Joana Bartaškienė: „Savo gyvenimu su jaunesnėmis nesimainyčiau“

Lietuvoje gyvena nemažai aktyvių senjorų, savo veikla prisidedančių prie artimųjų ar visuomenės gerovės. Viena tokių – politikos ir visuomenės veikėja Joana Bartaškienė, kuri, be daugybės kasdieninių veiklų, sutiko tapti ir „Metų senjoro“ rinkimų komisijos nare: „Nebijokime pasidžiaugti savo amžiumi ir pasiekimais!“, – ragina pozityvioji J.Bartaškienė.
J. Bartaškienė
J. Bartaškienė / Partnerių nuotr.

– Joana, kokiais senjorais jūs žavitės?

Žinoma, kad aktyviais! Tokiais, kurie myli gyvenimą, kurie negalvoja, kad jis jau baigėsi ir turi dar daug svajonių bei planų. Kaip sakoma, gyvena šia diena ir nesuka galvos, ar gyvens dar 10 metų, ar 20, o gal ir iki 100.

Ar daug tokių žmonių sutinkate?

Tikrai taip, net ir savo šokių grupėse turiu nemažai tokių žmonių. Mano 80-metės žydi, pasipuošusios ir pasitempusios, visada skuba ir neturi laiko, nes lanko visokias paskaitas ir užsiėmimus, susitinka su draugėmis. Jų akys spindi ir niekaip nesitiki, kad jos tokio amžiaus. Ir iš tiesų, dabar tas amžius jau kitaip skaičiuojamas nei anksčiau, dabar mes tikrai dar jėga! Aš visada mėgstu sakyti, jog patirtis ir jaunystė kartu gali kalnus nuversti.

Aš pati, būdama 70-ties, savo gyvenimo nekeisčiau nei į 30-metės, nei į 40-metės.

Kas jums pačiai padeda išlikti aktyviai?

Turbūt pastovus judėjimas. Nors vietoje užsisėdi ir jauni, tačiau mūsų metuose judėti ypač svarbu. Aš kasdien užsiėmusi, kasdien visur kviečia, kasdien visur lekiu. Tai mane ir veža. Jeigu aš sustosiu, tai sustos ir viskas mano gyvenime, todėl šiukštu nenustoju judėti.

Ar brandus amžius jums yra gražus?

Aš pati, būdama 70-ties, savo gyvenimo nekeisčiau nei į 30-metės, nei į 40-metės. Aš žinau, kad dabar mano laikas – nebereikia skubėti ir dalinti savęs tarp darbų, vaikai ir anūkai užauginti. Pamenu visi bijodavome išeiti į užtarnautą poilsį – atrodė, kad gyvenimas baigėsi, trūks pinigų, niekam nebūsi reikalingas. O dabar aš galvoju, kad tai labai gražus mūsų amžius. Ir visko užtenka, kiek turi, ir esi reikalingas tiek, kiek pats nori. Aišku, labai svarbu pačiam savo vidumi būti gražiam. Jūs tik pažiūrėkite, kokie kiti senjorai šviesūs! Nes jie šypsosi, jie vis dar kažko nori ir siekia, jų akys švyti. Aš ir pati džiaugiuosi kiekviena gyvenimo diena, tiek dar turiu neišsipildžiusių svajonių ir jų siekiu.

Ar pakankamai Lietuvoje skiriama dėmesio senjorams?

Važinėju po visą Lietuvą ir sutinku daugybę senjorų. Matau, jog organizuojama daugybė renginių, įvairių veiklų, senjorai tikrai gauna daug dėmesio, tačiau ir nurašo senjorus per anksti. Dabar gi toks jaunystės kultas, vyresnio amžiaus žmonės dažnai tampa nebereikalingi, nors aš tikrai pasiginčyčiau – juk patirtis ir įdirbis gali būti labai naudingi, jei tik kiti tai suprastų. Gaila, kad veiklus ir darbštus žmogus, išėjęs į pensiją, dažnai visiems užsimiršta.

Kodėl siūlytumėte dalyvauti Metų senjorų rinkimuose?

Tam, kad visuomenei parodytume, jog turime veiklių ir darbščių senjorų. Nereikia drovėtis ir galvoti, jog mes senjorai jau niekam nereikalingi. Juk dirbdami jautėmės gerai, pagerbti už savo atliekamą darbą, o išėjus į pensiją dažnai užsisėdime, nebenorime pasirodyti visuomenei. Labai svarbu parodyti, jog mes dar galime! Paklauskite savęs – o kodėl aš negalėčiau? Kodėl negalėčiau atsidurti ant žurnalo viršelio? Nebijokite pasirodyti, pasididžiuoti, pasidžiaugti savo amžiumi ir pasiekimais!

N.Narmontaitė yra viena iš „Metų senjoro rinkimų 2020“ komisijos narių. Šie rinkimai yra nemokamo žurnalo aktyviems senjorams „60+“ iniciatyva, kuria siekiama atkreipti visuomenės dėmesį ir įvertinti tarp mūsų gyvenančius veiklius, inovatyvius bei sveika gyvensena besirūpinančius senjorus. Registruotis vienoje iš trijų kategorijų ir dalyvauti rinkimuose arba balsuoti už Jums labiausiai patikusį kandidatą, galite paspaudę ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis