dušas ar kitas, atlieka daugiau funkcijų nei esame įpratę.

Minimalizmas – tai, kai ateini į vonios kambarį ir matai jame ne atskirus daiktus, o erdvę.

„Minimalizmas – tai, kai ateini į vonios kambarį ir matai jame ne atskirus daiktus, o erdvę, kurioje esantys vos keli daiktai atlieka kur kas daugiau funkcijų, nei įprastai. Tie daiktai tarytum „ištirpsta“ ir gali estetiškai susilieti su visuma. Norint minimalizmą susikurti ir prisijaukinti, dažnai kreipiamasi į specialistus, interjero dizainerius, kurie mato platesnį vaizdą, žino praktiškus sprendimus, todėl gali patarti, kaip kokybiškai ir funkcionaliai suprojektuoti net ir mažiausią vonios erdvę bei tuo pačiu mėgautis visapusišku komfortu“, – akcentuoja interjero dizainerė.

Estetikos ir funkcionalumo dermė

Pasikeitusius vartotojų poreikius pastebi ir prekybininkai. Sanitarinių sistemų gamintojos „Geberit“ atstovas Tadas Ivanauskas teigia, jog minimalizmas jau kurį laiką sutinkamas ne tik stilistiškai kuklioje Skandinavijoje, turi gilias šaknis Japonijoje, bet ir yra gerokai pasivijęs Europą. Kai kurios šalys, pavyzdžiui, Italija, mėgsta ne kuklų, o priešingai – prabangų minimalizmą. Bet kaip šiam stiliui pavyksta pelnyti pasaulinį pripažinimą?

„Tam įtakos turi ir ekonominės priežastys. Net ir pas mus, Lietuvoje, stebima labai aiški tendencija: nekilnojamas turtas brangsta, daug kas įrenginėja mažesnius būstus, o juose, faktas, reikia sutalpinti ne ką mažiau daiktų ar įrenginių. Taigi, minimalizmas daug kam tampa tiesiog išeitimi arba nauju gyvenimo būdu. Išskirčiau tris pagrindines jo taisykles: mažiau, kukliau, funkcionaliau“, – dėsto T.Ivanauskas.

Pasak eksperto, į šį stilių, vis dažniau tampantį ir gyvenimo būdu, drąsiau bei išmintingiau žvelgia ir gamintojai, rinkai siūlydami įvairius daugiafunkcius sprendimus.

Minimalizmas daug kam tampa tiesiog išeitimi arba nauju gyvenimo būdu.

Pasakodamas, kur slypi tokių gaminių unikalumas ir kaip jie reprezentuoja minimalizmą, T. Ivanauskas pateikia keletą šiuolaikiškų pavyzdžių. Pavyzdžiui, dušo zonos, su specialiomis, į sieną integruotomis ir vandeniui atspariomis spintelėmis daiktams, taip pat dušo sienelės, kurių stiklas integruotas į sienas ir neturi papildomų profilių, taip sukuriant vientisą erdvės vaizdą, dušo paviršiai, kurie neturi padėklų, tačiau užtikrina itin kokybišką vandens surinkimą ir ilgiau išliekančias švarias grindis. Galiausiai, WC puodai bei praustuvo zonos, kompaktiškai papildantys erdvę bei atliekantys kur kas daugiau nei tik standartines funkcijas.

„Dar vienas daugeliui artimas ir mažose vonios kambario erdvėse iššūkių keliantis praktinis pavyzdys – spintelė praustuvui. Dėl pažangios praustuvo nuotekų surinkimo sistemos šiuolaikinių spintelių stalčiuose nebereikia išpjovų sifonui, o pati spintelė išoriškai atrodo kaip sumažintos projekcijos kompaktiškesnė versija. Rezultatas – vidiniuose stalčiuose yra tiek pat vietos daiktų laikymui kaip ir standartinėse, tačiau jos užima gerokai mažiau vietos vonios kambario erdvėje“, – dalijasi T.Ivanauskas.

Pašnekovo teigimu, renkantis minimalistinius sprendimus reikėtų neužmiršti, jog jie turėtų būti ir tvarūs, pagaminti iš natūralių ir ilgaamžių medžiagų. Tai dar viena labai svarbi savybė norint susikurti funkcionalią ir svarbiausia – praktišką erdvę savo kasdieniam patogumui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis