Tai – eksperimentinis automobilis, sukurtas modifikavus visureigį „Nissan X-Trail“. Iš išorės visureigis atrodo taip pat, kaip ir visi kiti – tik keturkojų simbolis ant bagažinės dangčio išduoda, kad automobilis ypatingas. Toks pat simbolis prisegtas ir prie automobilio raktelių.
Šunų rojus
Stebuklai prasideda atidarius bagažinę: joje įrengtas tikras šunų rojus.
Pirmas patobulinimas – tai teleskopinis tiltelis, kurį ištraukti visai nesunku. Juo šunelis gali užbėgti į bagažo skyriuje įrengtą „kambarį“ – keturkojų kilnoti nereikia. Tačiau negi leisite į 445 l paminkštinimais išklotą erdvę lipti šunelį (telpa netgi du) smėlėtomis letenomis? Ne, nes šis automobilis skirtas tiems, kurie iš tikrųjų moka rūpintis augintiniais. Kitaip tariant, čia yra visos priemonės, padedančios išlaikyti šunelį švarų.
Pradėkime nuo dušo. Juo naudotis tikrai paprasta. Pajungi vandens žarną su antgaliu, primenančiu žnyples (kad vanduo apgaubtų šunelio kūną iš visų pusių), spusteli siurblio mygtuką, ir viskas – 360° prausimo procesas vyksta.
Ten pat įjungiamas ir fenas, kurio intensyvumą galima reguliuoti – ar galite tuo patikėti?
Dar vienas patogus įtaisas, padedantis sukurti sąlyginius refleksus (kad šuo norėtų tilteliu užlipti į bagažinę) – „skanukų“ dubenėlis. Vos tik šuo spusteli vieną iš kelių šviečiančių „pėdučių“, dubenėlio varikliukas iš stalčiaus išridena skanėstą. Panašiai veikia ir kitas dubuo du vandeniu – lašina jį nedideliais kiekiais.
Tiesa, šunų auginimo ir dresavimo patirtį turintys žmonės žino, kad geriausias „dirbtinis refleksas“ – gera važiavimo patirtis.
Kol kas sunku pasakyti, ar ją tikrai gerina 10 colių multimedijos ekranas, įtaisytas ir bagažinėje. Tokiu būdu kelionės metu šeimininkas gali stebėti šunį, o keturkojis ekrane mato (ir girdi) savo šeimininką.
Tiesa, vėdinimas – į bagažinę tam išvestos papildomos ventiliacijos angos. Pagalvota ir apie saugumą – yra galimybė augintinį prisegti, panašiai kaip kokią vaikišką kėdutę.
Tokį automobilį „Nissan“ projektuotojai sukūrė ištyrę 1300 Didžiosios Britanijos šunų augintojų poreikius.
Kaip reagavo Parsono Raselo terjerė Melė?
Vilniuje automobilį išbandėme su kolege Sandra, auginančia Parsono Raselo terjerę Melę (Karamelę). Šunelis automobilio bagažinėje jautėsi tikrai gerai, gyvai domėjosi aplinka. Tačiau įlipti trapu iš pradžių sekėsi sunkiai – žiemą jis gal per slidus. Melė, kuri yra labai draugiška ir guvi, mielai leidosi prausiama po dušu, tačiau feno ūžimo bijojo – sumažinome jo intensyvumą, kad galėtume išdžiovinti letenėles.
Taigi, pasak Sandros, kiek patobulinus tiltelį, gal dar palikus galimybę modifikuoti erdvę taip, kad šunelio „kambarys“ sumažėtų, palikdamas vietos lagaminui, galima sakyti, kad projektas 4Dogs tikrai įdomus ir turintis perspektyvą.
Antraip be stogo bagažinės – nė iš vietos.