Naujausią kolekciją pristatantis J.Statkevičius: grįžkime prie mados ištakų ir pamirškime pelerinas iš cirko

Lietuvos vizitine kortele vadinamas dizaineris Juozas Statkevičius penktadienio vakarą Vilniuje, „Twinsbet Arenoje“, pristatė 2025 m. pavasario-vasaros gatavų drabužių kolekciją. Prieš ypatingą renginį dizaineris tikino, kad liko ištikimas sau: sukūrė tai, ką visas pasaulis suprastų, maža to – rado mados visraktį.

Kosmopolitiška, tačiau su šiaurietišku lietuviškos kultūros dvelksmu – taip lapkričio 15 d. vakarą Vilniuje pristatytą 2025-ųjų pavasario-vasaros drabužių kolekciją apibūdina jos autorius, mados dizaineris Juozas Statkevičius.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Juozas Statkevičius
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Juozas Statkevičius

„Mandala“ – aliuzija į pasikartojantį mados ciklą

„Gryna ir architektūrinė estetika su minimalistinėmis formomis, geometrinėmis linijomis ir gerai parinktais tūriais siūlo praktišką ir lengvai transportuojamą aprangą, atitinkančią pašėlusią šiandienos gyvenimo ritmą“, – taip savo kolekcijos aprašyme skelbė J.Statkevičius.

Beveik 10 tūkst. žiūrovų, penktadienio vakarą susirinkusių į išskirtinį renginį, išvydo 78 modelius – lengvus ir kupinus elegantiško modernumo. Spalvų paletė – minimalistinė, primenanti juodai baltą kino estetiką, raudonos akcentai – aliuzija į dabartinio gyvenimo dinamiką.

VIDEO: Juozo Statkevičiaus madų šou būrys garsenybių: įvaizdžius lėmė ir Juozo patarimai, ir orai

Kurdamas šią kolekciją mados dizaineris sakė norėjęs priminti, kad mada sukasi ratu – į ją nuolat sugrįžta ir atgimsta tai, kas jau, atrodė, išnyko. Neatsitiktinai šią idėją kolekcijos pristatyme įprasmino „Mandalos“ simbolis-dekoracija, liudijanti kosminę harmoniją bei nuolatinį mirties ir atgimimo ciklą.

Arenos viduryje įkurdinta „Mandala“ buvo sukurta iš kolekcijai naudotų audinių atraižų ir antrinių žaliavų, galvojant apie tvarios mados svarbą ateičiai.

„Norėjau visa tai užfiksuoti savo kolekcijoje. Ji skirta moterims, kurios mėgsta išreikšti skirtingus savo asmenybės aspektus: kartais yra trapios ir romantiškos, kartais rimtos, kartais linksmos ir laisvos, kartais šaltos ir nepasiekiamos, kartais – seksualios ir provokuojančios, bet visada elegantiškos, nepaprastos ir geidžiamos“, – apie naujausią kolekciją ir kam ji skirta kalbėjo mados maestro J.Statkevičius.

Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas
Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas

Suderinti nesuderinama: žirgų žvengimas ir moderni elegancija

„Žirgų žvengimas, liūtų riaumojimas, o šalia – tobulai elegantiški, rafinuoti ir seksualūs kolekcijos modeliai. Tai buvo iš tiesų įspūdingas pristatymas. Šių metų kolekcijoje dominavo tamsios spalvos. Tai – didelis skirtumas, lyginant su praėjusių metų kolekcija, kurioje vyravo daug ryškių spalvų.

Šiemet ant podiumo matėme daug blizgios, pilkos, juodos, baltos ir keletą raudonų bei kitų tamsesnių spalvų. Modelius galima vertinti kaip drąsius ir šiek tiek provokuojančius – tokį įspūdį sukūrė lateksas. Beveik visi modeliai vilkėjo lateksines kelnes ar net fold-over lateksinius batus. Tai kolekcijai suteikė unikalumo ir išskirtinumo“, – mintimis iškart po pasirodymo su portalu pasidalino stilistė Dalia Libonienė.

Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas
Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas

Pasak jos, žiūrovų dėmesį traukė ir sąmoningai kuriamas spindesys, kurio nevengta tiek rūbuose, tiek įmantriose jų detalėse bei aksesuaruose.

„Net ikoninius tvido kostiumėlius dizaineris apvertė aukštyn kojomis, kišenes ir užtrauktukus prisiūdamas nugaroje – tai taip pat suteikė modernumo ir unikalumo. Ši, kaip ir ankstesnės, J.Statkevičiaus kolekcijos, skirtos nešioti ne tik vieną sezoną, bet metai iš metų“, – pabrėžė mados stilistė, pridūrusi: „Toks pasirodymas nepalieka abejingų: galime drąsiai vadinti pasaulinio lygio kolekcija, kuri spindėjo prabanga, kokybe ir rafinuota elegancija. Mes tikrai turime kuo didžiuotis.“

Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas
Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas

Prasitarė: „Tai gali būti viena paskutiniųjų kolekcijų“

Asmeninės kolekcijos užkulisius atskleidžiantis J.Statkevičius taip pat puse lūpų užsimena, kad šįvakar įvyksiantis jo kolekcijos pristatymas Lietuvoje gali būti vienas paskutiniųjų jo karjeroje.

Tiesa, kol kas dizaineris džiūgauja, kad jam pavyko atlikti savotišką diplomatinę misiją: Paryžiuje jo pristatomą kolekciją pamatė per 21 milijoną susirinkusiųjų, įsivaizduokite, ką tai reiškia mūsų šaliai (vis dar yra maišančių Lietuvą su Latvija ar Estija).

Asmeniškai jis pats tikino padaręs viską, kas įmanoma, kad Lietuvos vardas būtų išgirstas ir pamatytas: „Esu išprotėjęs patriotas ir dėl Lietuvos darau viską. <...> Patikėkite, atradau mados raktą: tai yra ta kalba, kurią žmonės supranta visame pasaulyje“, – tikino dizaineris.

Paklaustas, ko tikėtis Lietuvos publikai, susirinksiančiai stebėti kolekcijos pristatymo, J.Statkevičus sakė, kad jai pasisekė, nes nereikia važiuoti į Paryžių, ji viską turi po nosimi.

Esu išprotėjęs patriotas ir dėl Lietuvos darau viską.

„Paryžiuje nerodžiau jokių sudėtingų suknelių ir kelnių – pristačiau keliasdešimt suknelių įvairiausio charakterio moterims: nuo kuklios šaltos ir rafinuotos iki grande madame, įžūlios ir seksualios. Visa tai išvydo ir Vilnius. Prieš renginį, visiems įdomu: „Kas gi šįkart bus?“ Likau ištikimas sau. Asmeniškai man pačiam svarbūs moters tipažai: nuo mamos iki autobuso vairuotojos, kurie itin charakteringi. Taigi, Paryžius pamatė kolekcijos koncentratą, t.y. 40 modelių, o Vilniui jų teko beveik 80.“

Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas
Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas

„Kažkada buvome manekenių šalis, dabar – „influencerių“

Interviu portalui 15min J.Statkevičius sakė pastebintis, kad lietuviai domisi mada: šalis pilna madisčių ir nuomonės formuotojų: „Kažkada buvome manekenių šalis, o dabar esame influencerių šalis.“

Ištikimybę sau kolekcijose pabrėžiantis mados dizaineris prieš renginį prisipažino, kad ant podiumo nenori matyti cirko ir teatro.

„<...> Dabar madoje matyti daug performansų. Galbūt juos daro tie, kurie niekada nedirbo teatre? Kuriems nereikėjo taškytis fantazija, pakako uždėti kėdę ant peties ir jiems čia jau mada...

Bet, jei žmogus išsiruošia į kelionę ir jis ne multimilijonierius, neturi privataus lėktuvo, ir negali mokėti nežmoniško viršsvorio, jam reikia mažo gražaus daikto.

Tad grįžkime prie mados ištakų. Pamirškime pelerinas iš cirko, būkime su patogiais drabužiais, mums nereikia performanso. Juos galime pamatyti teatre“, – kvietė Lietuvos aukštosios mados pradininkas.

Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas
Greta Skaraitienė / BNS nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos „Pavasaris/Vasara 2025“ pristatymas

Šešioliktą metų savo kolekcijas pristatantis pašnekovas neslėpė, kad Paryžius pamiršo esminį dalyką: žmonėms tokiuose renginiuose turi būti įdomu, reikia intrigos, kad nebūtų vien nuobodus manekenių praėjimas podiumu... Būtent tokį renginį jis visuomet siekia sukurti ir savo kolekcijų pristatymuose, kurių finalai visuomet būna nepamirštami.

„Šįkart finalą man padėjo sugalvoti režisierius Gintaras Varnas. Nepamirškime, kad socialiniai tinklai pakeitė ir mados pasaulį, jei vaizdelis neužkabino Instagrame per pirmas sekundes, viskas, niekam nereikia daugiau“, – sakė J.Statkevičius.

Paprašytas pasidalinti komplimentu, palikusiu didžiausią įspūdį po kolekcijos pristatymo Paryžiuje, J.Statkevičius sakė, jog jį nuginklavo frazė, kad jis atvežė naują madą Paryžių.

J.Statkevičiaus kolekcijų pristatymai Lietuvoje paprastai sutraukia tūkstančius mados gerbėjų. Ne išimtis buvo ir šie metai – penktadienio vakarą į sostinėje vykusį išskirtinį mados renginį atvyko daugybė garsių svečių, norėjusių savo akimis išvysti naujausius „JS“ kūrinius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis