Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 02 10

Žinoma floristė pataria, kokias gėles rinktis Šv. Valentino dienai

Profesionali floristė, floristikos mokymų trenerė Inesa Borkovska, šioje srityje dirbanti jau daugiau kaip dvidešimt metų, pranešime žiniasklaidai atskleidžia, kokias gėles vilniečiai dažniausiai perka Valentino dienos proga, ir pataria, kaip iš tiesų nustebinti mylimąją ar mylimąjį šią dieną.
Inesa Borkovska – apie tai, kokias gėles dovanoti Valentino dienos proga
Inesa Borkovska – apie tai, kokias gėles dovanoti Valentino dienos proga / 123RF.com ir J.Kurbatovos nuotr.

Floristė sako, kad, nors daugelis ir nesureikšmina Šv. Valentino dienos, gėlių pardavimai vasario 14-ąją šokteli kone dvigubai.

„Šv. Valentino diena kiekvienam sukelia skirtingus jausmus: vieni galvoja, kad tai – komerciškai išpūstas reikalas, kiti šios progos laukia, norėdami romantiškai praleisti vakarą su mylimuoju ar mylimąją. Tačiau net ir tie, kurie skeptiškai vertina Meilės dieną, gėles vis tiek dovanoja, nes užsakymų akivaizdžiai sulaukiame daugiau nei įprastai. Anksčiau per Valentino dieną gėles pirkdavo tik jaunuoliai, o dabar tai daro įvairiausio amžiaus vyrai“, – sako I.Borkovska.

Asmeninio archyvo nuotr./Inesa Borkovska
Asmeninio archyvo nuotr./Inesa Borkovska

O kokios gėlės yra populiariausios būtent Valentino dienos proga ir kaip nustebinti mylimąją ar mylimąjį? I.Borkovska sako, kad kiekviena sezoninė šventė turi savo simbolines gėles, ne išimtis ir Valentino diena.

Pasak jos, Meilės dienos gėlės – raudonos rožės. „Tokios klasikinės gėlės kaip raudonos rožės visada yra populiarios ir jų per kiekvieną Valentino dieną statistiškai parduodama daugiausia. Rožės – tai amžina klasika, kuri tikriausiai niekada neišeis iš mados. Antrą vietą pagal populiarumą užima bijūnai. Nors jų sezonas dar toli, žmonės labai mėgsta ir vertina šias gėles. Ne sezono metu jos gana brangios, tačiau mylintys vyrai būna pasiruošę išleisti nemažą pinigų sumą, kad tik nustebintų mylimąją“, – sako floristė.

Nors daugelis vertina klasiką, pasak jos, dalis šiuolaikinių vyrų, rinkdami gėles, ypač Valentino dienos proga, siekia nustebinti mylimąją, nori išsiskirti ir bijo pasirodyti nuobodūs, todėl ieško įdomesnių augalų arba renkasi tas gėles, kurias užtikrintai vertina jų antrosios pusės. „Smagu, kad vilniečiai mėgsta išsiskirti, būti originalūs, seka pasaulines tendencijas ir ypatingomis progomis perka ne tik rožes, bet ir, pavyzdžiui, elegantiškuosius vėdrynus, kurie auginami Italijoje. O jei renkasi rožes, nori įdomesnių, pavyzdžiui, sodo rožių, kurios yra ne tik labai gražios, bet ir kvapnios.

Tarp mano klientų yra ir ištikimų egzotikos mėgėjų. Vienas klientas jau daug metų iš eilės Valentino dienai užsako tik strelicijas. Ko gero, daugelis net nežino, kaip atrodo ši gėlė. Tai – įspūdingas oranžinis žiedas ant ilgo storo stiebo. Kitaip dar ši gėlė vadinama Rojaus paukšte. Legenda pasakoja, kad be galo įsimylėjęs sodininkas augino pačias įvairiausias gėles. Ir visą laiką jis turėjo tikslą – nustebinti mylimąją, išauginti jai patį gražiausią žiedą pasaulyje. Kai vieną dieną jo kieme sužydėjo strelicija, jis iš karto suprato, kad tai meilės žiedas, kuris ir bus skirtas jo mylimajai.“

Kelis gėlių salonus turinti verslininkė teigia, kad gėles dažniausiai žmonės renkasi pagal skonį, stilių ir, žinoma, finansines galimybes. Be to, yra tokių, kurie gėles renkasi pagal tos dienos emociją – pamatė, patiko ir perka. Kai kurie pirkėjai iš tiesų domisi gėlėmis, išmano etiketą ir stengiasi kaskart nustebinti mylimą moterį. Taip pat, pasak specialistės, išsilavinęs ir dažnai gėles perkantis klientas jau žino, kad atėjęs paskutinę minutę neturės pasirinkimo.

„Daugelis iš anksto domisi, teiraujasi apie numatomą asortimentą ir žino, kad išankstiniai užsakymai garantuoja, kad gaus šviežiausius ir gražiausius žiedus. Perkantieji įdomesnes, egzotiškesnes gėles būtinai pasidomi ne tik jų pavadinimu, bet ir kilme, galbūt augalas turi kokią reikšmę ar legendą“, – pasakoja floristė.

I.Borkovska sako, kad pasaulis keičiasi iš esmės ir tie stereotipai ar mitai, kurie buvo gajūs anksčiau, dabar nebegalioja, vis dažnesnės naujos tendencijos:

„Štai anksčiau buvo įprasta manyti, kad raudona rožė – meilės simbolis, o dabar apie tai jau niekas negalvoja. Geltonos spalvos gėlės kadaise laikytos išsiskyrimo simboliu, o šiomis dienomis geltonos spalvos gėles renkasi kaip geros nuotaikos ir šilumos, įkvėpimo šaltinį.

Tačiau nors šiuolaikiniame pasaulyje bandoma atsikratyti stereotipų, vis dėlto yra nusistovėjusios tam tikros taisyklės, kurios jau daug metų nesikeičia. Pavyzdžiui, gėles dažniausiai vyrai dovanoja moterims, o ne atvirkščiai. Tačiau negaliu nepastebėti, kad yra moterų, kurios perka vyrams gėles, tik jas rinkdamosi dažniausiai būna labai praktiškos ir stengiasi augalus priderinti prie namų interjero.

Kitas įdomus dalykas, kad Valentino dienos proga neretai perkamos gėlės ne tik mylimajai, bet ir kitoms brangioms moterims – mamai, dukrai, sesei. Vyresnio amžiaus vyrai neretai gėlių nuperka ir kaimynei.“

Floristė sako, kad svarbiausias jos patarimas – nepasilikti gėlių pirkimo paskutinei minutei:

„Aš visada rekomenduoju užsisakyti gėles iš anksto, tuomet tikrai neteks nusivilti ir piktintis, kad negavo, ko norėjo. Juolab kad gera, kokybiška puokštė reikalauja daug darbo – per 10 minučių jos nesukursi. Jei kalbėtume apie skonį, nėra vieno visiems tinkamo patarimo. Visada reikia ieškoti individualaus sprendimo, nes tai, kas tinka vienam, nebūtinai tiks kitam. Patariu atkreipti dėmesį į žmogaus įpročius, stilių, skonį, gyvenimo būdą. Vieni mėgsta klasiką, kiti – lauko ar močiutės darželio gėles, treti – neįprastas, drąsias puokštes ar egzotinius augalus.“

I.Borkovska sako, kad klientų įpročiai priklauso ir nuo gyvenamosios vietos. Miesto centre esančiame salone besilankantys klientai dažniau renkasi išskirtines, retų gėlių puokštes, o užmiesčio pirkėjai labiau mėgsta laiko patikrintą klasiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos