Ieškojo geresnių alternatyvų
UAB „Media bitės“ biuro vadovė Agnė Valskienė dėmesį dalija tarp darbo, šeimos, savo ir vaikų pomėgių, todėl itin skrupulingai planuoja savo laiką ir vertina kiekvieną minutę. Dviejų dukryčių mamai kas dieną tenka iššūkis po darbų susiplanuoti laiką taip, kad ji ar vyras spėtų nuvežti mergaites į visus būrelius ir nepraleistų progos kartu ramiai pavakarieniauti namuose. Kadangi šeimoje ji rūpinasi sąskaitų už komunalines paslaugas apmokėjimu, moteris džiaugiasi atradusi paslaugą „Viena sąskaita“, kuria naudojasi jau daugiau nei dvejus metus. Visada ieškojusi „išmanių“ atsiskaitymo būdų, anksčiau sąskaitas apmokėdavo elektroninės bankininkystės sistemoje, vėliau – kitoje specializuotoje platformoje, tačiau ilgainiui nusivylusi šiais sprendimais, nutarė ieškoti alternatyvų.
„Viena iš problemų naudojantis elektroninės bankininkystės paslauga būdavo atskirų mokėjimų rengimai ir būtinybė pačiai ieškoti informacijos. Nepatogumų sukeldavo besikeičiantys paslaugų tarifai: kaskart iš teikėjų gavus informaciją elektroniniu paštu apie planuojamus pasikeitimus, kuri būdavo siunčiama likus trims–keturiems mėnesiams iki pokyčių datos, turėdavau nepamiršti aktualios informacijos ir pati suvesti naujus tarifus, – prisimena vilnietė A. Valskienė. – Kitoje anksčiau naudotoje platformoje pasitaikydavo, jog „pakibus“ puslapiui, negalėdavau peržiūrėti sąskaitų ar sklandžiai atlikti mokėjimo“.
Kadangi atsiskaityti tekdavo ne vienam paslaugos teikėjui, informacinius pranešimus apie pasikeitusius paslaugų tarifus vilnietė gaudavo gana dažnai: „Esu pareiginga, viską atidžiai perskaitau, įsigilinu. O juk laiko ir taip trūksta, kasdieninis tempas labai intensyvus, informacijos daug, reikia viską prisiminti ir sugebėti nieko nepamiršti. Gyvename tokiame laikmetyje, kai taupome kiekvieną minutę, namuose ruošos darbus padeda atlikti išmani buitinė technika, tvarką palaiko robotai, todėl gilinimąsi į tarifus palikime praeičiai“, – mano A. Valskienė.
Kai tekdavo pačiai rankiniu būdu suvesti pasikeitusius tarifus, dažnai pasitaikydavo neatitikimų ir klaidų, todėl vilnietei tai buvo nemaloni patirtis. Tekdavo rašyti prašymus dėl permokų grąžinimo arba tikslinti duomenis. Agnė paprastai apmokėdavo sąskaitas iki termino, nurodyto apmokėjimo pranešime, tačiau jei pildant duomenis kas nors nepavykdavo ar kildavo neaiškumų, prisiskambinti dėl konsultacijos būdavo nelengva dėl didelio besikreipiančiųjų kiekio, operatorius tiesiog nespėdavo visiems atsakyti. „Kol išsiaiškindavau, praleisdavau mokėjimo terminą“, – apgailestauja A. Valskienė.
Sumokėti mokesčius – lengvas užsiėmimas
Platformoje „Viena sąskaita“ visi duomenys suvedami automatiškai – tarifai, rodikliai, mokėjimo koeficientai ir kt. Sistema atlieka pakeitimus ir tuomet, kai pasikeičia paslaugos teikėjas, jo pavadinimas. Pats taip pat gali keisti paslaugų teikėjus ir pridėti naujus. „Dabar sumokėti už komunalines paslaugas ir kitus mokesčius – malonus užsiėmimas prie kavos puodelio. Anksčiau tai keldavo stresą, kad vėl kas nors nepavyks, reikės patikrinti, kokie tarifai keitėsi, nieko nepraleisti ir nesuklysti“, – džiaugiasi Agnė.
Pasak vilnietės, sumokėti mokesčius „Vienoje sąskaitoje“ labai patogu, lengva ir greita, nė karto neteko nusivilti. Smagu, kad mokėjimų platforma apima daug teikėjų, gali nesudėtingai prijungti ir vaikų darželį, ir telekomunikacijų bendrovę ar atliekų išvežimo paslaugų teikėją.
„Viena sąskaita“ vadovo Šarūno Stanislovėno teigimu, vilniečiai turi galimybę vienoje platformoje atsiskaityti ne tik už elektros, dujų tiekimą, bet ir už šildymo paslaugas, vandenį, šiukšlių išvežimą: „Vilniečiai vertina, kad paslaugų teikėjai mūsų sistemoje pateikia mokėtinas sumas, informaciją apie skolas ar permokas. Pasikeitus atliekų sistemos administravimo tvarkai, dar ir dabar daugelis vilniečių puola registruotis tik todėl, kad nesusipainiotų tarp periodinių atsiskaitymų ir matytų informaciją, kiek ir kada turi sumokėti už šiukšlių išvežimo paslaugas.”
„Dar man labai patinka, kad sistema suteikia galimybę stebėti, kiek išleidžiu pinigų mokesčiams – parodoma skaičiais ir grafine išraiška. Tai labai patogi ir draugiška stebėjimui sistema. Matau, kur ir kiek išleidau pinigų, kur galėčiau pataupyti ar sau leisti daugiau“, – sako A. Valskienė.
Tai tarsi smulkmenos, bet iš jų ir susideda dėmesys klientui.
„Stengiamės, kad mūsų platforma būtų patraukli klientams racionalumu, greičiu ir dizainu. Nors klientai ją ir anksčiau vertino gerai, praeitais metais atnaujinome platformą, kad taptų dar patogesnė ir šiuolaikiškesnė. Atsirado ir naujos diagramos, kuriose vartotojais gali pamatyti savo mokėjimo statistiką, kiek per metus išleido komunaliniams mokesčiams, kiek sunaudojo elektros, dujų, kiek moka už šildymą“, – sako „Viena sąskaita“ vadovas Šarūnas Stanislovėnas. Pasak vadovo, metų pabaigoje sistema paskaičiuoja, kiek buvo sunaudota dujų ar elektros, ar tai gali turėti įtakos kainai. Pasitaiko, kad deklaravus daugiau vos keliais dujų kubais, gali būti taikomas mažesnis tarifas. Tokiems vartotojams patariama, kaip galima sutaupyti pinigų.
Skambučiai dėl paslaugos – retesni nei kitos konsultacijos
„Paslaugą nuolat tobuliname, kad kuo mažiau sulauktume klientų kreipinių, kuriems reikia pagalbos kuriant paskyrą, įtraukiant paslaugų teikėjus ar deklaruojant skaitiklius. Tuomet klientui tampa paprasčiau prisiskambinti, kai jam kyla neaiškumų kodėl paslaugos teikėjas atsiuntė sąskaitą su skolos eilute, kaip deklaruoti skaitiklių rodmenis, jeigu buvo pakeistas vandens ar elektros skaitiklis ir kt. – pasakoja Š. Stanislovėnas. – Kadangi platforma gauna duomenis apie kiekvieną vartotojo sąskaitą, galima pasižiūrėti, kodėl sąskaitoje pateikta tokia suma ar skola. Dažnai paaiškėja, kad praeitą mėnesį buvo pavėluotai sumokėta, paaiškinama, jog geriausia mokesčius sumokėti ne paskutinėmis mėnesio dienomis.“
Pasak vadovo, Vilniaus gyventojams ypač patogu naudotis „Viena sąskaita“, nes platforma turi sutartis ne tik su didžiausiais paslaugų teikėjais, bet ir su didele dalimi kitų tiekėjų: namų bendrijomis, saugos tarnybomis, vaikų darželiais, švaros įmonėmis, telekomunikacijų bendrovėmis ir kt. Dažniausiai šie paslaugų teikėjai pateikia mokėtinas sumas, permokas, skolas, tarifus, todėl labai smulkmeniški klientai gali peržiūrėti visas sąskaitų detales. Klientams, kurie nesinaudoja mokesčių platformos paslauga, šios informacijos tektų ieškoti atskirose savitarnos sistemose, pašto dėžutėse ar tarp elektroninių laiškų.
„Platformos „Viena sąskaita“ klientams patiems nereikia tikrinti tarifų, įrašyti pasikeitusių duomenų, nes sistema tai padaro automatiškai“, – sako Š. Stanislovėnas.
Paslauga kainuoja tiek, kiek kavos puodelis
A. Valskienės manymu, paslauga tikrai nebrangi, kainuoja tiek, kiek puodelis kavos. „Tokia kaina ne tik nedidelė, bet ir atperkanti visus nepatogumus, , nes paslauga iš tiesų to verta. Pastebėjau, kad ir socialiniuose tinkluose žmonės dalijasi informacija apie šią paslaugą, nes yra patenkinti jos kokybe ir teikiama nauda“, – mano Agnė. Reikėtų patikslinti, kad paslauga mokama tik tiems klientams, kurie pasirenka atsiskaityti neribotam teikėjų skaičiui. Visiems kitiems paslauga teikiama nemokamai.
Vilnietė stebisi žmonėmis, kurie norėdami sumokėti mokesčius skuba į paštą: „Kai reikia užeiti į paštą išsiųsti ar atsiimti gautą siuntinį, tenka stovėti bendroje eilėje, kurioje ne tik tie, kurie laukia pašto paslaugų, bet ir tie, kurie nori sumokėti komunalinius mokesčius, o jei dar su vaiku ant rankų – patirtis prilygsta išbandymui. Kai kuriems mokėtojams kyla klausimų dėl tarifų, mokėjimo terminų, pašto darbuotojai teikia konsultacijas ir išaiškinimus, nors tai dažnai nėra jų tiesioginis darbas. Suprantu, jog ne visi naudojasi informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis, tačiau mane stebina jauni žmonės, kurie geba naudotis internetu, moka susikurti asmeninę paskyrą socialiniame tinkle, tačiau laukia toje pačioje bendroje eilėje su popierinėmis sąskaitomis rankose. Šiais laikais daug reikalų galima susitvarkyti nuotoliniu būdu naudojant internetą – iš namų, darbovietės ar laukiant autobuso stotelėje – nebūtų nei eilių, nei transporto kamščių, mažiau terštume gamtą. Apie tausojimą, tvarumą, aplinkos saugojimą ir savo laiko planavimą jau mokykloje reikėtų pradėti mokyti vaikus“, – mano A. Valskienė.
Vilnietė akcentuoja ir tai, kad „Viena sąskaita“ yra socialiai atsakinga įmonė, remianti visuomenėje žinomas iniciatyvas. „Man patinka, kad mokėjimų platformoje galima paaukoti labdarai suapvalinant sąskaitos sumą iki lyginės sumos eurais. Tai tik keliolika centų per mėnesį, bet kai aukojančių yra daugiau, susidaro nemaža suma, kuri yra svarbi parama prasmingiems socialiniams projektams. Jaučiuosi laiminga, galėdama prisidėti geru darbu, nes tikiu, kad pagalba ir dėmesys kitam grįžta tik teigiama energija. Mano ir įmonės „Viena sąskaita“ vertybės bei požiūriai sutampa, man tai svarbu, todėl ir toliau ketinu naudotis šia paslauga“, – sako Agnė Valskienė.