Iš dviratininkų į verslininkus: broliai Kaupai apie sėkmingą verslą ir dviračių sportu užsikrėtusius lietuvius

Broliai Gediminas ir Vytautas Kaupai – buvę profesionalūs dviratininkai, iš meilės dviračiams Vilniuje įkūrę gerai žinomą dviračių parduotuvę „Velonova“. Per aštuonerius metus jiems pavyko pasiekti daug: užauginti verslą, tapti rinkos lyderiais ir suburti lojalių klientų ratą. Įkūrėjai teigia, kad verslo pradžioje negalėjo nė įsivaizduoti, kad dviračių sportas Lietuvoje taps toks populiarus, tačiau yra įsitikinę, kad potencialo augti ši sritis vis dar turi daug – tiek tarp mėgėjų, tiek kaip profesionalus sportas.
Gediminas ir Vytautas Kaupai
Gediminas ir Vytautas Kaupai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Dviratininko karjera baigta: kas toliau?

Kartu su broliu Vytautu parduotuvę įkūręs Gediminas sako, kad prie aštuntą sezoną skaičiuojančios „Velonovos“ sėkmės prisideda dviračių sporto užkulisių išmanymas. Šiandien sėkmingai verslaujantys broliai dalijasi, kad paprastai profesionalų karjerą baigiantys sportininkai tarsi pradeda naują gyvenimo etapą – turi sugalvoti, ką veiks toliau. „Mums su broliu pasisekė, nes baigdami karjeras jau žinojome, ką toliau darysime – norėjome Lietuvoje sukurti tokią vietą dviračių mylėtojams, kur jie gautų aukščiausios kokybės paslaugas, tuo metu egzistavusias tik užsienyje“, – pasakoja Gediminas.

„Pamenu, pačioje pradžioje sulaukėme ne vieno komentaro: „Juk Vilniuje ir taip daug dviračių parduotuvių, kam jūs įkūrinėjat dar vieną?“ O tada dar smogė ir kovidas, kuris daug ką pristabdė. Visgi mes užsimerkėm ir įžvelgę potencialą ėjome „all in“ – kėlėmės į naujas patalpas, investavome į aukštesnio lygio produkciją“, – sako Gediminas. Jis prisimena, kad verslo pradžioje parduotuvėje visuomet būdavo pora vienetinių, brangių dviračių, kuriuos parduoti šansų nebuvo daug. Taip Kaupai siekė parodyti pasaulyje lyderiaujančių dviračių pranašumus ir edukuoti, užauginti klientą.

Toks rizikos kupinas verslo stilius pasiteisino. Žvelgdami į praeitį, „Velonovos“ augimą Gediminas ir Vytautas skirsto į kelis etapus: pirmuosius trejus metus jie sakosi atsirinkinėję asortimentą, stebėję klientus, rinką. Vėliau, Covid-19 pandemijos metais, surizikavus ir persikėlus į didesnes patalpas bei tapus specializuota elite store – pasaulyje lyderiaujančių prekių ženklų dviračiais prekiaujančiu salonu, buvo išgyventa verslo augimo stadija, o šiandien „Velonovoje“ jaučiamas stabilizavimosi etapas.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Vytauto Kaupo šeima ir brolis Gediminas Kaupas
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Vytauto Kaupo šeima ir brolis Gediminas Kaupas

Į priekį veda žingeidumas

Kaip sako broliai, šiandien „Velonovos“ išskirtinumas tas, kad čia vienoje vietoje galima gauti viską: „Mes pamatėme, kad klientams atvažiavus į parduotuvę, jie nori iš karto iš jos išeiti su reikiama preke. Juk užsisakyti iš anksto, laukti, kol kažkas bus pristatyta iš užsienio, galima ir apsiperkant internetu. Mes siekiame savo klientais pasirūpinti čia ir dabar, suteikti naujausias žinias, atspindėti rinkos tendencijas, pristatyti inovacijas.“

Tad klientai, užsukę į „Velonovą“ dabar gali įsigyti dviratį iš asortimento arba užsisakyti pagal savo norus sukomplektuotą dviratį (angl. custom-built). Čia atvyksta ir norintys išsirinkti specializuotą aprangą arba gauti paslaugas, kurios užtikrina komfortą ir gerus rezultatus minant. Populiariausia paslauga – sėdėsenos nustatymas („Retül Bike Fit“), kuomet, naudojant 3D judesio fiksavimo technologiją, dviračio komponentai yra pritaikomi dviratininko kūnui. „Velonova“ taip pat pirmieji rinkai pristatė „Retül“ individualių vidpadžių sukūrimo paslaugą, kuri leidžia per pusvalandį pagaminti vidpadžius, galinčius sumažinti pėdų tirpimą, kelių ir klubų skausmą minant.

Bet svarbiau už inovacijas yra nuoširdus rūpestis klientais, įsitikinę įkūrėjai. „Parduodame tik kokybiškus ir pirkėjui tinkančius produktus, nes norime, kad klientai pas mus sugrįžtų. Geriau parduosiu pigesnį, bet tinkantį žmogui variantą, nes mano tikslas, kad dviratis jam teiktų malonumą, o ne tarnautų kaip drabužių kabykla namuose. Yra buvę ne kartą, kad klientui pačiam norint, netinkamo dviračio jam nepardaviau“, – sako Gediminas.

Kas laukia dviratizmo Lietuvoje?

Paklausti, kaip Lietuvoje mato dviratizmo ateitį, broliai sako, kad šis sportas – labai perspektyvus. Vytautas pastebi, kad nors Lietuvoje informacijos apie dviračių sportą daug mažiau nei apie krepšinį ar, pavyzdžiui, plaukimą – dviračių rinka auga taip stipriai, kad netrukus tikrai stebėsime pokyčius: „Mūsų tikslas – kad kuo daugiau žmonių pamiltų dviračius. Meilė dviračiams gali atnešti įdomių pažinčių, sujungti net ir pačius skirtingiausius žmones. Vis kartojame, kad nebūtina apsirūpinti brangiausia įranga – svarbu, norėti minti“.

Broliai nepamiršta ir profesionalaus sporto, nuolat remdami perspektyvius dviratininkus. Šiais metais „Velonova“ tapo vienintelės profesionalios dviratininkų komandos Lietuvoje „Energus“ techniniais partneriais. Kaupai sako, kad su tokiais, precedento šalyje neturinčiais, projektais dviratininkų bendruomenė tik augs, stiprės, o profesionalaus sporto plėtra įsisiūbuos.

„Tokios profesionalios komandos kaip „Energus“ yra sporto vystymosi ašis, galinti paspartinti dviratizmo plėtrą, tapti tramplynu jauniesiems talentams į dviračių profesionalus. Lietuvai svarbu turėti tokią komandą, o mums – prisidėti prie jos sėkmės“, – dalinasi Gediminas.

„Energus“ nuotr./„Energus“ komandos treniruotė stovykloje Ispanijoje
„Energus“ nuotr./„Energus“ komandos treniruotė stovykloje Ispanijoje

„Energus“ dviračių komanda yra vienintelė profesionali dviračių komanda Lietuvoje. Komanda startavo 2024 m. ir skaičiuoja dar tik pirmąjį savo sezoną, o jos sąskaitoje jau – Baltijos čempionų vardas ir 6 medaliai. Šiandien komandoje – 17-ka profesionalių dviratininkų iš Lietuvos, Latvijos ir Belgijos.

„Energus“ dviračių komandos tikslas – suteikti tobulėjimo galimybes perspektyviems sportininkams ir prisidėti prie Lietuvos dviračių sporto kultūros stiprinimo. Komandai suteikta UCI – Tarptautinės dviračių sporto federacijos – licencija, kuri sudaro galimybę sportininkams dalyvauti tarptautinėse UCI varžybose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis