Pirmieji skambučiai nebuvo daug žadantys, netgi atrodė, kad gal jiedu nieko ir nepeš, tačiau po kelių dienų Laurynui perskambino vienas potencialus klientas ir pasakė, kad po mėnesio atvyksta apžiūrėti jų fabriko, kur, kaip ir kas yra gaminama. Tačiau ne tik fabriko neturėjom, bet ir pavadinimo. Jį sugalvojome per naktį – „Log House Masters (LHM)“, o su fabriku buvo kiek sunkiau“, – juokėsi pašnekovas.
Laurynas šypsosi, kad gal ir kvepia aviantiūrizmu, bet jis žinojo, kad jiedu viską padarys. Tą patį vakarą kolegos gavo užsakymą iš giminių, ir skubėjo pirkti rąstų, rengti per kelias dienas išsinuomoto fabriko, biuro, o galiausiai, po mėnesio priėmė ir minėtą norvegą. Pastarasis po susitikimo dar 3 mėnesius dvejojo, tačiau vėliau pateikė lietuviams pirmąjį užsakymą iš Norvegijos.
Nuo pirmų bandymų iki įsitvirtinimo
Nors po pirmojo rankų sukirtimo dėl kalnų namelio su norvegais atrodė, kad jau viskas – įsivažiuos, Laurynas atvirauja, kad sėkmė aplankė ne iškart. Po pirmojo džiaugsmo, dalinasi verslininkas, aplankė ir pirmasis nusivylimas.
„Viską atidavėme to namo statybai, o juk turėjome ir kelis darbuotojus, reikėjo juos išlaikyt, matėme, kad jau nebepatempiame, net ketinome parduoti įrangą, kurią visai neseniai įsigijome. Bet, laimei, labai laiku atkeliavo ir antras užsakymas, tiesa, ir jį išrutuliojome nelengvai, bet po to jau po truputį. Sakyčiau, arėm ir kentėjom pirmus kokius dvejus metus, kol supratome, kad viskas tikrai ima suktis gerai“, – mintimis dalinosi plungiškis.
Paklaustas, kiek namų per metus dabar jau pastato judviejų su partneriu įmonė, Laurynas pirmiausia atkreipia dėmesį, kad dabar jau kiek ir pasikeitęs pačių kalnų namų pobūdis.
„Anksčiau statydavome nedidukus namus, kurių per metus gaudavosi apie trys dešimtys, dabar patys namai padidėjo, todėl kiekis mažesnis. Mūsų pats konceptas yra toks, kad mes statome unikalaus dizaino, labai kokybiškus ir „luxury“ segmento namus. Dabar per metus pastatome kokių dvidešimt, bet jau didesnių“, – aiškino verslininkas.
Paklaustas apie kainas, Laurynas neslepia, kad lietuvių dizaino kalnų namai Norvegijoje yra kokybiški ir turi vardą, beje, ne tik Skandinavijoje. Verslininkas tikina, kad pigiausią jų namelį Norvegijoje šiandien su sklypu būtų galima įsigyti už milijoną eurų, kiek didesni ir prabangesni – du ar daugiau milijonų, o neseniai įmonė įgyvendino ir individualų užsakymą, kurio vertė apie 6 milijonai eurų.
Plungiškis neslepia, kad jų klientai – pasiturintys norvegai, nes tikrai ne kiekvienas gali įpirkti jų sukurtus namus: „Mes net ir Norvegijoje esame brangesni už didžiąją dalį, jeigu ne visus norvegų statytojus.“
Lietuviai, tvirtai įsitaisę norvegų nekilnojamojo turto rinkoje, tikina iš konkurentų didelio spaudimo ar nepasitenkinimo nejaučia.
„Greičiausiai, kad tokiais konkurentais jie nesidžiaugia, tai parodo ir tai, kad nuolat bando vytis ir kopijuoti. Esame labai smarkiai kopijuojama kompanija.
Tokių, kur pamatai ir sakai, o, čia gi mūsų dizainas, nukopijuotas esame matę dešimtis, o jei skaičiuosime su tais, kurių nematėm, veikiausiai bus apie šimtą“, – svarstė pašnekovas ir pridūrė, kad judviejų su bičiuliu kalnų nameliai įsikuria kone visoje Norvegijoje, tačiau dažniausiai šiuo metu – prabangiausiose, iki 4 valandos nuo Oslo esančiuose slidinėjimo kurortuose.
Tiesa, Laurynas pridūrė, kad jau 10 metų jiedu su Nerijumi valdo ne tik kalnų namelių statybos įmonę, bet vysto ir baldų bei laiptų dizainą ir gamybą. Kitaip tariant, dabar jų namai gimsta visiškai po vienu stogu – nuo rąstų, dizaino iki baldų ir viso interjero.
Namai vilkikais keliauja iš Lietuvos
Standartinis iš Plungės į Norvegiją keliaujantis namas yra apie 150–250 kv/m, toks, pasakoja Laurynas, sutelpa į kokius 5–8 vilkikus. Pašnekovas šypsosi, kad egzistuoja auksinė taisyklė – namus pristato ir surenka visada jie patys, kad būtų įsitikinę, jog viskas yra taip, kaip buvo suprojektuota Lietuvoje.
Kiekviena interjero detalė, kiekvienas rąstas tėvynėje yra sužymimas, o svečioje šalyje jau sudėliojamas kaip konstruktorius. Pastačius namą, vėliau atkeliauja ir laiptai, o galiausiai – baldai, ir viską atlieka pačių lietuvių įkurtos įmonės: „Taigi – viskas yra kontroliuojama po vienu skėčiu, po vienu ženklu.“
Pasiteiravus, kiek tenka laukti norvegams svajonių namuko nuo tos minutės, kai sugalvoja jį pirkti, Laurynas atkreipia dėmesį į kelis dalykus.
Jei perkamas standartinis namas viename iš jų vystomų kvartalų, nuo sutarties pasirašymo iki pridavimo trunkama apie 5 mėnesius.
Tačiau jei klientas turi savo sklypą bei turi specifinių pageidavimų – visas procesas užtrunka apie metus.
„Atspirties taškas yra statybos leidimas. Kai jį jau turim, gamyba ceche trunka kelis mėnesius. O kai atsiduriam sklype, namo surinkimas ir įrengimas užtrunka nuo 2 iki 5 mėnesių. Čia jau kalbu apie viską – su visais baldais, užuolaidom, kilimais, peiliais ir šakutėmis. Tai yra labai greitai“ – šypsosi pašnekovas.
Verslininkas šypsosi, kad dabar su kolega žengia jau drąsesnius žingsnius, jiedu Norvegijoje yra pastatę ir prašmatnų, kokybišką ir analogų neturintį kalnų daugiabutį bei kelis ištisus namų kvartalus su visu jų dizainu bei išplanavimu.
Paklaustas, ar didžiuojasi tuo, ką sukūrė su Nerijumi, Laurynas nesikuklina: „Taip, nes mes įdėjome tikrai labai daug darbo, be jo nieko čia nebūtų. Patys kūrėme, patys siekėme.
O aš pats esu toks žmogus, kad man pasiekus vieną rezultatą nesinori miegoti, tada galvoju – ką padaryti dar, kaip padaryti dar geriau, moderniau ar pan. Ir, žinoma, ne vieni viso to pasiekėme, o su didele ir talentinga LHM komanda.“
Vos 25-erių pradėtas verslas praėjusiais metais minėjo dvidešimtmetį, o ta proga Laurynas ir Nerijus svarsto apie kitą labai rimtą žingsnį – „pasimatuoti“ Amerikos rinką