Visuomenei nauja sąvoka
Nors dirbtinis intelektas šiandien yra populiari ir dažnai linksniuojama sąvoka, retas žmogus gali tiksliai įvardyti, kas tai yra. Visuomenėje sklando nemažai mitų apie robotus-humanoidus, piktavales DI valdomas mašinas ir už žmogų protingesnius kompiuterius.
„Žmonės turi mažai žinių, nes daugelis dirbtinį intelektą įsivaizduoja tik kaip robotus. Ir dažniausiai tai nėra jų kaltė, nes DI pavadinimas iš tikrųjų yra labai painus, jis apima daug sričių. Tačiau, tai ką mes, industrijos ekspertai, vadiname DI – labai aišku. Tai 99 proc. – mašininio mokymosi principais paremtos sistemos“, – teigia Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos prezidentas Dovydas Čeilutka.
Visas pokalbis:
D.Čeilutka teigia, kad visuomenės edukacija ir ekspertinis kalbėjimas DI tematika, yra viena prioritetinių Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos veiklos krypčių. Tai, asociacijos prezidento nuomone, padėtų populiarinti DI temą Lietuvoje, pritraukti daugiau talentų į šią sritį ir papildyti Lietuvos DI ekosistemą naujais. DI sprendimus kuriančiais, startuoliais.
Pašnekovas sutinka, kad nemažą dalį visuomenės žinių apie DI nulemia žiniasklaida, nušviečianti su šiomis technologijomis susijusias temas, todėl DI ekspertai turėtų rasti laiko padėti žurnalistams rengiant straipsnius, o žurnalistai – kreiptis į ekspertus.
Transformacija jau vyksta
Dovydas Čeilutka teigia, kad DI bendruomenėje Lietuvoje, ypač akademiniame pasaulyje, yra žmonių jau kurį laiką darančių naudingus dalykus DI srityje – jie įkvepia, rodo pavyzdį, padeda naujiems žmonėms ateiti į šitą sritį.
„Anksčiau jų kuriamus produktus buvo galbūt sunkiau perkelti ir pritaikyti versle, generuoti vertę įmonių klientams, tačiau dabar tai jau pavyksta padaryti. Kai pradedame generuoti realiai vertę vartotojams, atsiranda daugiau žinomumo, matomumo ir DI sprendimus ištinka didesnė sėkmė“, – sako Dovydas.
Jo teigimu, Lietuvoje nuolat auga DI startuolių ir įmonių, siekiančių diegti DI sprendimus, skaičius, ir nors nemažai DI bendruomenės dar dirba „garažiukuose“ – girdime vis daugiau apie jų sukuriamus sprendimus ir inovacijas.
„Pastaruoju metu neretai išgirstu, kad viena ar kita įmonė, anksčiau netaikiusi jokių DI sprendimų, ima tai daryti – vyksta DI transformacija. Taip pat atsiranda ir startuolių, kurie kuria naujausiomis dirbtinio intelekto technologijomis paremtus produktus“, – pasakoja D.Čeilutka.
Jis teigia, kad Lietuvos DI kūrėjai laiko ranką ant pasaulinių tendencijų pulso ir drąsiai savo sprendimus grindžia naujausiomis tendencijomis, pavyzdžiui, giliojo mokymosi.
DI ekosistemai labai reikia naujų talentų iš įvairių sričių – ne tik inžinierių ir programuotojų, bet ir kūrybinių profesijų atstovų
Mums reikia talentų!
D.Čeilutka teigia, kad talentų auginimas ir pritraukimas į DI sritį yra vienas kertinių aspektų, siekiant proveržio DI srityje.
„Talentai yra labai svarbu. Tai neišvengiama būtinybė, o jų trūkumas reiškia, jog negalima pradėti dirbtinio intelekto transformacijų proceso. Su prastomis investicijomis ar nepakankamu talentų skaičiumi ekosistemoje, daugelis projektų gali tapti nesėkmingais. Tam, kad talentų turėtume pakankamai – svarbi edukacija ir pagalba specialistams šioje srityje“, – teigia D.Čeilutka.
D.Čeilutkos teigimu, DI ekosistemai labai reikia naujų talentų iš įvairių sričių – ne tik inžinierių ir programuotojų, bet ir kūrybinių profesijų atstovų, nes jie kuriamus sprendimus gali iškelti į naują lygį į juos žvelgdami iš kitos perspektyvos.