2019 03 21

Vonios kambario dabartis ir ateitis - tiesiai iš parodos Frankfurte

Jei reiktų atsakyti į klausimą, kuri namų zona per pastaruosius metus keičiasi labiausiai – tai būtų vonios kambarys. Ir priežasčių tam yra ne viena ir ne dvi. Frankfurte praėjusią savaitę vykusioje ISH parodoje buvo pateikta nemažai atsakymų, koks vonios kambarys yra šiandien ir koks bus rytoj. 
 „Pop up my Bathroom“
„Pop up my Bathroom“ / „Messe Frankfurt“ nuotr.

Pirmiausia žmonės vonios kambarį traktuoja kaip erdvę, į kurią užsuka ne tik nusiprausti, bet ir pailsėti, atsipalaiduoti, atgauti jėgas. Čia jie praleidžia vis daugiau savo laiko ir trokšta funkcionalioje, estetiškoje aplinkoje pasimėgauti įvairiomis vandens, sveikatinimosi procedūromis.

VIDEO: Vonios kambario tendencijos – tiesiai iš ISH parodos Frankfurte

Parodyk man savo vonios kambarį, ir aš pasakysiu, kas tu esi, bet ar dažnas iš mūsų yra nors nuoširdžiai savęs esate paklausę, apie kokį vonios kambarį svajojame? Koks vonios kambarys geriausiai atitiktų jūsų gyvenimo būdą, įpročius ir vertybes? Ispanų kompanija „Roca“ savo stende pakvietė lankytojus atlikti specialų testą ir tai išsiaiškinti.

Ko gero, neįmanoma rasti dviejų vienodų vonios kambarių. Šiuolaikinis vartotojas nori jo skoniui ir poreikiams pritaikytos erdvės, o gamintojai neriasi iš kailio, kad galėtų pasiūlyti individualius vonios kambario sprendimus.

2019 metais apie spalvas vonios kambaryje kalbama ypač garsiai. Nors dar prieš porą metų saikingas ir atsargus spalvų naudojimas vonios kambario interjere būtų traktuojamas kaip elegancijos ir stiliaus požymis, bent keletą artimiausių metų įvairesnių spalvų, drąsesnių spalvinių derinių vonios kambaryje turėtų būti vis daugiau, o nemažai stiliaus ir spalvų įžvalgų buvo pristatyta ir specialioje ekspozicijoje „Pop up my Bathroom“. Kokios įdomiausios įžvalgos buvo pateiktos šioje ekspozicijoje?

Nors pilka yra idealus sprendimas ieškantiems neutralaus, neišsišokančio spalvinio sprendimo, panašų efektą padeda sukurti pilkšva smėlio dar vadinamos „greige“. Į madą su pačiais įvairiausiais atspalviais sugrįžta ruda spalva – nuo molio iki rūdžių ar terakotos. Interjero dizaineriams imponuoja šios spalvos įvairiapusiškumas – interjere ji patiks natūralios gamtos ir skirtingų istorinių stilių gerbėjams. Aukso spalva nebūtinai turi demonstruoti prabangą. Šio tauraus metalo atspalviai gali tapti subtiliu vonios kambario dizaino akcentu, o auksinis ir yra viena madingiausių praustuvų spalvinis pasirinkimas.

Vis daugiau dėmesio vonios kambaryje sulaukia juoda spalva. Interjere miksuojant natūralias medžiagas, tokias kaip juodas ar baltas marmuras, žalių atspalvių granitas, oda, betonas, juodos spalvos akcentai suteiks ekstravagantiškos klasikos pojūtį, tad juodos spalvos maišytuvai taip pat madingi.

Dar viena ypač universali spalva vonios kambaryje – žalia. Stiliaus ekspertai sako, kad ši spalva atspindi šiuolaikinio vartotojo ilgesį gamtai ir natūralumui, todėl siūlo drąsiai rinktis pačius įvairiausius atspalvius. Sparčiai auga mėlynos populiarumas. Ši spalva labiausiai asocijuojasi su vandeniu ir padeda sukurti interjere atpalaiduojančią atmosferą.

Parodoje netrūko pasaulinių dizaino premjerų. Šveicarų kompanija „Laufen“ pristatė naują pasaulinio garso dizaino žvaigždės Marcelio Wanderso kolekciją „New Classic“ iš inovatyvios patentuotos keramikos „SaphirKeramik“. M. Wanderso kūrybine vizitine kortele tapo neobarokinis stilius, kuriam būdinga elegancija, lengva ironija ir teatrališkumas, tačiau „New Classic“ kolekcijoje dizaineris nustebino itin jautriu ir subtiliu požiūriu.

Dizaineris sugebėjo apeiti stilistines klišes ir stereotipus, išryškino klasikiniam stiliui būdingą eleganciją ir santūrumą. Pats dizaineris apie dizaino idėją sakė: „Tai, ką šioje kolekcijoje norėjome atskleisti – tai poetiška patirtis, nes vonios kambarys yra vieta poilsiui, atsinaujinimui ir tikrajai ramybei“.

Viena pagrindinių vokiečių santechninės įrangos kompanijos „Axor“ naujienų – prancūzų dizaino mega žvaigždės Jeano Marrie Massaud maišytuvas „Axor Edge“.

Antra ryški parodos tendencija – vonios kambario neaplenkia įvairios technologinės inovacijos ir skaitmeniniai sprendimai. Skaitmeninės technologijos padeda efektyviai ir saugiai valdyti santechnikos prietaisus, stebėti sunaudojamo vandens kiekį ir net apsaugoti nuo išsiliejimo. Kompanija „Roca“ pristatė koncepcinę dušo sistemą, valdomą mobiliu telefonu.

Su šia sistema paleisti vandens srovę, nustatyti srovės režimą ir reguliuoti temperatūrą galima dar net neišlipus ryte iš lovos. Akivaizdu, kad technologijos darys įtaką vandens vartojimo įpročiams, tačiau didžiausia intriga, ar vartotojai pasiruošę jomis pasinaudoti ir keisti savo kasdienius savo įpročius.

Apšvietimas vonios kambaryje nemažiau svarbus nei kitose namų erdvėse. Parodoje „Keuco“ pristatė vonios kambario apšvietimo sistemą, kurioje tarpusavyje suderintas bendro apšvietimo, pagrindinio veidrodžio ir kosmetinio veidrodėlio šviesos intensyvumas ir spektras.

Galiausiai trečia ryški vonios kambario tendencija - kalbant vandens sunaudojimą, kokybę nebegalima ignoruoti tvaraus, atsakingo vartojimo ir ekologiškumo iššūkių. Ir nors pardavimų vadybininkai pusę lūpų vis dar pabamba, kad jiems tai nelabai padeda parduoti santechnikos įrangos, akivaizdu kad ekologiškumo, tvaraus vartojimo lyderystės turi imtis kompanijos, kurios diktuoja vonios kambario dizaino ir inovacijų madas.

Vokiečių kompanija „Kaldewei“ savo stende šiai tema skyrė nemažai dėmesio. Jame buvo galima sužinoti, kad pagal pasaulio laukinės gamtos fondo (WWF) statistiką kasdien į pasaulio vandenynus patenka iki 12 milijonų tonų plastikinių atliekų, o lankytojai užsidėję 3D akinius galėjo panerti į vandenyną ir suprasti, koks jausmas plaukioti tarp plastikinių šiukšlių.

Tačiau tuo pačiu ši jau šimtmetį vienos šeimos valdoma kompanija priminė, kad plieninės vonios, dušo padėklai, praustuvai, padengti tvirtu emalės sluoksniu yra ne tik ilgaamžiai (suteikia 30 metų garantiją), bet ir 100 procentų perdirbami.

VIDEO: Įspūdžiai iš ISH parodos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis