Jau 10 metų šou rengiantis Darius Navickas sako, kad įdomiausios magiškumo, mokslo populiarinimo elementų turinčios programos, o pati mėgstamiausia yra triukų programa su skystu azotu.
„Tai – dinamiškas, penkiais pojūčiais paremtas pramoginis pasirodymas, pritaikytas ir vaikams, ir įmonių kolektyvams“, – pristato D.Navickas.
Pramoga ir pamoka – azotas suaugusiems vaikams
Pasirodymo metu rodomi įdomiausi eksperimentai su viena šalčiausių (-196°C) medžiagų: garų kolona, skrendanti raketa, sprogstantys buteliukai, gėlių žiedų šukės, slibino garas ir kiti, nustebinantys bet kokio amžiaus žiūrovus.
Darius savo programą vadina pramoga ir pamoka: „Triukai kalba apie gyvenimą, drąsą, svajones, tarpusavio santykius, perdegimą. Tai susimąstyti verčiančios istorijos, kurios atspindi įmonės komandos iššūkius ir primena, kaip svarbu kartu dirbti ir sutarti.“
Triukuose slypi psichologijos elementai, padedantys išreikšti pyktį: sukramtyti kukurūzą ir per nosį išleisti garą kaip slibinui, tarsi paleisti susikaupusias emocijas. Arba paleisti į tikslą nukreiptą raketą kaip savo svajonę. Kitas triukas simbolizuoja nuo darbų perdegusį žmogų – jei laiku nesustoji, sprogsti kaip buteliukas.
Valgomi triukai stebina ne tik skoniu, bet ir reginiu
Po mokslinių triukų šou dalies D.Navickas siūlo paragauti azotu šaldytų desertų, ledų iš vaisių ir grietinėlės: „Vizualinis triukas nustebins ne tik puikiu skoniu, bet ir išskirtiniu reginiu.“
Desertus gamina patys dalyviai, padedant Dariaus komandai iš šviežių vaisių – braškių, šilauogių, vynuogių, bananų, paskanintų šokoladu, migdolais, sezamais, apelsinų žievelėmis ir kt. Įspūdingai atrodo ir ledų gamyba – po erdvę pasklinda daugybė tirštų garų.
„Gyvenimas kaip stebuklas, kiekvienas iš mūsų gali būti stebukladariu“, – sako D.Navickas.
Žmonės pasirenka tuos, su kuriais malonu dirbti
Kalėdiniu laikotarpiu Darius tampa Kalėdų seneliu ir kaip jis pats sako, yra toks vienintelis, kuris rodo programą su magija, burtais, skambina gitara, dainuoja. „Vaikai yra nuostabūs, jie šiltai bendrauja, perduoda laiškus, piešinius, elniams „siunčia“ riešutus. Šventiniu laikotarpiu užimtumas labai didelis, kviečia ir įmonės. Man tai patinka, jaučiuosi visiems reikalingas“, – šypsosi Darius.
„Sėkmė priklauso nuo nuoširdaus santykio su darbu – jei atvykstu geros nuotaikos, dirbu su meile, žmonės tai jaučia ir gaunu pozityvų atgalinį ryšį. Žmonės pasirenka tuos, su kuriais malonu dirbti. Net ir po daugelio metų sutikti klientai prisimena triukus ir sako, kad buvo linksma“, – teigia D.Navickas.
Pasitaiko ir tokių žiūrovų, kurie visko matę ir jiems neįdomu – Darius tai priima kaip iššūkį, skatinantį tobulėti.
Skysto azoto programa, trunkanti iki valandos laiko, kainuoja nuo 400 iki 900 eurų. Kaina priklauso nuo programos sudėtingumo, panaudotų medžiagų ir komandos dydžio.
Pasak D.Navicko, prieš 10 metų atrodė, kad viską už žmogų padarys kompiuteriai, bet tokia prognozė nepasitvirtino: „Per renginius įmonės nori įtraukti darbuotojus į veiklas, ne tik pažiūrėti programą. Interaktyvios, teatralizuotos programos padeda išlaikyti dėmesį, įgyti patirčių per pojūčius.“
Ugnies menai sukuria unikalią estetiką ir ekspresiją
Studija „Liepsnose“ pasirodymus atlieka nuo 2014 metų, o kai kurie studijos nariai šokio su ugnimi veikla užsiima nuo 2007 metų.
„Šią sritį vadiname ugnies menais, kai šokis jungiasi su ritualais ir meditacija, klasikinių šokių elementai – su simetriškų formų piešimu erdvėje, naudojant degančius arba šviečiančius įrankius. Per šokį su ugnimi ir šviesa galime išgauti unikalią estetiką ir ekspresijos formas“, – sako studijos „Liepsnose“ vadovas Rokas Rulevičius.
Pasak Roko, šios studijos išskirtinis bruožas yra maksimalus susitelkimas į ugnies choreografijų turinį ir estetinį išbaigtumą: „Dirbame su skirtingų šokio žanrų integravimu į ugnies meną, naujiems kūriniams keliame vis aukštesnius estetinius reikalavimus. Su atskiromis ugnies choreografijomis paprastai dirbame nuo pusės iki pusantrų metų, kol pasiekiame mus tenkinančią atlikimo kokybę.“
Užsakovams studija siūlo plataus spektro ugnies šou pasirodymus, nuo mažo akcento vakaro pagyvinimui iki ugnies pasirodymų su programuotų šviesų dizainu arba pirotechnikos apipavidalinimu.
Kuriama magija paliečia giliausius žmogaus patirties klodus
R.Rulevičius prisimena įdomiausius šou vestuvių šventėje, kai ugnies arba žiežirbų šokiai buvo apjungti su jaunųjų šokiu. Šou rengiami ir netikėčiausiose vietose –paplūdimyje, viduryje miško, ant pievelės šalia Vilniaus televizijos bokšto ir kt.
Ugnies šou kainuoja nuo 400 iki 1400 eurų, vidutinė užsakomo paslaugų rinkinio vertė 700-800 eurų. Į kainą įeina šou programos atlikimas, erdvės papuošimas degančia scenografija, kokybiškos garso aparatūra. „Reginį pagal įspūdžių intensyvumą galima būtų lyginti su fejerverkais, vykstančiais ant žemės. Kartais juokais savo programą vadiname „fejerverkais arčiau širdies“, – teigia vadovas.
Pasak R.Rulevičiaus, sėkmingas ir nepamirštamą įspūdį paliekantis šou pasirodymas priklauso pirmiausiai nuo ugnies menininkų meistriškumo, pasirinktų estetinių sprendimų ir bendros kuriamo spektaklio vizijos, o taip pat nuoširdumo, su kuriuo atliekama meninė ugnies programa ir, svarbiausia, šventės svečių nusiteikimo ir emocijų.
„Jei visi minėti komponentai išpildomi, net ir nedidelio biudžeto ugnies šou programa gali tapti visam gyvenimui neužmirštamu, pakiliausias emocijas sukeliančiu reginiu. Magijos, kurią galima sukurti gyvo spektaklio metu, neįmanoma užfiksuoti nuotraukose, vaizdo įraše ar perteikti žodžiais nesumenkinant įspūdžių. Ugnies menai paliečia giliausius žmogaus patirties klodus“, – sako studijos vadovas.
Ugnies menas perkelia į kitą realybę
R.Rulevičius mano, kad menas geba įkvėpti ir motyvuoti, į paviršutinišką buitį įnešti dvasinio gylio: „Gyvo atlikimo menas egzistuoja tik jo atlikimo momentu ir vertingas tik tol, kol žiūrovus vienaip ar kitaip skatina jausti, mąstyti. Ugnis į visą tai įneša dar vieną dimensiją, palengvina žmonių jausminį persikėlimą „į kitą realybę.“
Pasak R.Rulevičiaus, ugnies šou kaip sakrališkas ritualas dabartinėje gan pragmatiškoje visuomenėje žadina religinius jausmus, kurie slypi žmogaus pasąmonėje ir šiais laikais užima ne mažiau svarbų vaidmenį kaip praeityje, tik religijos formos išlieka subtiliai paslėptos kultūriniame audinyje.
Specialieji efektai sukuria vienkartinį įspūdį, o emocijas paliečiantys meniniai sprendimai turi išliekamąją vertę geras filmas ar spektaklis. „Matome tendenciją naudoti technologines inovacijas, tačiau tai tik įrankis. Kaip ir visų sričių menininkams, svarbiausia, kaip pasinaudojant įrankiais pasiekti meninį išpildymą. Ateityje žiūrovų nepavyks nustebinti pigiais ir jau matytais triukais, didėja poreikis estetiškai išbaigtam reginiui ir maksimaliam atlikėjų meistriškumui“, – teigia R.Rulevičius.
Sukūrė šokėjos ir iliuzionisto programą
Renata Palionis rytietiškais šokiais susižavėjo prieš 23 metus gan netikėtai, kai apsilankė restorane, kuriame dirbo jos draugė. Susilažino, kad gali sušokti pilvo šokį ir ne tik laimėjo lažybas, bet ir gavo pakvietimą dirbti. Vėliau studijuodama, dirbdama biure laisvalaikiu šokdavo restoranuose, privačiuose renginiuose, į kuriuos lydėdavo jos dabartinis vyras Jonas Palionis.
„Kadangi vykdavome kartu, nusprendėme kurti bendrą programą – iš pradžių Jonas vesdavo žaidimus, vėliau susižavėjo magija, triukų mokėsi „Arvydo Stonio magijos akademijoje“, dalyvavo iliuzionistų klubo veikloje, magijos festivaliuose“, – pasakoja Renata.
Programą sudaro Renatos solo šokiai, jos suburto šokėjų kolektyvo „Leila Dance“ pasirodymai, iliuzionisto Jono magiški triukai.
Kalėdiniu laikotarpiu Jonas tampa magišku Kalėdų senelio personažu, pasipuošęs įspūdingu kostiumu.
„Nedaug kas gali pasiūlyti iliuzionisto kalėdinę programą, todėl ji labai populiari. Kartu dalyvauja snieguolė, klounai, Mikas, meškos ir kt.“, – pasakoja R.Palionis.
Pasirodymo sėkmę lemia meilė savo darbui
Pasak Renatos, pasirodymas scenoje yra maloniausia jų darbo dalis, bet kad viskas pavyktų tobulai, reikia įdėti daug pastangų: „Pirmiausia daug laiko skiriame repeticijoms. Kadangi šokėjos užimtos savo darbuose, kartais tenka repetuoti ir naktimis. Kostiumų yra tiek daug, kad užpildyti trys rūsiai.“
Jei sutuoktiniai į pasirodymą vyksta su šokėjų grupe, važiuoja dviem automobiliais, kurie pilni kostiumų ir rekvizitų. Į renginį Vilniuje šokėjos atvažiuoja savo transportu, o vykstant į kitus miestus, dalijasi dviem automobiliais ir joms ant galinės sėdynės būna ankštoka.
Renatos teigimu, pasirodymo sėkmę lemia meilė savo darbui, profesionalumas, patirtis, energija, įspūdingi kostiumai, kurių didžiąją dalį pasiuvo jos mama.
„Programą deriname su kiekvienu užsakovu individualiai pagal poreikius ir norus, nuo to priklauso ir kaina. Kas turi mažesnį biudžetą, gali rinktis vienos šokėjos solo pasirodymą, jeigu yra daug vietos ir didelis biudžetas užsisako visą šou grupę ir iliuzionistą“, – teigia R.Palionis, mananti, kad rytietiški šokiai vėl tampa madingi, vis labiau populiarėja ir iliuzionisto pasirodymai.