2017 08 25

Vilniuje – rankomis piešta reklama, sukurta pagal vieną garsiausių pasaulio paveikslų

Lauko reklamos mums tapo tokia įprasta gatvių „dekoracija“, jog neretai jų net nepastebime. O ar meno kūrinys galėtų būti reklama? Arba atvirkščiai? Nuo šiol beveik 50-ies kvadratinių metrų stendą Vilniuje šalia Ukmergės gatvės puošia šiuolaikinė paveikslo „Mergina su perlo auskaru“ interpretacija. Ją, pakviesti bendrovės „Coca-Cola“, kuri yra gėrimo „Sprite“ gamintoja ir prekės ženklo savininkė, per dvi dienas įgyvendino du menininkai – Benas Poderis ir Vytautas Stankevičius.
„Sprite“ reklaminio stendo kūrimas
„Sprite“ reklaminio stendo kūrimas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dienomis analizuoja finansų rinkas, vakarais griebiasi teptuko

Ketvirtadienio, rugpjūčio 24-osios vakarą palaikyti šių meninkų jiems antrą dieną sugrįžus tęsti piešinio susirinko būrys socialinių tinklų žvaigždžių ir jų gerbėjų: Ignas Lelys, Aivaras Vilutis, Omantas Jokūbaitis, Gabija Butkutė, Gediminas Gabalis, Adriana Ablačinska ir Vikė Malašauskaitė.

Palaikymo reikėjo: po pirmųjų 15 valandų prie didžiulio tento, piešiant iš kelis metrus virš žemės pakeltų bokštelių menininkai prisipažino, jog jaučiasi it jūrininkai – grįžus namo jau ir žemė po kojomis „banguoja“.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Benas Poderis prie savo tapyto stendo
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Benas Poderis prie savo tapyto stendo

Norėjome parodyti, kad mene gali susijungti ir klasika, ir gatvės menas, ir reklama. Pasirinkome labai gerai žinomą paveikslą (specialiai su Vytautu tokio ieškojome) ir pateikėme kelias modernesnes jos versijas. Mums tai ir buvo ir yra meno kūrinys.

„Šiandien dirbti sutrukdė oras – visą dieną lijo lietus. Matydami, kad antrosios dienos darbui išnaudoti nepavyks, trečiadienį piešėme 15 valandų. Bet užtat vakar ir padarėme didžiąją dalį darbo. Man tai yra apskritai pirmas gatvės meno projektas – porininkas Vytautas Stankevičius šioje srityje yra daug labiau patyręs“, – sakė Benas Poderis.
Įprastą darbo dieną B. Poderio nepamatysi su kombinezonu, šalmu ir nuo purškiamų dažų garų saugančia kauke – jis dirba investicijų valdytoju ir tapo tik laisvalaikiu.

„Piešti teptuku yra visai kita technika. Ir, pripažinkime – kiek kitas mastas. Čia – beveik 50 kvadratinių metrų...“ – šypsosi B. Poderis ir prisipažįsta, jog kartais atrodė, kad pervertino savo jėgas pasiryždamas tokios idėjos įgyvendinimui.

Svarstyti, ar pavyks, nebuvo laiko

Iššūkio dalyviai vos pradėję darbą pasidalino stendą perpus – B. Poderis piešė „merginos su perlo auskaru“ abstrakciją, kurioje išliko tik jos forma ir atspalviai. V. Stankevičius dešinėje stengėsi atkartoti XVII amžiaus paveikslą ir į jį įpinti naujų detalių.

Tačiau jei jų sukurtą rezultatą pamatytų tikrasis „Merginos su perlo auskaru“ autorius, olandų dailininkas Johanesas Vermeeris, jam greičiausiai ir teptukas iš rankų iškristų: Vytauto Stankevičiaus purškiamais dažais sukurta kopija yra stebėtinai panaši į originalą. Na, tik naujoji perlo auskaro savininkė gaivinasi gėrimu iš buteliuko ir koketiškai merkia akį pravažiuojantiems.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Sprite“ blogeriai ir palaikančiųjų komanda
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Sprite“ blogeriai ir palaikančiųjų komanda


„Grafiti piešiu nuo 14-os metų. Esu ne kartą dalyvavęs konkursuose, festivaliuose, tačiau dabar tai liko kaip hobis. Gana ilgą laiką nepaišiau ant sienų, todėl tai buvo iššūkis mums su Benu. Viską apsunkino ir oro sąlygos – nuo vėjo judėjo ir tentas, ir bokšteliai, kuriuose stovėjome – ant žemės stovint paišyti tikrai yra lengviau“, – sakė V. Stankevičius.

„Norėjome parodyti, kad mene gali susijungti ir klasika, ir gatvės menas, ir reklama. Pasirinkome labai gerai žinomą paveikslą (specialiai su Vytautu tokio ieškojome) ir pateikėme kelias modernesnes jos versijas. Mums tai ir buvo ir yra meno kūrinys. Taip, gal šiek tiek gaila, kad šis tentas neišliks ilgai, tačiau tuo pačiu ir įdomu, kur vėliau jis bus panaudotas. O menas mano gyvenime ir reikalingas todėl, kad praplečia akiratį ir nuveda štai į tokius nuotykius. Nežinau, kiek žmonių Lietuvoje yra darę ką nors panašaus?“, – šypsojosi B. Poderis.

VIDEO: Vilniuje – dvi paras rankomis piešta reklama, sukurta pagal vieną garsiausių pasaulio paveikslų

V. Stankevičiui čia teko sunkioji dalis – atkartoti garsųjį paveikslą taip, kad jis būtų iškart atpažįstamas. Ar jis nė karto nesuabejojo, kad pavyks?

„Nebuvo laiko!“, – juokiasi menininkas, šiuo metu tatuiruočių meistru dirbantis V. Stankevičius.

Kiekviena skardinė – su vertingomis citatomis

„Sprite“ vykdo reklamos kampaniją „Born To Refresh“ („Sukurtas atgaivinti“), kurios idėja yra atgaivinti įvairius gerus dalykus: meną, romantiką, socialinį gyvenimą, klasiką. Būtent šio renginio idėja yra atgaivinti ir meną, ir reklamą. Tą paprastą, klasikinę lauko reklamą siekėme padaryti kitokią, įtraukti jaunus žmones“, – sakė viena iš renginio organizatorių Morta Pivoraitė-Šimkuvienė.

Bendrovė „Sprite“ renginio svečius vaišino gėrimais ir demonstravo dar vieną interpretaciją – termo skardines, kurios keičiasi kintant aplinkos temperatūrai.

„Jos ypatingos tuo, kad ištraukus iš šaldytuvo ir išgėrus gėrimą, ant skardinės atisiranda naujas tekstas – labai įdomu perskaityti, kokia žinutė užkoduota ant kiekvienos skardinės. Tai vyksta skardinei šylant, keičiantis temperatūrai. Šios žinutės, mintys – skirtingos, tai įdomios socialinių tinklų blogerių mintys. Ant „Coca-cola“ skardinių yra Iglės Bernotaitytės ir Igno Lelio atvaizdas“, – sakė Morta Pivoraitė-Šimkuvienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Nuo šilumos kintanti „Sprite“ skardinė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Nuo šilumos kintanti „Sprite“ skardinė

Renginio organizatorė pasižadėjo, kad darbas, net ir baigęs savo gyvavimą būtent šiame stende, tikrai nebus sunaikintas ar nukištas į kokį nors užkaborį. Kadangi tokiu būdu reklama sukurta pirmą kartą Baltijos (o gal ir Europos?) šalyse, kūrinys, tikėtina, papuoš kurias nors „Sprite“, „Coca-Cola“ ar „Fanta“ biuro erdves.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis