Ekologiška kosmetika su meile: aukščiau kasdienybės pakylėjantis verslas

UAB „Ekonatura“ vadovė Dovilė Kubiliūtė, vadovaujanti parduotuvei „Bioeco“, savo veiklą apibūdina vienu sakiniu: ekologiška kosmetika su meile. Jau daugiau kaip 10 metų veikiančioje parduotuvėje ištikimi klientai perka užsienio ir Lietuvos mažų gamintojų produktus, kurie kuriami su meile. Tai nėra masinė produkcija, į juos įdėta daug rankų darbo ir geros energetikos: nuo produktų maišymo iki etiketės klijavimo. „Labai dažnai į parduotuvę užsukę klientai sako: kaip miela, jauku, gera, kvepia“, – šypsosi D.Kubiliūtė.
„Bioeco“ ekologiška kosmetika
„Bioeco“ ekologiška kosmetika / Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr.

Prieš aštuonerius metus į „Bioeco“ D.Kubiliūtę atviliojo aromaterapijos paslaptys. Įsidarbinusi pardavėja, Dovilė pradėjo pažintį su verslo „virtuve“. Perėmusi verslo vairą į savo rankas, dabar ji laiko visus keturis jo ir vis dar nepaliauja žavėtis aromaterapija. Administruodama FB „Bioeco“ paskyrą, ji rašo: „Žinot, kas man aromaterapijoje patinka labiausiai? Tas nuolatinis atradimas iš naujo. Atrodo, savo kvapus jau pažįsti, šimtą kartų uostei, viską žinai. Ir štai naujas vakaras, naujas mažas aroma seansas ir šast – naujas atradimas. Kartais išskrendi į vaikystės mokyklos valgyklą, nes kažkoks mišinys priminė... bandelę per tą pirmą, trumpą pertrauką tarp pamokų. Kartais atsiduri babytės spintoje. Kartais paauglystės pike. Kartais tėvų sode. Šimtus istorijų padovanoja aromaterapija.“

Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr./„Bioeco“ ekologiška kosmetika
Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr./„Bioeco“ ekologiška kosmetika

– Jūsų veikla susijusi su ekologiškos ir natūralios kosmetikos produktais. Kodėl pasirinkote šią sritį?

– Klaipėdos universitete baigiau rekreacijos ir turizmo studijas prieš 8 metus, tačiau pagal specialybę nenorėjau dirbti. Visą laiką mane traukė aromaterapija, todėl įsidarbinau parduotuvėje „Bioeco“. Šis darbas – mano pirma ir vienintelė patirtis. Parduotuvė „Bioeco“ Klaipėdoje veikia jau 11 metų. Tuo metu mieste nebuvo tokios koncepcijos parduotuvių, tai viena pirmųjų, pasiūliusi klientams eterinių aliejų, natūralios ir ekologiškos kosmetikos, skirtos veidui bei kūnui.

– Įsidarbinote pardavėja, o dabar esate vadovė?

– „Bioeco“ buvo sukurtas kaip šeimos verslas, kurį įkūrė gydytojų šeima, tačiau jie išvyko dirbti į užsienį, o verslą pardavė. Parduotuvę nupirko dvi geros draugės, pas kurias aš ir įsidarbinau. Vėliau gyvenimas pakoregavo savininkių veiklą, ir taip susiklostė aplinkybės, kad prieš trejus metus parduotuvę įsigijau aš. Dabar tai mano šeimos verslas, dirbame kartu su vyru. Didžioji darbų dalis tenka man, nes vyras namuose prižiūri vienerių metukų dukrytę, o kiek lieka laiko, padeda man.

Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr./„Bioeco“ ekologiška kosmetika
Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr./„Bioeco“ ekologiška kosmetika

– Paprastai natūrali kosmetika pasirenkama neatsitiktinai, dažniausiai tai lemia žmogaus požiūris į ekologiją ar sveiką gyvenseną. Jūs taip pat esate savo verslo geros valios ambasadorė?

– Baigus studijas, ši veikla man atrodė labai egzotiška, įdomi ir net kilni – iš viso pasaulio į Lietuvą pristatoma unikalūs, dažniausiai šeimos verslo ar mažų gamintojų kosmetikos produktai. Man buvo įdomu, kaip visa ši „virtuvė“ sukasi. Svarbu ir tai, kad vartodami natūralią kosmetiką, saugome gamtą nuo cheminės taršos. Žinoma, mane domino ir sveika gyvensena, natūralios alternatyvos, apsaugančios nuo ligų, todėl, kaip ir minėjau, susidomėjau aromaterapija. Be to, nuo paauglystės mane vargino odos problemos – aknė, ieškojau būdų, kaip ją išgydyti natūraliais kremais.

– Tai kaipgi sukasi jūsų verslo „virtuvė“?

– Man tenka apimti visas verslo sritis – dirbu pardavėja fizinėje parduotuvėje, administruoju internetinę parduotuvę, bendrauju su produktų gamintojais ir atlieku užsakymus, kuruoju socialinius tinklus, tiek, kiek išmanau tvarkau buhalteriją – visi darbai nuo administracinių iki kūrybinių, nuo valytojos iki direktorės.

Asmeninio arch. nuotr./UAB „Ekonatura“ vadovė Dovilė Kubiliūtė su šeima
Asmeninio arch. nuotr./UAB „Ekonatura“ vadovė Dovilė Kubiliūtė su šeima

– Ko labiausiai trūksta jaunam, pradedančiam verslininkui?

– Labiausiai trūksta vidinės drąsos, palaikymo iš artimos aplinkos, nes pradėti verslą – tai tarsi mesti iššūkį. Be to, ne viską gali numatyti – vadovauti įmonei pradėjau 2018 m. ir nesitikėjau, kad užgrius viruso pandemija. Pradedančiam verslininkui būtų gerai turėti mentorių, kuris teiktų ir psichologinę pagalbą, ir padėtų priimti praktinius vadybinius sprendimus. Aš tokio mokytojo neturėjau, tačiau studijų laikais teko dalyvauti įvairiose programose, su vienais palaikau artimesnį ryšį, kitus seku socialinėje erdvėje ir gaunu gerų patarimų.

– Perėmus verslo vairą į savo rankas teko įveikti pandemijos ruožą su kliūtimis. Jaunai verslininkei tikriausiai tai labai dideli iššūkiai?

– Pandemija mums smogė labai skaudžiai, kaip ir visam pasauliui. Visa sistema pradėjo strigti – gamybos, logistikos tempai, keitėsi kainos. Visa virtinė nesklandumų. Dar prisidėjo ir „Brexit“ – mes glaudžiai bendradarbiaujame su Didžiąja Britanija, tai mūsų pagrindiniai tiekėjai, negalime jų nei atsisakyti, nei pakeisti. Tikrai, iššūkių buvo labai daug.

– Ar jaučiatės saugesni, priklausydami „Swedbank“ suburtai bendruomenei „Kiekvienas gali“?

– Nuo pat įmonės įkūrimo dirbame su „Swedbank“, man patinka jų kainodara, finansų valdymas, taip pat puikus ir darbuotojų aptarnavimas. Tačiau didžiausią banko pridėtinę vertę matau dėl papildomų veiklų – nuolat pasiūlomos programos, seminarai, gaunu naujienlaiškius.

– Ką patartumėte žmogui, norinčiam pradėti savo verslą – ko reikia labiausiai: geros idėjos, finansų ar patirties?

– Man atrodo, kad svarbiausia – gera idėja, kuria pats tiki ir turi drąsos ją įgyvendinti. Tuomet jau galima ieškoti finansų. O patirtis ateina dirbant. Neįmanoma visko numatyti, kokios patirties prireiks – netikėtai prasidėjo pandemija ir visi mokėmės dirbti naujomis sąlygomis, nors niekas to nemokė.

Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr./„Bioeco“ ekologiška kosmetika
Vilijos Uldinskaitės „VAVAVYVA photography“ nuotr./„Bioeco“ ekologiška kosmetika

– Bendraujate su užsienio gamintojais. Kokiais kriterijais vadovaudamiesi atsirenkate produktus?

– Daugiausia dėmesio skiriame žaliavų kokybei, ingredientų išskirtinumui, produkto sudėties formulei. Ieškome tokių gaminių, kurie išsiskirtų iš panašios koncepcijos parduotuvių. Domina ir gamintojo filosofija apie kūno, proto ir dvasios darną. Prekiaujame ir lietuviškais prekiniais ženklais, jau ne vienerius metus draugaujame su įmone „Solidu“, kuri gamina kietuosius šampūnus. Į „Bioeco“ atkeliauja tokie produktai, kurių kokybės kvapas jaučiasi tik pravėrus dėžutę. Tai tikri aromaterapiniai stebuklai. Pakanka vieno lašelis, kitokio kvapo ant tavo odos ir tu jau esi aukščiau kasdienybės.

– Ar reikia didelės piniginės norint pradėti savo verslą?

– Viskas priklauso nuo verslo pobūdžio. Jei norite teikti paslaugas, pavyzdžiui, masažo, pirmiausia reikia investuoti į mokymus. Norint užsiimti internetine prekyba, finansų reikia mažiau, o atidaryti fizinę parduotuvę – daugiau. Mano atveju, įsteigus uždarąją akcinę bendrovę, reikėjo įstatyminio kapitalo, kurio veiklos pradžiai užtenka.

– Teikiate ir papildomas paslaugas, organizuojate asmeninių kvepalų mokymus?

– Šiuos mokymus organizuojame bene nuo pat parduotuvės atidarymo pradžios. Kviečiame darbo kolektyvus, neretai tai būna asmeninės šventės – mergvakariai, gimtadieniai, kurių metu dalyviai gamina sau kvepalus. Tai labai gyvas, įtraukiantis procesas: uostome daugybę ingredientų – eterinių aliejų, absoliutų, atarų ir kalbame apie kvapų pasaulį, jų psichologinį poveikį. Kai dalyviai išsirenka ingredientus, maišome su vašku, padedame sukurti kvepalų formulę.

– Kaip apibūdintumėte savo klientus?

– Mūsų pagrindinis klientas nuo pat įmonės veiklos pradžios – moterys, ir iki šiol tai nesikeičia, bet pastebime, kad jaunėja jų amžius. Jei anksčiau pas mus pirkdavo vidutinio amžiaus moteris, kuri rūpinasi, kaip išsaugoti savo grožį natūraliomis priemonėmis, ieško alternatyvos brangiems ir neaiškios sudėties kremams, tai dabar užsuka vis jaunesnės klientės. Natūralia ir ekologiška kosmetika labai domisi ir jaunos mamos, kurios ieško kokybiškų produktų sau ir savo vaikams. Prieš pandemiją turėjome įdomių projektų su moksleiviais, kurie norėjo kurti kvepalus ir pirko pas mus žaliavas. Tad mūsų klientai – nuo moksleivių iki senjorų.

Kartais savo klientes įsivaizduoju ir taip: kažkur pasaulyje dabar yra moteris, kuriai truputį nesiseka, kuri truputį apsiniaukus, pasimetus, pavargus, pasiklydus, praradus savo spalvą ir muziką, jaučia tuštumą, o gal kaip tik chaosą, išgyvena ne pačias geriausias dienas ir kuriai noriu pasakyti – pabaigoje visada viskas būna gerai.

Asmeninio arch. nuotr./UAB „Ekonatura“ vadovė Dovilė Kubiliūtė su šeima
Asmeninio arch. nuotr./UAB „Ekonatura“ vadovė Dovilė Kubiliūtė su šeima

– Be jokios abejonės, yra didelė natūralios ir ekologiškos kosmetikos paklausa, tačiau ne mažesnė ir šių produktų pasiūla. Kaip įveikiate konkurenciją?

– Kadangi mes dirbame daug metų, susiformavo didelis nuolatinių klientų ratas, kurie ištikimi tam tikriems prekiniams ženklams ar gamintojams. Žinoma, pasitaiko, kad klientai nori išbandyti kažką naujo, ar ieško mažesnių kainų, tačiau vėl grįžta pas mus. Mūsų parduotuvėje galima rasti tuos pačius prekinius ženklus jau daug metų. Kartais, kai kurių produktų neužsakome, tačiau patys klientai jų pasigenda. Manau, kad jų kokybė ir padeda išlikti rinkoje. Žinoma, konkurencija yra be galo didelė. Tačiau mes net nevadiname kitų parduotuvių konkurentais, tai mūsų kolegos, su kuriais keičiamės informacija, bendraujame. Klaipėdos senamiestyje yra kelios panašaus koncepto parduotuvės, bet mes visi draugiškai sutariame, kad atsilaikytume prie didžiuosius pardavėjus, vaistinių tinklus.

Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis