Apie dovanų pasirinkimo tendencijas, dažniausius klientų norus bei ypatingą konsultantų vaidmenį kalbamės su Ogmios mieste įsikūrusių parduotuvių „Vilniaus juvelyrika“ ir „Triumph“ atstovėmis.
Dovanos pasirinkimas atspindi pirkėjo charakterį
Pašnekovės tikina, jog dovana gali nemažai pasakyti apie ją išrinkusįjį. Štai, pavyzdžiui, praktiški vyrai visuomet renkasi dovanų čekį, nes mano, jog paprasčiausia bus leisti moteriai norimą daiktą išsirinkti pačiai, nerizikuojant, jog ši gali nepatikti. Drąsūs – naktinukus, chalatėlius, nėriniuotas kelnaites ar apatinių komplektus. Neretai pasitaiko ir tokių, kurie ieško ne jiems patinkančių, o didele kaina asortimente išsiskiriančių gaminių.
„Vilniaus juvelyrikos“ atstovės S.Švabauskienės teigimu, klientai dažniausiai renkasi tuos papuošalus, kuriems negalioja dydžio kriterijus. „Lengviausi išrinkti ir todėl populiariausi yra pakabukai su grandinėlėms ir auskarai. Jie dažniausiai ir yra dovanojami tokiomis progomis. Na, o žiedai ar apyrankės pasirenkami itin retai, kadangi maža dalis vyrų tiksliai žino reikiamą dydį ir nenori rizikuoti rengdami staigmeną“, – pasakoja specialistė.
Kainos atitinka įvairiausių klientų poreikius
„Triumph“ parduotuvės vadovė R.Giknienė tikina, jog nors išskirtinių gaminių ieškančių ir jiems itin dideles sumas skirti žadančių vyrų pasitaiko, daugelis jų yra pasirengę mokėti ne per daug. „Dažniausiai Valentino dienos dovanoms išleidžiama suma mūsų parduotuvėje vyrauja taro 30-50 eurų. Žinoma, norintiems įsigyti šilkinius naktinius arba apatinius, papuoštus prabangiais nėriniais, į šią sumą tilpti nepavyks“, – teigia pašnekovė.
Tuo tarpu, juvelyrikoje vyrauja kitokios kainų tendencijos. Apie 500 eurų išleisti dovanai yra pasirengęs neretas klientas, o vienetai jų, ieškantys išskirtinės prabangos, tam paskiria ir keliasdešimt tūkstančių eurų. „Papuošalai parankūs tuo, jog jų kainų įvairovė – itin plati, dabar galima rasti ir brangios, ir visai nebrangios juvelyrikos, tad sau tinkamą variantą išsirenka kiekvienas. Žmonės mėgsta dovanoti papuošalą, kaip prisiminimą ar kaip jausmų išraišką“, – tikina S.Švabauskienė.
Konsultanto vaidmuo išrenkant dovaną – nepakeičiamas
Pasak S.Švabauskienės, konsultanto vaidmuo tokiomis datomis tampa itin svarbus, nes dažnai būtent jiems tenka išrinkti dovaną visiškai nepažįstamam asmeniui. „Konsultantas turi būti truputį psichologas ir gerai išmanyti, kokius klausimus svarbu užduoti, kad pavyktų išsiaiškinti poreikius. Tenka klausinėti, kokio stiliaus ir spalvos rūbus nešioja moteris, kuriai renkama dovana, kokio ji sudėjimo, koks jos plaukų ilgis. Visi šie, iš pirmo žvilgsnio keisti dalykai, padeda perprasti moters skonį ir parinkti tai, kas jai tiks geriausiai“, – pasakoja pašnekovė.
Jai antrina ir R.Giknienė, tikindama, jog apatinio trikotažo parduotuvėse pasitaiko ir itin kurioziškų situacijų. Anot specialistės, dažnai klientas žino tik nešiojamą drabužių dydį, kuris negelbsti atsakant į klausimą, kokio dydžio turėtų būti liemenėlė, tad tenka prašyti parodyti bent jau moters nuotrauką. „Pasitaiko ir tokių atvejų, kai dydį nustatinėjame pagal pardavėjas-konsultantes, tuo metu dirbančias parduotuvėje. Tenka ir chalatėlius pačioms pasimatuoti, kad vyriškis galėtų įsivaizduoti, kaip jo mylima moteris atrodys“, – juokiasi moteris.