Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 06 26

Socialinėje reklamoje ryškinamas mergaičių auklėjimas: kiek talentų mes nužudome?

Naujoji Amerikoje įsikūrusios telekomunikacijų bendrovės „Verizon“ reklama atskleidžia, kaip pernelyg didelis tėvų rūpestis ir perdėta globa savo mažomis mergaitėmis gali paveikti jų ateities pasirinkimus.
Mergaitė
Mergaitė / Kadras iš vaizdo įšrašo
Temos: 2 Vaikai Šeima

„Verizon“ reklamą įkvėpė neseniai pasirodžiusi JAV statistika, kuria paaiškėjo, kad 66 proc. ketvirtokių domisi matematika ir tiksliaisiais mokslais, tačiau tik 18 proc. tiksliųjų mokslų specialybių studenčių yra merginos. Sociologai tikina, kad tokių profesijų mergaitės nesirenka paprasčiausiai dėl to, kad joms jau nuo pat vaikystės yra kalama į galvą, kad tai ne mergaitiški reikalai.

Ta pati mintis nagrinėjama ir „Verizon“ reklamoje – joje vaizduojama mergaitės branda nuo vaikystės iki pat paauglystės. Reklamoje rodoma mergaitė jau nuo pat mažumės analizuoja ją supančią gamtą, apžiūrinėja gyvūnėlius, kuria astronomijos projektą ant savo kambario lubų ir kartu su broliu konstruoja raketą. Ir visus šiuos jos veiksmus lydi tėvų pastabos, kad tik mergaitė neišsipurvintų, nesusiteptų savo gražios suknelės ar tiesiog sunkų darbą perleistų savo broliui.

Nors reklamoje tėvų rūpestis demonstruojamas gana subtiliai, jos potekstėje galiausiai paaiškėja, kad būtent toks stereotipinis mergaičių auklėjimas ir yra kaltas dėl to, jog vaikystėje gamta ir technologijomis besidominčios mergaitės vėlesniame amžiuje vis dėlto pasirenka kiek labiau „mergaitiškas“ profesijas.

Siūlome pasižiūrėti reklamą ir pagalvoti, ar nevertėtų savo vaikams leisti patiems nuspręsti, kuo jiems reikėtų domėtis:

VIDEO: „Verizon“ reklama

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?