Nieko bendro
Paryžius, Milanas, Niujorkas, Londonas, Šanchajus, Tokijus – tai tik keli iš miestų, kurių mados namų podiumais vaikšto K.Valčiukas. Šiandien vaikinas puikiai išmano madą, tačiau kiek daugiau nei prieš porą metų ši sritis jam buvo visiškai svetima. Tuomet į socialinį tinklą „Instagram“ keldamas keletą savo nuotraukų vaikinas negalėjo net pagalvoti, kad jos visiškai pakeis jo gyvenimą.
Pamatęs Kajaus profilio nuotraukas su juo netrukus susisiekė Niujorke įsikūrusios agentūros „Wilson model management“ įkūrėjas Brandonas Vilsonas ir pasiūlė kauniečiui bendradarbiauti.
„Prisipažinsiu, pasiūlymas buvo labai netikėtas. Be to, labai bijojau būti apgautas. Nerimavo ir mano tėvai. Prireikė poros mėnesių ir daugybės pokalbių, kol įsitikinau, kad man siūlomos galimybės išties realios ir jomis būtina pasinaudoti“, – prisiminė K.Valčiukas.
Pasirašęs sutartį su Niujorke gyvenančiu ir dirbančiu agentu jis netrukus pats išskrido į Jungtines Amerikos Valstijas. Kaip pats prisipažino, aplankyti Didžiuoju obuoliu vadinamą miestą jis svajojo labai seniai, tad atsispirti tokiai pagundai tiesiog negalėjo. Nuvykęs į Niujorką Kajus su agentu pradėjo vaikščioti po garsiausių mados namų atrankas. Jaunas vaikinas amerikiečiams paliko tokį įspūdį, kad iš visų aplankytų mados namų jis gavo pasiūlymus pasirašyti sutartį.
„Man tai buvo labai netikėta. Galima sakyti, jog ne mane rinkosi, o aš turėjau galimybę rinktis. Galiausiai pasirašiau sutartį su „VNY models“ agentūra“, – pasakojo kaunietis.
Garsiausi mados ženklai
Jau netrukus prasidėjo tikroji Kajaus modelio karjera. Šiandien jis vaikščiodamas podiumais pristatinėja garsiausių pasaulio mados ženklų dizainerių kurtą produkciją. „Louis Vuitton“, „Dior“, „Fila“, „Michael Kors“ – tai tik maža dalis tų prekės ženklų, su kuriais K.Valčiukui teko bendradarbiauti.
Bene pirmasis rimtas jo pasirodymas aukščiausio lygio madų šou įvyko Londone, kuriame jis dalyvavo „Burberry“ kolekcijos pristatyme. Vėliau sekė Paryžiaus ir Milano madų savaitės, kai kurių Azijos ir kitų pasaulio vietų podiumai. Bene didžiausią įspūdį Kajui paliko Japonijoje surengtas madų šou.
„Tokijuje teko pristatyti „Dior“ prekės ženklą. Tai nebuvo kokia nors madų savaitė, kurios stengiasi nepraleisti būriai įžymybių. Tačiau, kai einant podiumu tarp žiūrovų pamatai iš kito pasaulio kampelio specialiai į šį šou atvykusias tokias asmenybes, kaip Davidas Beckhamas, supranti, kokio tai lygio renginys ir koks jis svarbus kai kuriems žmonėms. Dažnai per kolekcijų pristatymus rodoma tai, kas bus madinga tik po metų ar dar vėliau, tačiau tuo besidomintys žmonės visa tai nori pamatyti pirmieji“, – pasakojo pašnekovas.
Kajus teigė, kad vaikščiojantį jį podiumu yra stebėję daugybė pasaulio įžymybių: krepšininkas Russelas Westbrookas, muzikantai Asap Rocky, Kayne Westas ar Chrisas Brownas, aktoriai Robertas De Niro, Pierce‘as Brosmanas, Nicole Kidman, Annie Hathaway ar Robertas Patisonnas, JAV įžymybės Oprah Winfrey, Kylie Jenner ir kt.
Vaikinams – mažesni reikalavimai
K.Valčiukas teigė niekada nesusidūręs su įsakymais numesti kiek nors svorio ar prisiauginti papildomų raumenų. Anot jo, mados pasaulyje daug sunkiau yra merginoms nei vaikinams, kuriems taikomi šiek tiek paprastesni standartai.
„Žinau, kad likus savaitei iki pasirodymų geriau maitintis sveikiau, vengti saldumynų, kad neišbertų ar neprikibtų kokia nors alergija. Patariama ir daugiau pasportuoti nei įprastai. Bet man sportas visada teikė didelį malonumą. Dešimt metų lankiau krepšinio mokyklą, o ir dabar, nors jau rečiau, kamuolį retkarčiais dar paimu į rankas. Niekada nealinau savo kūno, o kartais sau net leidžiu suvalgyti mėsainį ar bulvyčių. Tik, aišku, agentui apie tai nebūtina žinoti“, – juokėsi kaunietis.
Anot jo, modelių pasaulyje labai svarbu nepalūžti psichologiškai ir būti bet kada pasiruošusiam keisti savo planus. Jam ne sykį yra tekę būti susiruošusiam ką nors daryti, tačiau sulaukus agento skambučio jau po poros valandų sėdėti lėktuve, skrendančiame į kitą pasaulio kraštą.
Kajus pasakojo, kad kartais nutinka taip, jog net prasidėjus pristatymams dizaineriai ant podiumo sugalvoja neišleisti jau aprengtų modelių. Būna ir tokių situacijų, kai po varginančios ne vieną valandą trukusios fotosesijos vos grįžus namo sulaukiama iškvietimo parvykti atgal į studiją, nes reikia padaryti dar keletą nuotraukų su kitais rūbais.
„Kartais tai šiek tiek erzina ir vargina, bet aš visada sau kartoju, kad mano darbas nėra toks sunkus, kaip, tarkime, statybininko. Be to, aš turiu galimybę daug keliauti, pamatyti pasaulio. Tikrai ne visi žmonės gali tuo pasigirti. Džiaugiuosi ir bent jau kol kas stengiuosi tuo mėgautis“, – šypsojosi vaikinas.
Kartais sau net leidžiu suvalgyti mėsainį ar bulvyčių. Tik, aišku, agentui apie tai nebūtina žinoti, – juokėsi K.Valčiukas.
Būdamas modeliu jis ne tik vaikšto podiumais, bet ir dalyvauja įvairiose fotosesijoje, platesnėse tam tikro mados ženklo pristatymo kampanijose. Pasiūlymo filmuotis kokiose nors reklamose kaunietis dar nėra sulaukęs, tačiau išvysti jį gailima neseniai pristatytame jo draugo muzikanto Luko Kuchtovo vaizdo klipe „Mėlynas autobusiukas 2.0.“.
„Vaizdo klipas nufilmuotas Maroke. Iš tikrųjų vykome filmuoti visai kitos dainos klipo, bet pakeliui supratome, kad namie pamiršome vaizdo kameros baterijas. Taip jau gavosi, kad jau nukeliavęs į Maroką Lukas vis dėlto sugalvojo laiką išnaudoti produktyviai ir prisiminė savo seniai įrašytą, tačiau užmirštą kūrinį apie mėlyną autobusiuką. Jo vaizdo klipą nufilmavome paprasčiausiu mobiliuoju telefonu“, – pasakojo K.Valčiukas.
Planuose – dizainerio karjera
Paklaustas, ar modelių pasaulyje yra daug pagundų, K.Valčiukas neneigė, kad visuomenėje sklandančios kalbos apie alkoholį ar narkotikus nėra vien tik mitas. Anot jo, modeliai karjeras pradeda labai jauni, todėl jiems sunkiau būna atsispirti įvairiems pasiūlymams. Kajaus teigimu, mados pasaulyje vis dažniau svarstoma, kad modeliais reikėtų leisti pradėti dirbti tik asmenis sulaukusius pilnametystės. Jis šią idėją taip pat palaiko.
Vaikinas pasakojo, kad modeliais galima būti net iki 50 ar 60 metų. Bėgant laikui tiesiog keičiasi demonstruojamų rūbų tipai, pats darbo pobūdis. Vis dėlto pats kaunietis sakė nenorintis iki tokio amžiaus vaikščioti podiumais.
„Per pastaruosius kelis metus pasisėmiau labai daug žinių, susijusių su mada bei stiliumi. Pats pradėjau kreipti į tai dėmesį, ėmiau domėtis naujausiomis tendencijomis. Tenka bendrauti su daugeliu stilistų, atrankų vadovų ir kitų mados pasaulio atstovų, iš jų sulaukti vertingų patarimų. Norėčiau ir pats kurti rūbus. Visai neseniai sukūriau savo prekės ženklą „saunakid“. Tikiuosi ateityje pasisemsiu dar daugiau žinių ir galėsiu save realizuoti kiek kitokiu amplua“, – vylėsi pašnekovas.
Su būriu garsiausių pasaulio dizainerių nuolat susiduriantis K.Valčiukas iš visų jų išskyrė du: „Louis Vuitton“ atstovaujantį kompanijos „Off White“ įkūrėją Virgilą Abloh bei „Dior“ mados namų dizainerį Kimą Jonesą. Anot jo, šie savo srities profesionalai yra labai malonūs, šiltai bendraujantys bei negailintys itin vertingų patarimų. Tiesa, Kajaus teigimu, ne visi dizaineriai yra tokie. Būna ir tokių, kurie ne tik nuolat įvairiais žodžiais terorizuoja modelius, bet net ir nevengia prieš juos pakelti rankos.
Paklaustas, kokių patarimų galėtų suteikti, norintiems eiti jo pramintu keliu, K.Valčiukas teigė, jog svarbiausia pasitikėti savo jėgomis, nesistengti ko nors apgauti ir nieko nebijoti.
„Žinau, kad dauguma merginų modelių lanko specialias mokyklas ar kursus, kur jos mokomos kaip žengti podiumu, kokioje pozicijoje laikyti galvą ir pan. Manęs niekas niekada to nemokė. Agentas tik ragino pasitikėti savimi ir klausyti užkulisiuose dirbančių specialistų prašymų eiti podiumu lėčiau ar greičiau. Aš pats niekada negalvoju, kaip žengsiu pirmą žingsnį, o kaip trečią. Galbūt man nuo pat pradžių lengviau buvo dėl to, kad beveik nieko nežinojau apie mados pasaulį, neturėjau savo autoritetų, tad ir baimės buvo mažiau nei kitiems. Visada per atrankas stengiuosi išlikti savimi, nes puikiai suprantu, kad tie, kas mus stebi, puikiai sugeba atsirinkti, kas yra tikra, o kas ne. Mūsų darbas – ne sportas. Čia daug treniruodamasis nelaimėsi pirmos vietos. Svarbiausia – patikti dizaineriams arba atrankų direktoriams“, – patarimus dalino pašnekovas.